BMW X1 of Audi A4

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoveelste topic in mijn zoektocht naar een nieuwe auto. Via schoonfamilie kan ik in Duitsland voor een zeer goedkope BMW X1 of Audi A4 uit 2018 kiezen.
Nu ben ik flink aan het zoeken, maar ben ik benieuwd of de autokenners hier mij meer kunnen vertellen over het verschil tussen beide auto's op het gebied van
- ruimte
- luxe
- toekomstperspectief (later meer waard etc.)
- betrouwbaarheid

Los van welke versie het is, daar moet ik zelf ook nog achter komen! Maar een eerste beeld vind ik altijd interessant te vernemen.

Ruimte scheelt niey zoveel, maar ga je voor een sedan of avant? Luxe ligt aan het exemplaar, de Audi heeft wel een mooier/beter digitaal instrumentarium.
Toekomst perspectief is lastig te voorspellen.
Maar persoonlijk zou ik voor een nieuwe 3 serie gaan als dat in je budget past of een 4GC.

Ik heb dus niet veel keuze omdat het om deze twee auto's gaat. Zodra ik meer hoor over versies/modellen zal ik het hier posten. Heb in ieder geval geen verdere keuzes dan een BMW X1 uit 2018 en een Audi A4 uit 2018. Dat is wat ik nu weet.

Dan zou ik wachten tot je wat meer weet.
Ik zou voor de X1 gaan, maar dat komt omdat ik niks met Audi heb.

Wil je een SUV of een laag model, of vind je beide ok?
Het zijn nogal verschillende types.

Even snel je vorige topic bekeken maar als je deze voor je originele budget kan kopen ( 15k ) dan zou ik ze lekker allebei nemen. En doe mij er ook maar een paar! (y)

Total Loss zei:
Even snel je vorige topic bekeken maar als je deze voor je originele budget kan kopen ( 15k ) dan zou ik ze lekker allebei nemen. En doe mij er ook maar een paar! (y)

Haha, inderdaad. 👍

Dit soort auto's kan je nieuw voor 35k of 70k kopen, ik zou vooral even controleren hoe ze zijn ingericht.

De X1 is waarschijnlijk wat eenvoudiger, minder bagageruimte, eenvoudigere instrumenten, maar zit wel ruim, hoog en rijdt lekker compact.

Een A4 sedan is veel zakelijk en conventioneler. De Avant kan meer meenemen.

Ik zou gaan voor BMW, maar dat is vooral gebaseerd op het feit dat ik niks (meer) met Audi heb.

Om een neutraal antwoord te geven:
Als de A4 een sedan is zou ik restwaarde technisch gezien gaan voor de X1.
In Nederland zijn SUV's en stationwagons nou eenmaal een stuk populairder dan een sedan, dus beter verkoopbaar (indien je dat een belangrijk iets vind).

Vergeet trouwens niet dat er bij de "goedkope" prijs in Duitsland nog wel rest-BPM bij komt om de auto op Nederlands kenteken te krijgen.
Afhankelijk van het type ook nog wel een aantal duizenden euro's.

Teun 8617132 zei:
Hallo,

Mijn zoveelste topic in mijn zoektocht naar een nieuwe auto. Via schoonfamilie kan ik in Duitsland voor een zeer goedkope BMW X1 of Audi A4 uit 2018 kiezen.
Nu ben ik flink aan het zoeken, maar ben ik benieuwd of de autokenners hier mij meer kunnen vertellen over het verschil tussen beide auto's op het gebied van
- ruimte
- luxe
- toekomstperspectief (later meer waard etc.)
- betrouwbaarheid

Los van welke versie het is, daar moet ik zelf ook nog achter komen! Maar een eerste beeld vind ik altijd interessant te vernemen.

Vergeet bij import niet om de BPM en import kosten mee te nemen. Het zijn hele verschillende auto's, in Nederland zijn SUV's nu gewild, dus waardevaster, hoe het over 5 jaar is blijft koffiedik kijken. Heb niet te hoge verwachtingen van de waardevastheid, die zou gezien de wijzigingen in de markt voor beide auto's best tegen kunnen vallen.

