BMW i4

A

Anoniem

Guest
732e8383-bmw-i4-scoop-02.jpg


8260b966-bmw-i4-scoop-01.jpg


a06e9529-bmw-i4-scoop-05.jpg


a8100781-bmw-i4-scoop-07.jpg


ebacc315-bmw-i4-scoop-09.jpg


02fa34c6-bmw-i4-scoop-12.jpg


7da2a796-bmw-i4-scoop-11.jpg


De BMW i Vision Dynamics:

0d3fb6c9-bmw-i-vision-dynamics-1.jpg


c1864534-bmw-i-vision-dynamics-5.jpg


fa571bbe-bmw-i-vision-dynamics-8.jpg


Niet deze dus want dat project lijkt mij gecanceld: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5504428
 
Plus: een vrij normaal ontwerp en geen designuitspatting zoals de i3 en i8. Min: het is dus eigenlijk een elektrische 3 GT.
 
Ik zag de foto's vanmiddag ook op diverse buitenlandse auto sites. Altijd al gedacht dat de i4 niet heel lang na de iX3 zou komen. Sterker nog: ik vermoed dat ze tamelijk tegelijk gaan komen. Eind 2020. BMW heeft afgelopen december nog een persbericht uit gedaan waarin de ombouw van de München fabriek tbv i4 werd aangekondigd. Als je ook kijkt hoe lang er al iX3 prototypefoto's worden rondgestrooid en ook nog even denkt aan het gerucht van de zomer 2017 toen werd gesteld dat zelfs o.b.v. de F30 er nog een elektro versie zou komen....

Ik denk dat BMW uiteindelijk al ver was met een elektro F30 maar uiteindelijk toch besloten heeft te wachten tot na de G20 lancering. Daarom verwacht ik deze i4 min of meer tegelijk met de iX3. De i4 is aangekondigd met 80kW batterij en de iX3 met een 70kW versie. De i4 zou 550-700km moeten doen. De iX3 zal amper 350-400km netto gaan halen gezien de stroomlijn. Ik denk dat een i4 beter zal verkopen dan een iX3. Mits de i4 qua prijs gelijk of lager aan de iX3 is. Kijkend naar de prijsstelling van Tesla Model 3 zal een i4 rond de 55k/60k moeten zitten terwijl een iX3 naar verwachting tegen de 70k zal gaan zitten.
 
Ze durven het (prijstechnisch?) toch niet aan de Duitse Drie. Hun elektrische auto's zijn allemaal gebaseerd op bestaande modellen
 
Lijkt inderdaad een soort elektrische opvolger van de 3-serie Gran Turismo te worden, want neemt de onooglijke vormgeving over van dat model. Zo'n Tesla Model 3 is dan vergelijkenderwijs een schoonheid.
 
Korte achterportiertjes en dan ook nog raamspijlen die te ver naar voren staan. Hoe lelijk kan een auto worden?
Er was een tijd dat BMW's steeds mooier werden, tot het onmogelijke aan toe. Maar nu mag BMW zich aansluiten achter Lada.
 
Raamstijlen lijken mij nep. Sowieso zit er tape om zogenaamd een raamstijltje te tonen en de derde zijruit kan ook nog eens nep zijn. Op deze foto zie je namelijk dat er iets overheen is gezet: https://images.carscoops.com/2019/01/b323a643-bmw-i4-scoop-10.jpg Even afwachten dus
 
89f539ef-bmw-i4-ev-1.jpg


8b5dd5ac-bmw-i4-ev-8.jpg


dad676ed-bmw-i4-ev-11.jpg


38ffed8f-bmw-i4-ev-13.jpg


41b53197-bmw-i4-ev-14.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/02/first-look-2021-electric-bmw-i4-bavarias-answer-tesla-model-3/
 
Tja, BMW nummer zoveel. Weer teleurstellend na alle toch veelbelovende concepten. Enige positieve lijkt dat ze de nieren niet inmiddels tot de ruitenwissers hebben doorgetrokken.
 
bmw-i4-201956926-1556528790_1.jpg


bmw-i4-201956926-1556528806_6.jpg


bmw-i4-201956926-1556528812_8.jpg


bmw-i4-201956926-1556528815_9.jpg


Bron: https://www.motor.es/noticias/bmw-i4-fotos-espia-interior-201956926.html

Lijkt me vrij duidelijk dat deze BMW als nieuwe 3-serie Gran Turismo is ontwikkeld en BMW er tijdens de ontwikkeling achter kwam dat het de elektrische boot dreigde te missen en er maar een puur elektrische van gemaakt is.
 
bmw-i4-spy-photos.jpg


bmw-i4-spy-photos.jpg


bmw-i4-spy-photos.jpg


bmw-i4-spy-photos.jpg


bmw-i4-spy-photos.jpg


bmw-i4-spy-photos.jpg


bmw-i4-spy-photos.jpg


Alle pics: https://www.motor1.com/news/377574/bmw-i4-spy-shots/
 
LTwaOot.jpg


n8otmU5.jpg


25t7zPT.jpg


sVcplpP.jpg


Alle pics: https://www.carscoops.com/2020/02/2021-bmw-i4-prototype-tackles-winter-in-rwd-guise-shows-updated-interior/
 
i4 M

bmw-i4-m-spy-photos.jpg


bmw-i4-m-spy-photos.jpg


bmw-i4-m-spy-photos.jpg


bmw-i4-m-spy-photos.jpg


bmw-i4-m-spy-photos.jpg


bmw-i4-m-spy-photos.jpg


Alle foto's: https://www.motor1.com/photo/5241271/bmw-i4-m-spy-photos/
 
2Ks8L7z.jpg


45 persfoto's van ingepakte modellen: https://www.carscoops.com/2021/01/bmw-shows-off-new-i4-electric-sedan-performing-some-silent-skids/

https://www.youtube.com/watch?v=y1gsiHt5zQM
 
Echte Bmw, met ongetwijfeld toptechniek en zeer goede afwerking. Denk dat Vag wakker gaat liggen van het EV offensief van Bmw.
 
Aangezien de i4 blijkbaar 'gewoon' de elektrische versie wordt van de 4serie, drop ik ze hier maar even:
1-F9-AAD44-09-A1-4961-B144-BE6-F3-D0-CB929.jpg


533-C0-BB0-DC44-4802-AE6-A-7712-DC45-E985.jpg


8-A533-C11-3-E89-4-BA5-9894-3000219-DE9-A4.jpg


FD2-BD13-E-8-C57-42-FE-A349-14-C222-CCA5-B5.jpg


Nog meer beeldmateriaal: Worldscoop

Mooie wagen, die wel wat esthetische chirurgie aan het front kan gebruiken,
maar moest de EU nu eens kentekens verplichten die iéts langer zijn dan het Duitse exemplaar hierboven, dan is dat probleem ineens opgelost :T
(Alfa Romeo zal niet akkoord zijn, vrees ik ;) )
 
Ziet er volwassener uit dan het uitgaande model.
Neus went ook wel, zo lang het geen M4 is.

Vraag me toch af of BMW de boot niet gaat missen, nu ze alleen compromissen op de markt brengen, met platformen zowel voor ICE als EV.
 
Stel dat BMW dat wél op zekere wijze compromisloos voor elkaar krijgt dan kunnen ze daar wel kapitalen mee uitsparen.
 
Dat is geen scoop meer. Hij is officieel: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5941245,page=5
 
MCW zei:
Dat is geen scoop meer. Hij is officieel: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5941245,page=5

Foto’s zijn onscherp, gelekt dus NIET officieel. Daarom post ik ze hier.
 
Terug
Bovenaan