• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

BMW E46 328ci 21-1-2016 vanos revisie - nieuw cognac sport interieur

Guest
Ik ben sinds kort in het bezit van een BMW E46 328ci uit 1999. Met aantoonbaar nederlandse auto met 132xxx op de teller, ik hoop morgenmiddag of vrijdag middag ff wat foto's te kunnen maken.

De auto die ik hiervoor had was een BMW 316i uit 2003 (facelift) die had ongeveer 245xxx op teller staan en ik wilde er een met wat minder kilometers op de teller dus begon mijn speurtocht naar een andere BMW. En ben dus bij deze uitgekomen.
Met meer dan genoeg PK'S en toch een veel mooier uiterlijk en interieur dan mijn 316i ondanks dat die wat ouder is.

Binnenkort even een grote beurt doen.
En een blaasje/beginnend roestplekje te laten bijwerken voordat het erger word.

De velgen die onder de 316i zaten heb ik gehouden deze zaten er namelijk ook al onder toen ik die kocht.
En ik had er net nieuwe banden op laten zetten michelin pilot sport 225/45/18 a 140 euro per band.
En als die op zijn, eens echte bmw velgen er onder doen.

Ben niet echt zo'n schrijver maar ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd.
Verdere vragen/tips mag altijd.

Bmw 328 coupe zei:
Ben niet echt zo'n schrijver maar ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd.
Verdere vragen/tips mag altijd.

Ik opende dit topic niet voor de grote verhalen, maar voor de foto's. Helaas pindakaas.

20090704_153347_useless_thread-.jpg

Ik ben dus zeer benieuwd!

Ah kijk aan heerlijke wagen man(y)
Heb zelf ook een e46 328ci gehad, echt een toppertje.
Die 2800 zes in lijn loopt heerlijk en is echt super betrouwbaar.

Erg jammer van die velgen, verhoogt meteen de pauperheid van de auto. Het model is wel mooi.

Opvallend trouwens dat de auto 132.000 km gelopen heeft en maar liefst zes eigenaren heeft gehad.

Tja die velgen zaten der onder toen ik die 316 kocht. En toen heb ik ze maar gehouden.
Maar zoals ik al zei als de banden op zijn komen er wel bmw velgen onder dat staat een stuk mooier/netter.
En als der wat mee is dan kan ik wel naar me kameraad, die is toch auto monteur dus dat scheelt alweer :)

Hij is enkele malen van een auto bedrijf geweest, dat heb ik al laten uitzoeken door mijn garage voordat ik hem kocht.
Er hebben dus 3 mensen er mee rond gereden.

Rob076 zei:
Erg jammer van die velgen, verhoogt meteen de pauperheid van de auto. Het model is wel mooi.

Opvallend trouwens dat de auto 132.000 km gelopen heeft en maar liefst zes eigenaren heeft gehad.

Past wel bij de schrijfstijl weer. Weer een reminder waarom ik telkens weer geen BMW wil rijden (of tegenwoordig ook Audi of Volvo). Mercedes lijkt langzamerhand weer te kunnen.

Autofluisteraar sorry hoor maar dat is echt onzin (n)
Een origineel exemplaar van welk merk en bouwjaar kan altijd.
Het is anders als de wagen vol wordt gehangen met plastic en sjonnie tuning etc etc etc
En daarbij wat maakt het uit wat een ander van je denkt, ik maal er niet om.

Deze coupe is trouwens op de velgen na compleet origineel, dus zo gek doet de eigenaar het niet.
Al zie ik ze het liefst wel persoonlijk geheel origineel.

De speakers zijn ook vervangen voor pioneer maar die zijn gewoon netjes weg gewerkt.
De radio laat ik verder orgineel, ik kan er zelfs nog cassetes mee afspelen.
Nogmaals er komen nog bmw velgen onder.
Zodra de banden versleten zijn of ik moet toevallig een leuk setje bmw velgen tegenkomen waar de banden op passen.

Voor de rest vind ik hem zo mooi genoeg, ik heb er hard voor gewerkt dan mag ik toch wel iets leuks van me geld kopen?

Gefeliciteerd met je 328ci maar die velgen vind ik de auto geen recht doen. Hoe dan ook veel plezier met deze mooie coupé en 6-in-lijn. (y)

Wie weet trouwens waarom dezelfde velgen met dezelfde banden lijkt me totaal anders ogen onder de 328ci vergeleken met de 316i? Ruimte in de wielkast is veel kleiner bij de 328ci en ze vallen ook mooier naar binnen. Heeft de 328ci een sportonderstel of liggen de coupé al standaard lager? Of liggen de 6-cilinders lager dan de 4-cilinders? Bofkont weet dit wellicht wel.

Bofkont zei:
Autofluisteraar sorry hoor maar dat is echt onzin (n)
Een origineel exemplaar van welk merk en bouwjaar kan altijd.
Het is anders als de wagen vol wordt gehangen met plastic en sjonnie tuning etc etc etc
En daarbij wat maakt het uit wat een ander van je denkt, ik maal er niet om.

