Een week geleden heeft mijn 207 een week lang zeer veel regen te verduren gehad op vakantie. Dagenlang bijna de gehele dag zware regen en noodweer. Hierna merkte ik op dat er 'bubbels' in de lak op het dak zaten, in feite een soort bellen in de lak die je ook heen en weer kon bewegen. Het betrof ook echt de metallic lak, niet (alleen) de blanke lak. Zie ook de foto (sorry, deze is niet heel duidelijk).
Het vreemde nu is dat de bubbels in de week erna weer verdwenen; deze week was het alleen maar zonnig en tegen de 30 graden. Er is werkelijk niets meer van te zien, op een paar hele kleine plekjes na.
Nu vraag ik mij af of dit normaal is; ik lees wel eens dat (blanke) lak wateroplosbaar is tegenwoordig, maar dit lijkt mij niet de bedoeling? Kan het roest zijn die door de lak heen is ontstaan?

Het vreemde nu is dat de bubbels in de week erna weer verdwenen; deze week was het alleen maar zonnig en tegen de 30 graden. Er is werkelijk niets meer van te zien, op een paar hele kleine plekjes na.
Nu vraag ik mij af of dit normaal is; ik lees wel eens dat (blanke) lak wateroplosbaar is tegenwoordig, maar dit lijkt mij niet de bedoeling? Kan het roest zijn die door de lak heen is ontstaan?