BMW E87 / Gordel en achterbank zitten vast

Guest
Deze namiddag heb ik hard moeten remmen met de BMW E87 voor een fietser.

De neerklapbare achterbank stond helaas niet vergrendeld en de linker helft is neergeklapt.

De 5de gordel heeft zich opgespannen en hierdoor kan de rugleuning maar 30° worden opgetild.

Is er een oplossing om de gordel 10 tot 20 cm af te rollen zodat de rugleuning kan worden teruggezet?

Waarschijnlijk/zeker weten heeft jou gordel goed gewerkt, oftewel de bank heeft door de klap van de achterbank zich vastgezet ik betwijfel of dat zo simpel op is te lossen waarschijnlijk zul je je gordel moeten loshalen onder de bank om je bank te kunnen terugzetten in het ergste geval moet je je gordel vervangen als die niet meer terugrolt zoals het hoort

Gordel staat in de blokkeerstand. Trek er eens hard aan, 9 van de 10 keer kun je m dan weer oprollen.

Ik kan de gordel maar een paar cm aanhalen, bijgevolg komt het mechanisme niet vrij.

Bovenaan de leuning zit een afdekplaatje waar de gordel uit de leuning rolt.    Daar zitten twee schroefjes op.
Indien ik dit zou losmaken, is er dan binnenin een klepje waarmee je het oprolmechanisme kan ontgrendelen?

De achterbank ligt nu neer waardoor je vanuit een moeilijke positie moet gaan klussen.
Heeft iemand dit ooit losgemaakt in een E87 BMW is er een foto op google van binnenin...

Ik zie dat de discussie al wat ouder is, maar ook ik heb het probleem afgelopen week gehad.
Om mensen te kunnen helpen die ook nog dit zelfde probleem krijgen/hebben, hierbij de oplossing;

De middelste riem kan alleen worden gedeblokkeerd, wanneer rugleuning recht op staat. Wanneer hij is neergeklapt, zal je deze eruit moeten schroeven en de riem loshalen.
Haal het rechter paneel(tussen deur en rugleuning) los en schroef de bout los. Zorg er voor dat je goed gereedschap heb, want de bout zit met Loctite vast. Nu kan je de bank lostrekken en omklappen, zodat je bij de bout van de gordel kan. wanneer ook die los is, kan je de leuning recht op zetten en.... whala de riem doet het weer. Spuit wel nog wat WD40 of siliconenspray in het meganischme, zodat het probleem niet weer kan optreden.
Ik neem het risico niet meer en zet de gordel eerst vast met een veiligheidsspeld, voordat ik de leuning omklap.(y)

Terug
Bovenaan