boordcomputer Suzuki Swift Bandit.1,2

Guest
Ik ben sinds kort eigenaar van een Suzuki Swift Bandit 1.2 5 deurs , nu heb ik een vraag over de sumiere boordcomputer die erop zit.
Er staat op RANGE , deze geeft het aantal km aan wat er nog gereden kan worden op de tank. Ik zie echter dat het maximaal is 585 km!! Bij een volle tank.
Kan ik dit aanpassen? En zoja hoe doe ik dit dan?

Ben benieuwd naar de reacties

Hoe je die afstand kan vergroten bedoel je?

Gemiddeld rustiger rijden;)

585km komt met jouw tankinhoud overeen met een verbruik van 1:13.9

Nee dat bedoel ik niet. Ik neem aan dat je met een volle tank wel 700 km kan rijden . Hij geeft maximaal 585 km aan . Is dit de maximale wat hij kan aangeven? Ik rijd namelijk de eerste week ongeveer 100km maar hij blijft op 585 km staan.

Ik denk dat hij rekening houdt met je actuele verbruik, en de hoeveelheid brandstof in de tank.
En zo kan het dat je "range" tijdens een lange rit toeneemt als er daarvoor enkel stadsverkeer was.

BRG heeft gelijk. Pip15, voltanken en dan rustig wat binnenweggetjes gaan rijden, met zo'n 70, 80 km/u en zie wat er met de range gebeurt!
a049.gif

Ik bedoel eigenlijk of het metertje wel kan doorlopen tot 999 km of begint het bij 590 km? En telt het dan af?
Het gaat om de weergave

Ja, als je er een dubbele tank onder schroeft en de sensoren / data koppelt.. dan zou je wel tot de 1000 kunnen komen.

Maar eh, zoals al geschreven.. het is een indicatie voor de te rijden afstand met de hoeveelheid brandstof die je bij je hebt.
Dat telt nagenoeg niet op.. wel af of het blijft constant zoals je al ervaren hebt.

Tot slot, vraag het een mede Suzuki rijder.. die weet het vast beter dan wij. Is nu reclame voor op de radio. ;)

Terug
Bovenaan