Lukasz 5188215
Net ingestapt
Hi! Ik wil een Opel Zafira in Nederland registreren (Zafira B 1.9CDTi, bj 2006, eerste toelating 01.2007, uitvoering Enjoy, motorcode Z19DTL). Helaas staan in het kentekenbewijs uit het land van herkomst de CO2- en fijnstofuitstoot niet vermeld. Ik zal proberen het certificaat van overeenstemming te krijgen, maar vooralsnog weet ik niet goed wat ik op de belastingaangifte moet zetten. Ik denk dat de CO2-uitstoot 165 gram is, maar ik kon nergens de fijnstofuitstoot voor dit specifieke model/motor vinden (hij heeft een DPF). Heeft iemand van jullie deze exacte versie? Welke gegevens staan er bij het kentekenregister? Betalen jullie de fijnstoftoeslag? Of weten jullie wellicht waar ik die gegevens kan vinden? Helaas waren Opel dealers niet behulpzaam. Bedankt voor je hulp!
PS. De CO2 uitstoot vermeld door Autoweek is 165g. Maar als ik deze auto in het kentekenregister heb gechekt (en, voor zover ik kan nagaan, dat ik precies hetzelfde model - Enjoy, 100pk), de uitstoot was 162g... Ik snap het echt niet.
PS. De CO2 uitstoot vermeld door Autoweek is 165g. Maar als ik deze auto in het kentekenregister heb gechekt (en, voor zover ik kan nagaan, dat ik precies hetzelfde model - Enjoy, 100pk), de uitstoot was 162g... Ik snap het echt niet.