Bonkend geluid bij achterruit rijden sturen.

Rich 4809141

Net ingestapt
Beste leden van het forum,

Ik heb een probleempje bij het achteruitrijden en dan volledig naar rechts draaien, hoor ik een "bonk" geluid en als ik over drempels rij dan hoor ik ook een "tik". Kan iemand mij uitleggen wat dit is?

Met vriendelijke groet.

Dit klinkt als een versleten kruiskoppeling bij (een van) de voorwielen. Maar de informatie is erg summier, dus een goede diagnose is niet te stellen op afstand.

Als iemand zegt dat het wel heel weinig informatie is, waarom zet je dan de volgende keer dat je een reactie stuurt, niet wat meer informatie neer?

Ik ben het eens met Supervisor R, met deze informatie zou ik ook aan de homokineten denken.

Met deze beschrijving van drie woorden kunnen we heel weinig. Probeer je probleem eens wat beter uit te leggen. Het kan niet van een schokdempers of rubbers tot homokineet zijn.

Probleem met homokineet/kruiskoppeling, probleem met stabilisatie, probleem met fusee- c.q. stuurkogel, probleem met veerpoot, probleem met de bussen in de bladveren, probleem met stuurhuis, probleem met draagarm... kan zoveel zijn.
Waar gaat het hier over: een Scania, een Toyota Landcruiser, een VW Golf, een brommobiel, een Chevrolet Impala of een Ford Transit?????

Terug
Bovenaan