willem 2984516
Net ingestapt
Hallo beste forummers,
Ik heb een Nissan Patrol 2.8 TD, en het nodige aan verspijkerd. Weet eigenlijk niet hoe zij hoort te lopen, ik kan het niet vergelijken met een 3.3 waarvan ik er twee heb gehad. Dit loopt toch heel anders.
Ik heb nu een nieuwe brandstof pomp met nozzels geplaatst, het was gewoon op. Het verschil merk je volop, de turbo hoor je ook goed oppakken en het loopt geweldig mooi rond. Maar...rond de 3000 RPM merk je dat het begint in te houden, en ik zie dan ook wat grijsachtige pluimpjes...ik denk dus brandstof tekort.
Ik weet het niet zeker maar de 3.3 heeft een mechanische feed pump, de 2.8 volgens mij een primer pompje op het filter. Deze had de monteur geleend toen ik haar kocht, en nooit meer terug gezien.
Ik heb dus een elektrisch opvoerpompje dicht bij de tank, het levert zo'n liter per min. Het is dus gewoon een universeel pompje, maar ik denk aan de krappe kant bij een vol vermogen van de turbo.
Filter is vernieuwd, het komt van een 3.3 die ik nog hier had liggen. Lek test en slangen vernieuwd, dus lucht zou niet mogelijk kunnen zijn. Hij start perfect, accelereert als een dolle en wordt niet warm.
Waarom een feed pump, omdat de gasolie hier niet erg schoon is in het buitenland, hebben die primer pompjes snel last van lekkende klepjes en houden druk dan niet goed vast.
Is mijn visie juist, en wat zou de capaciteit van een feedpump dan moeten zijn in dit geval?
Ik hoor het graag, Willem
Ik heb een Nissan Patrol 2.8 TD, en het nodige aan verspijkerd. Weet eigenlijk niet hoe zij hoort te lopen, ik kan het niet vergelijken met een 3.3 waarvan ik er twee heb gehad. Dit loopt toch heel anders.
Ik heb nu een nieuwe brandstof pomp met nozzels geplaatst, het was gewoon op. Het verschil merk je volop, de turbo hoor je ook goed oppakken en het loopt geweldig mooi rond. Maar...rond de 3000 RPM merk je dat het begint in te houden, en ik zie dan ook wat grijsachtige pluimpjes...ik denk dus brandstof tekort.
Ik weet het niet zeker maar de 3.3 heeft een mechanische feed pump, de 2.8 volgens mij een primer pompje op het filter. Deze had de monteur geleend toen ik haar kocht, en nooit meer terug gezien.
Ik heb dus een elektrisch opvoerpompje dicht bij de tank, het levert zo'n liter per min. Het is dus gewoon een universeel pompje, maar ik denk aan de krappe kant bij een vol vermogen van de turbo.
Filter is vernieuwd, het komt van een 3.3 die ik nog hier had liggen. Lek test en slangen vernieuwd, dus lucht zou niet mogelijk kunnen zijn. Hij start perfect, accelereert als een dolle en wordt niet warm.
Waarom een feed pump, omdat de gasolie hier niet erg schoon is in het buitenland, hebben die primer pompjes snel last van lekkende klepjes en houden druk dan niet goed vast.
Is mijn visie juist, en wat zou de capaciteit van een feedpump dan moeten zijn in dit geval?
Ik hoor het graag, Willem