Bobine Opel Corsa E vervangen bij 38.000 km, is dat niet snel?

eerste opel

Wegverkenner
Vorige maand is bij 38.468 km. (ongeveer) de Bobine van mijn Opel Corsa E vervangen. Hoort een Bobine niet (veel) langer mee te gaan?
Hieronder staat daar een stukje hierover, maar dit is een blind gekopieerde post van mijzelf van het Corsa Drivers forum. Verschil is alleen dat er op het Corsa Drivers forum al een onderwerp over was waarin ik mee ben gaan discussiëren, en hier op Autoweek moet ik ervoor een nieuw topic aanmaken. Wellicht is de topic start dus niet helemaal zoals het hoort, maar dat is dan maar zo......

Op maandagmorgen 12 augustus rond 08.00u heb ook ik helaas de bobine moeten laten vervangen van een Opel Corsa uit september 2015 (modeljaar 2016) bij bijna 40.000 kilometer. Ik ben een leek voor wat auto’s betreft en (mede) omdat het onderweg naar het werk gebeurde heb ik de wegenwacht gebeld. Deze waren er met ongeveer 30 minuten. Kosten voor de nieuwe bobine € 240,00 ongeveer (afgerond) en gezien ik lid van de wegenwacht ben voor de rest geen kosten. De bougies zijn volgens mij niet vervangen (wat wel zou moeten? Of verstandig zou zijn geweest?). De foutmelding was een overslag in cilinder 1.
Helaas moest ik dus het werk laten weten dat ik te laat zou komen en daags erna kreeg ik van mijn leidinggevende (zelfde leeftijd ongeveer) de vraag of het normaal was dat een bobine maar zo kort mee ging. Nee dus. Hij vroeg toen of ik het niet bij Opel kon reclameren, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Opel koopt deze dingen hoogstwaarschijnlijk ook in bij Bosch en kan er dus niets aan doen als het eerder stuk gaat.