Bmw e90 318i

Eduard 7447319

Net ingestapt
Ik heb overlaatst een e90 318i gekocht maar ik merk dat deze best wel veel last heeft van olieverlies ik zie bij de kleppendeksel pakking een kleine hoeveel olie hangen (zweten) maar dat is niet de hoeveel dat weg gaat altijd en als ik hem even laat draaien stationair en als ik dan gas geef komt er enbeetje witte rook uit en maar even en daarna is dat weer weg maar mijn vraag is aan wat zou dat kunnen zijn of zou het ook kunnen zijn dat mijn olie verkeerd meet wegens ik zat op minimum en er stond bij 1 l bijvullen ik had dan maar 500 ml bijgevult en stond dat opeens op max en in de loop van de dag is dat gezakt naar de helft en daarna na een kwart

Met punten en komma's leest het een heel stuk makkelijker. Hoe je olie meet staat in het boekje toch?

Heb je dit ook overhaast opgeschreven? Het is amper leesbaar wat je vraag is of wat je bedoelt.
Zit er nog garantie op? Ik zou teruggaan naar de verkoper.
Is het geen blauwe rook?
De BMW e90 is kwalitatief geen goede auto, zie ook de recente andere topic over dit type auto.

De E90 ansich is geen slechte auto, maar de N43 motor in de 318i en 320i kunnen best grote problemen ontwikkelen.

Qua oliepeil moet je er zeker van zijn dat de auto op een vlakke ondergrond staat en wacht een half uur nadat je de motor uit hebt gezet met peilen.

Heb je al onder de olievuldop gekeken of er geen mayonaise onder zit?

Volgens mij heeft TS alleen een elektronische peilsensor. Dat is een onding die je hooguit kan gebruiken na meerdere langere ritten. Onder de 20 minuten gaat hij niet opnieuw peilen(schatting!) en soms klopt het na één rit van 40 minuten nog niet.

Terug
Bovenaan