Welke carburateur?
Tenzij het een belgische auto is, zit er een monopoint injectie op je motorblok.
Redenen waarom je geen brandstof krijgt is 9 van de 10x omdat de pomp is drooggelopen, als je pech hebt is die daarbij vastgebrand.
1 simpele manier om dat te controleren is door de auto op contact te zetten en te luisteren of je de benzinepomp hoort.
Het kan trouwens ook zijn dat de zekering of het reials het begeven hebben.
Echter je geeft aan dat de benzine toe en afvoer wel werkt? Als in er stroomt wat uit bij het aanzetten van het contact/het proberen om te starten ?
Zo ja: benzinedruk moet er dan zijn. Je retour werkt pas als er meer dan 1 bar in de injector komt, maar niet word gebruikt of teveel is.
Trouwens bij het starten zou je de injector moeten zien sproeien als er voldoende benzinedruk op zit.
Druppelt ie kun je beter even je benzinefilter vervangen, Die bevind zich onder de auto bij het rechter achterwiel (komt er niet makkelijk bij, maar hij is bereikbaarder dan bij de nieuwere types) Hier bevind zich ook de 2e brandstofpomp. Die eerste wat Svelthuis aangeeft is de opvoerpomp in de tank en daar gaat in de regel weinig mis mee. Die kan in principe zonder benzine lopen, terwijl die onder de auto door bezine wordt gesmeerd.
Mocht dat niet helpen. Zorg dan dat je alles naloopt, dus ook de ontsteking.
En een tip: rij NOOIT je tank leeg... Ook niet bij benzine.