BMW Serie 5 touring Electrisch Stuurhuis vervangen !!

Alby72

Startmotor
beste forum leden ik ben een trotse eigenaar van een BMW (G31) 520i uit Juni2018
ben oorspronkelijk Italiaans en daarvoor alvast mijn excuses voor mijn schriftelijk NL, ver van perfekt maar ik ga gewoon proberen :p
Mijn auto is import vanuit Denmark en is ( helaas) since 10 maanden uit de fabrieksgarantie periode
ik heb since een maand of 6 een tikkende geluid aan mijn voorwielen als ik helemaal naar links or rechts draaid. BVB als ik van een parkeerplek of vanuit mijn oprit wegrijd ( en de wielen zijn helemaal links or rechts gedraaid)dan hoor ik een tikkende geluid in mijn recht voorwiel. Na een diagnose bij de BMW dealer kom hij ik op de conclusie dat: mijn Electrisch Stuurhuis moet vervangt worden. Ik ben letterlijk sprakeloos, auto is geen 4 jaar oud met minder dan 40.000km op de teller. het ergste is, ik heb alles met de dealer geprobreerdr maar BMW NL wil niet meewerken aan een coolance periode. dus, alle kosten zijn voor mijn rekening :twisted: :evil: :confused:hock:
ik heb zojuist de offerte binnen en het gaat om een reparatie van 3100euro!! SCHANDALIG!!! :bah:
heeft iemand een tip voor mij? zal ik ergens anderes goedkoper kunnen uitkomen?
het gaat mij ook om de veiligheid maar volgens de dealer is absoluut geen sprake van " onveilig rijden" want deze probleem kan wel langzamer wat erger worden maar zal geen invloed hebben op de veilgheid
Help!! tips, ideen, suggesties?
bedankt alvast :ja: :zwaai:
MVG
Alberto
 
Probeer eens een andere dealer en een andere specialist zonder hen voorkennis te geven.

Misschien zegt nr 2 wel : Software-update: €150 en nr 3: nieuw palletje: €750

Dan weet je gewoon meer dan die enkele analyse van €3100
 
bedankt voor de tip VORQ
ik heb inmidells contact gehad met een FORD dealer waar ik al 20 jaar gaat voor mijn 2 de auto
Hij heeft voor me gebeld en hij verteld me dat alleen het onderdeel zal hem 2034euro kosten. exclusief montage
Balen zeg, echt balen
ik zal nog even wachten om te laten repareren, hopelijk wordt het niet erger. voorlopige heb ik weinig last van. wel vervelend maar niet echt veel te merken als ik aan het rijden ben
 
Alby72 zei:
bedankt voor de tip VORQ
ik heb inmidells contact gehad met een FORD dealer waar ik al 20 jaar gaat voor mijn 2 de auto
Hij heeft voor me gebeld en hij verteld me dat alleen het onderdeel zal hem 2034euro kosten. exclusief montage
Balen zeg, echt balen
ik zal nog even wachten om te laten repareren, hopelijk wordt het niet erger. voorlopige heb ik weinig last van. wel vervelend maar niet echt veel te merken als ik aan het rijden ben
Maar je weet nu wat het onderdeel kost, maar dat zegt nog niet dat het ook de oorzaak is. Zoals VORQ al aangeeft misschien is het wel wat anders.
 
Het is een vaker voorkomend probleem. Zoek maar eens op Lenkgetriebe G31. Is wel het nadeel van een importauto dat de NL importeur zijn handen er vanaf trekt. Wellicht eens contact opnemen met BMW Denemarken of zij wel coulance kunnen bieden. Voor dit soort bedragen wel een poging waard.
 
Kristian2 zei:
Het is een vaker voorkomend probleem. Zoek maar eens op Lenkgetriebe G31. Is wel het nadeel van een importauto dat de NL importeur zijn handen er vanaf trekt. Wellicht eens contact opnemen met BMW Denemarken of zij wel coulance kunnen bieden. Voor dit soort bedragen wel een poging waard.

Contact zoeken met BMW Denemarken kan een goede optie zijn inderdaad. Maar formeel mag er bij import/export binnen de EU geen garantie geweigerd worden. Het mag wel zo zijn dat ze naar het land van oorsprong verwijzen maar geheel weigeren mogen ze niet. Betekent niet dat ze het niet proberen.
 
Ooit via BMW Nederland wel voor een Duits gekentekende (en daar geleverde) E32 garantieclaims kunnen afwikkelen. (Auto was wel bij "ons" zijnde een BMW dealer in onderhoud)
 
Pietzoveel zei:
Ooit via BMW Nederland wel voor een Duits gekentekende (en daar geleverde) E32 garantieclaims kunnen afwikkelen. (Auto was wel bij "ons" zijnde een BMW dealer in onderhoud)
Dat was blijkbaar een garantie geval, in dit geval is de garantie al verlopen.
 
bedankt allemaal voor alle tips
ik heb inmiddels een email naart BMW Denmark gestuurd
hopelijk kunnen ze wat voor mij betekenen

ik heb nog een vraag en meer speciefik op veiligheid :
is het verstandig om door te rijden zonder het te laten repareren? nogmaals, voorlopig ik heb een tikkende geluid alleen op laag snelheid ( onder 10km per uur)
volgens de dealer is er geen probleem maar ik wil natuurlijk geen risiko nemen. ik moet volegnde week 3000 km in het buiteland gaan rijden en daardoor wil ik zeker zijn dat het veilig is

nogmaals bedankt
 
Probeer echt informatie te winnen, waar komt dit ding vandaan, Bosch bijvoorbeeld, zit hij in andere merken.

Auto's zijn zo gruwelijk complex dat er echt geen tientallen garages Nederland zijn die 95% banden en olie wisselen en dan ook nog precies weten hoe die stuurbekrachtiging werkt én inelkaar zit.
Oplossing voor al die garages: hele unit vervangen.
Oplossing voor de specialist (die het probleem vaker ziet bij BMWs of veel werkt met stuurbekrachtigingen): enkele componenten vervangen.
 
Je zou eens contact op kunnen nemen met een specialist op het gebied van stuurhuis revisie.
In Zeewolde zit er één dit bijvoorbeeld veel ervaring heeft met stuurhuizen van Ford maar misschien kunnen ze je ook helpen met een BMW stuurhuis.
Auto Elect heeft het bedrdijf. https://www.auto-elect.nl/
Hydroline in Veenendaal is ook een bedrijf dat gereviseerde stuurhuizen heeft of stuurhuizen kan reviseren.
https://www.revisie-stuurkolom.nl/c-4068559/bmw/

Ik zou zelf eerst contact opnemen met Auto Elect om daar eens navraag te doen, vragen kost niets en misschien kunnen ze je wel veel goedkoper helpen dan de BMW dealer die alleen een nieuw stuurhuis wil verkopen.
 
Terug
Bovenaan