BMW X1 “Verminderd Motorvermogen”

Alex 7374145

Net ingestapt
BMW X1 sDrive 20i (E84), motorcode: “N20 B20 A”, dec.2011, geeft soms de melding:”Verminderd motorvermogen”. Soms, na enkele dagen, verdwijnt de melding. Voor onbepaalde tijd, kan de melding weg blijven. En dan onder het rijden is de melding er weer. Na uitlezing, zouden mogelijk meerdere sensoren hier de oorzaak van kunnen zijn, maar het zou ook iets met de vervroeging van de krukas kunnen zijn. Omdat het zo komt , maar ook zo verdwijnt, zou naar mijn mening ook een slecht contact de oorzaak van de melding kunnen zijn. Ik heb het advies gekregen om er maar mee door te rijden. Maar eigenlijk zou ik gericht willen weten wat er vervangen zou moeten worden. Omdat het wel een groot bedrag gaat worden als alle, mogelijk in aanmerking komende onderdelen in eens te laten vervangen.
Kent of herkent iemand dit probleem en zo ja, is er een gerichte oplossing bij jou bekend?
Ik lees graag je bevinding(en).
Groet Alex

Niets is zo vervelend als een probleem wat niet structureel aanwezig is. Dat maakt voor een garage de oorzaak moeilijk te vinden. Immers als alles goed werkt kun je meten wat je wil, je gaat dan niets vinden.

De N20 kent zo zijn nukken wel , even zoeken op internet en je vind een waslijst aan bekende kwalen. Staan zeker niet als heel degelijk te boek. Maar de storing van 'verminderd motorvermogen' is een zo algemene melding dat het echt van alles kan zijn. Je kunt zo een 20 tal zaken of meer bedenken die dat zouden kunnen veroorzaken. Ervaringen van anderen heb je echt helemaal niets aan omdat de kans ook groot is dat het voor jou een van die andere oorzaken is en je dus geld verspilt aan een reparatie wat in jou geval niet het probleem veroorzaakt.

Bekende kwaal is volgens mij de nokkenasversteller en kettingen. Die kunnen deze melding veroorzaken, maar zoals gezegd; voor jou auto kan het ook zomaar wat anders zijn.

Auto is niet getuned?

Busje Forté injectiereiniger erin. Zelf OBD uitlezen (want de melding komt ergens vandaan, er staat niet 'een stel sensoren' in de computer.)

Heb je het idee dat het bij grotere snelheden eerder voorkomt? Dwz meer turbodruk?

Uitlezen en meldingen resetten en vervolgens lezen als deze weer opkomt.
Merk je bij stationair toerental iets? Als de toerenteller dan wat veel lijkt te dansen mogelijk de injectoren zoals Vorq aangeeft.

Terug
Bovenaan