BMW iX3

Nihon

Wegverkenner
Gelekt op X:

G0BpRzjWEAA4NZq.jpg

G0BpRziWIAAFm73.jpg:large

G0BpRzbWoAAQ2W0.jpg

Design redelijk gelukt, hoewel ik de wielkasten en de surfacing daar niet geslaagd vind. De grille doet me ergens aan denken, ik ben daar nog niet over uit.

Jammer van de wielkasten en surfacing daar. Verder een enorme sap voorwaarts na(ast) de BBQ-grilles.
Strikt genomen is die grille een grote stap terug :). Zie bijvoorbeeld BMW's uit 1980. Maar beste verandering in hun design sinds jaren. Hopelijk volgens anderen ook die naar steeds grotere grilles gaan, terwijl de grille (of ding wat op een grille lijkt) overbodig zijn geworden in EV's.

Beetje hoog en lomp, maar ach het schijnt een SUV te zijn dus dan mag het. Ik zie dat ze zelfs het stuurwiel opnieuw hebben proberen uit te vinden, had voor mij niet gehoeven. De vizor-achtige voorkant is wel geslaagd wat mij betreft. Wel wat klein die nieren ;)

Binnenkant is knap, buitenkant wil ik eerst in het echt eens zien, maar die steeds erger wordende lichtshows / lichtorgels slaan echt nergens op.
Weliswaar geen goedkope jongen en dat is voor je de opties aanvinkt. Ik moet het AW filmpje nog zien, maar Carwow vermeldde een prijs vanaf 59.000 GBP.

Als je het filmpje uitkijkt gaat de auto langzaam beklijven.
Goeie stem ook, die chairman.

Ik ben vooral benieuwd naar dat panoramic vision interieur. Lijkt me echt een mooie stap.

Ik vind 'm best gaaf, even wennen aan de toch grove styling, maar sowieso veel beter dan de nieuwe X3. Specificaties ook goed hoor.

Ik weet het nog niet. Vind het allemaal een beetje vergezocht. Ook de Lincoln MKZ-achtige achterlichten vind ik geen succes. Maar misschien went het nog. Een i4 vind ik (in het groen!) inmiddels wel een mooie wagen geworden.

Zeer gaaf design, ook relatief goedkoop. Wanneer ik deze wat beter configureer dan de i5 Touring die ik besteld heb, blijf ik 6 k€ onder de catalogusprijs van mijn i5.
En deze heeft een pak meer range en laadt sneller...
Ik vermoed wel niet dat je op deze zo'n grote korting krijgt als op de i5.:cool:

En ik ben een absolute SUV-hater, zou hem dus nooit bestellen, maar de Q6 e-tron quattro wordt toch op zowat alle vlakken weggespeeld, die kost ongeveer even veel maar komt een pak duurder uit wanneer je die begint te configureren en heeft met veel minder range en vermogen,......

Dit wordt een leasetopper in België, zeker wanneer er nog wat goedkopere varianten uitkomen.

Zelfs een beetje uitgeruste 3 Touring gaat al vlotjes over de 70k. De IX3 zal met lagere motoriseringen zo rond de 60k zitten. Concurrend lijkt me. Fors duurder dan bijv. een Xpeng maar dat is ook geen vergelijk.

Terug
Bovenaan