Het zijn hele jonge auto's, je ziet dat er tegenwoordig vooral veel problemen zijn bij ingewikkelde rijhulpsystemen en multimedia. De betrouwbaarheid hangt denk ik meer af van de uitvoering van deze auto's, en hoe er mee om is gegaan.

Dank iedereen alvast voor eerste adviezen. Ik hoor BPM en 'enkele duizenden euro's'. Waar moet ik dan aan denken, precies berekend?

De BMW X1 is nog als enige beschikbaar. Kan hem in 3 maanden krijgen. Het gaat om de xdrive 18d uit 2017. Bijgevoegde link geeft alle opties op de auto. Ik kan de auto voor ongeveer 12 duizend overnemen exclusief importkosten. Volgens mijn berekening zou het dan nog steeds flink voordeliger zijn tov deze auto in Nederland kopen. Hij heeft wel 150k op teller tzt, is van 1 eigenaar geweest, medewerker van mijn schoonvader heeft er met veel plezier in gereden. Wie wil en kan er iets zinnigs over zeggen? Ga mijn huidige Suzuki SX4 2009 benzine nog verkopen, ik rijd 35000 pj.

https://imgur.com/a/NDnYkek

Volgens mij geen gekke deal. AUto is vrij compleet. xdrive maakt de auto wel onnodig zwaar en niet nodig in NL, zeker niet met die motor. maar voor dit geld kun je nog wel een keer concessies doen.

Hoe zit het met garantie en dergelijke? En onderhoud? Met deze km stand zou ik ook eens onderhoud doen aan xdrive systeem en steptronic (ZF)

Garantie en onderhoud heb ik even nagevraagd. Post ik later.

Importkosten had ik via eerder genoemde site uitgerekend en komt neer op iets meer dan 3000 euro.

Jammer dat de A4 al weg is

Je kan ook bij je huidige merk blijven , voordeel is dat deze veel goedkoper in de wegenbelasting is en geen 4x4 heeft, ik weet niet of dat laatste voor jouw voor of nadeel is.

vitara

Wel even uitzoeken hoe het met het sjoemel diesel schandaal zit bij Suzuki, ik kon er niks wijs van worden. Op deze site stonden afbeeldingen van oudere generaties vitara en op de nos stonden afbeeldingen van deze generatie. Deze generatie heeft diesel motoren van fiat.

suzuki-vitara-1-6d-high-executive-17-lmv-pano-dak-navi-cruise-control.jpg

De soort van opvolger van je huidige auto is er ook met diesel , dan heb je nog minder Budget nodig.

s-cros diesel

suzuki-sx4-s-cross-1-6-ddis-exclusive-rijklaar.jpg

Zie in je vorige topic dat je automaat zoekt, dus tja , dan is mijn werk denk ik voor niks geweest.

D e prijs is inclusief MWst neem ik aan? Ik denk dat je dan een hele goede deal doet als je de X1 voor 12 mille kan overnemen. De BPM zal ongeveer 3.500 euro zijn. De auto bij de RDW laten checken voor import kost ongeveer 100 euro. Dan heb je voor een kleine 16 mille de X1 op je naam staan. Een vergelijkbare auto zou in Nederland al gauw 20 tot 22 mille kosten

Je schoonvader heeft de onderhoudshistorie als het goed is dus dat is een extra pluspunt. Als je de auto goed onderhoudt kan je er prima 150.000km bijzetten. Goed onderhoud kost geld maar daardoor gaat je auto ook langer mee.

@Auto encyclopedie: wat voegt het toe om Suzuki's aan TS te gaan adviseren? Hij vraagt advies over een X1 en een A4. Denk eerst eens na voordat je met ongevraagd advies komt :rolleyes:.

MBdoubleyou zei:
D e prijs is inclusief MWst neem ik aan? Ik denk dat je dan een hele goede deal doet als je de X1 voor 12 mille kan overnemen. De BPM zal ongeveer 3.500 euro zijn. De auto bij de RDW laten checken voor import kost ongeveer 100 euro. Dan heb je voor een kleine 16 mille de X1 op je naam staan. Een vergelijkbare auto zou in Nederland al gauw 20 tot 22 mille kosten

Je schoonvader heeft de onderhoudshistorie als het goed is dus dat is een extra pluspunt. Als je de auto goed onderhoudt kan je er prima 150.000km bijzetten. Goed onderhoud kost geld maar daardoor gaat je auto ook langer mee.

