borgveer koplamp alfa romeo zoek

W 1032625

Net ingestapt
De kleine borgveer van de koplamp van mijn alfa Guiletta is tijdens het verwisselen van de lamp zoekgeraakt..... Kan ik de lamp met tape en / of ijzerdraad vastzetten of is er een ander alternatief? Ik vind nergens losse borgveren. Iemand een idee? Dank voor de tips.

Losse koplamp borgveren zijn toch gewoon te krijgen? Beetje googlen vind je vast wel een universele die passend is.

Vastzetten met tape is sowieso een slecht idee. Al helemaal voor de lange termijn...
Ijzerdraad raad ik ook af, tenzij je iets hebt waarmee je de oorspronkelijke klem kan namaken qua vorm (en dikte) zoals met een ijzerdraad-kleerhanger. Volgens mij is het normaal ook geen verenstaal dus wellicht kom je daar nog aardig mee weg...

Dank je voor de tip. Zal kijken welke er op de andere koplamp zit en dan zoeken, Voor de korte termijn wat ductape kan toch geen kwaad? Evt met een prop papier erachter om de lamp goed klem te houden.

De lamp wordt warm/heet En de meeste tape en zeker papier kan daar niet tegen.
Tape laat over het algemeen gewoon los en papier gaat branden als je pech hebt.

Ik zou zoeken tot ik de borgveer gevonden had,
heb een onderdelentekening ingezien van de auto, daarop kan ik geen borveer terug vinden,
onderdelen lijn heeft een beperkt aanbod van koplampen.
Is het een mogelijkheid om een en ander te demonteren om de veer te vinden?

Dank voor de tips. Lijkt me toch sterk dat ik een nieuwe koplamp moet kopen omdat er een klemmetje zoek is. Zal op zoek naar een veertje en tot die tijd moet ductape zijn werk doen. Gelukkig rij ik niet vaak in het donker. Zodra het is opgelost meld ik me weer.

Als je naar een sloop gaat waar de auto's nog niet gedemonteerd zijn en je hebt de goede in je hand zul je, vermoed ik, vrij snel iets vinden. Neem dan direct 2 mee.

je kunt als noodoplossing misschien iets doen met een veertje uit een balpen? Als je mazzel hebt zit dit zo goed dat het wel zo kan blijven.
Niet tussen de polen door spannen i.v.m. kortsluiting.

Terug
Bovenaan