@Auto encyclopedie: wat voegt het toe om Suzuki's aan TS te gaan adviseren? Hij vraagt advies over een X1 en een A4. Denk eerst eens na voordat je met ongevraagd advies komt :rolleyes:.

Omdat hij nu ook suzuki rijdt, en als hij voor de BMW gaat, dan bespaard hij omdat hij diesel gaat rijden ipv benzine , maar door de 4x4 die hij misschien niet nodig heeft zal het verbruik tegen vallen, en ook de wegenbelasting gaat voor hem omhoog. Dus van besparing is er geen sprake., wel op hele andere vlakken gaat hi er op vooruit. Maar inmiddels is dit al topic nummer 4 0f 5 van ts,

Auto encyclopedie zei:
Omdat hij nu ook suzuki rijdt, en als hij voor de BMW gaat, dan bespaard hij omdat hij diesel gaat rijden ipv benzine , maar door de 4x4 die hij misschien niet nodig heeft zal het verbruik tegen vallen, en ook de wegenbelasting gaat voor hem omhoog. Dus van besparing is er geen sprake., wel op hele andere vlakken gaat hi er op vooruit. Maar inmiddels is dit al topic nummer 4 0f 5 van ts,

Het antwoord is: ja goede deal. Je zou hier zomaar 8 tot 10k meer kunnen neertellen voor een soortgelijke auto.
TS vraagt niks over operationele besparingen.

Auto encyclopedie zei:
MBdoubleyou zei:

Hij geeft aan dat het nu tussen deze 2 auto's gaat.

Het grootste voordeel met zo'n soort goede deal is dat je de eerste jaren vrijwel geen afschrijving hebt en dat is verreweg de grootste kostenpost, vooral bij een vrij nieuwe auto. Dus zelfs als 'ie een litertje meer verbruikt of een beurt iets duurder uitvalt ben je onderaan de streep nog steeds goedkoper uit.

Als de auto verder aan alle behoeften voldoet en je vindt 'm lekker rijden denk ik dat ik in jouw schoenen zeker voor deze X1 zou kiezen (y)

Zadelsnuiver zei:
Het grootste voordeel met zo'n soort goede deal is dat je de eerste jaren vrijwel geen afschrijving hebt en dat is verreweg de grootste kostenpost, vooral bij een vrij nieuwe auto. Dus zelfs als 'ie een litertje meer verbruikt of een beurt iets duurder uitvalt ben je onderaan de streep nog steeds goedkoper uit.

Als de auto verder aan alle behoeften voldoet en je vindt 'm lekker rijden denk ik dat ik in jouw schoenen zeker voor deze X1 zou kiezen (y)

Er valt niks meer te kiezen

haarr zei:
Zadelsnuiver zei:

Er valt niks meer te kiezen

Ja, ik heb die post ook gelezen, toch vraagt Teun in diezelfde post of iemand er nog iets zinnigs over kan zeggen; vandaar mijn reactie :)

Niet zo geïrriteerd op elkaar, mensen. Ik ben blij met elke vorm van hulp als autoleek. Ook ongevraagd advies. Ben blij met jullie input en het geeft me ook een zetje om door te zetten. In de komende weken dus definitieve prijs laten vaststellen, proefrijden en als dat bevalt importeren regelen. Mocht er nog wat zijn weet ik jullie zeker te vinden!

Teun 8617132 zei:
Niet zo geïrriteerd op elkaar, mensen. Ik ben blij met elke vorm van hulp als autoleek. Ook ongevraagd advies. Ben blij met jullie input en het geeft me ook een zetje om door te zetten. In de komende weken dus definitieve prijs laten vaststellen, proefrijden en als dat bevalt importeren regelen. Mocht er nog wat zijn weet ik jullie zeker te vinden!

Thanks voor terugkoppeling, en laat het weten wat het wordt of zien je weer als je nieuwe topic opent.

Terug
Bovenaan