Deze coupe is trouwens op de velgen na compleet origineel, dus zo gek doet de eigenaar het niet.
Al zie ik ze het liefst wel persoonlijk geheel origineel.

M'n opmerking was niet aardig naar TS toe. Mijn excuses daarvoor aan topicstarter Bmw 328 coupe. De E46 Ci blijft in de basis mooi en tijdloos, net als een Golf IV eigenlijk. Kan er alleen toch nog steeds niet mee door één deur o_O

Beste Dingolfinger,

Volgens mij ligt de coupe 2cm lager dan de sedan, sportonderstel was niet standaard op de E46 coupe.
Mtech onderstel was een optie.

Overigens belangrijk om te weten voor de topicstarter, check je subframe !!
Deze willen helaas nog wel eens scheuren met overmatig sportief gebruik, is een constructie fout van bmw.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! (y)
Een van de meest geslaagde BMW's ooit en zeker met een zes in lijn.
Originele velgen eronder en hij is af.
Heb je ook foto's van het interieur?

Bofkont zei:
Beste Dingolfinger,

Volgens mij ligt de coupe 2cm lager dan de sedan, sportonderstel was niet standaard op de E46 coupe.
Mtech onderstel was een optie.

Overigens belangrijk om te weten voor de topicstarter, check je subframe !!
Deze willen helaas nog wel eens scheuren met overmatig sportief gebruik, is een constructie fout van bmw.

Dat verklaart wel wat. 18 inch zoals op die 316i vind ik niet mooi ogen. Beetje Audi-achtig. Zie je wel geregeld op een Audi A4 B6 bijvoorbeeld dat mensen daar Audi S8 D3 velgen onder doen maar die ruimte in de wielkast blijft. Jammer om te zien. Tegenwoordig is de 'stance' bij veel Audi's al veel beter standaard.

XP06 zei:
Mooie bak, rijdt heerlijk. Persoonlijk ook meer fan van originele velgen, zoals:

71ntsg.jpg

Sorry maar dit zijn toch E60 M5 replica's? Nooit origineel geleverd in deze maat en horen bovendien niet op een een E46.

Dat subframe is goed anders was die toch ook niet door de keuring gekomen?
Maar voor zekerheid wil ik in de toekomst toch verstevigings platen er in lassen. Voorkomen is beter als genezen ;-)

Er zit een sport onderstel onder, die van mij lijkt lager te zijn dan XP06 zijn bmw maar kan misschien ook door de velgen komen.
Ik betaal nu overigens de helft minder verzerking voor de 328, ongeveer 500 per jaar tegen de 1000 per jaar voor die 316.
Anders was ik er ook niet aan begonnen omdat ik anders ruim 2000-2500 moest betalen.

Foto's wil nog niet lukken omdat deze tablet kuren heeft.

Als je afkeur op je subframe krijgt ligt hij al helemaal los
Het begint met hele kleine scheurtjes, zou ik absoluut controleren.

Styling 32 origineel Bmw of 17 inch seven origineel vind ik de mooiste velgen.
Foto van santoni zit de styling 32 onder.

Die M5 replica's zijn echt lelijk(n)

Voor het wassen
2lcbt5c.jpg

Tijdens het wassen
dbiale.jpg

Na het wassen alleen jammer dat die wat wazig is.
2z8t7nr.jpg

Interieur (nog voor het schoonmaken)
2z4jvaw.jpg

Ooit nog eens volledig leer hoop ik.
dci85.jpg

De fijne zes cilinder
5n4rxt.jpg

Ik ben overal met de stofzuiger langs geweest. En even met een sopje het dashbord schoongemaakt.
Eigelijk niet zo spannend allemaal

Bmw 328 coupe zei:
Ik ben overal met de stofzuiger langs geweest. En even met een sopje het dashbord schoongemaakt.
Eigelijk niet zo spannend allemaal

Dat noemen ze toch 'de finishing touch'?, best spannend hoor, hoe de auto er spic en span bij staat!;) Showroom staat heet dat dan?

Volgende week een grote beurt zodat die technisch weer spik en span is.
Sorry maar ik heb geen belangstelling voor de automaatpook.

Zo de grote beurt is gedaan, het subframe helemaal laten nakijken voor de zekerheid.
En voor de rest weinig bijzonderheden. Nieuwe filters enzevoort beetje het standaard gebeuren.
Dan kan ik weer een half jaar tot de kleine beurt :D

Lange tijd niet actief geweest maar ondertussen is het 1 en ander veranderd.

Ten eerste het subrame wat toch ging uitscheuren helaas.
Laten maken bij procar in zwolle welke het zeer netjes gemaakt heeft (y)
34t6612.jpg

Een schroefset van AP goeie kwaliteit voor een nette prijs. Dochteronderneming van Koni als ik me niet vergis.
2hd8d1f.jpg

Meyle HD draagarmen geplaatst
qqqpte.jpg

Voor de rest spuitwerk vanwege beginnende roest achter bij de wielkassen.
En voor complete nieuwe voorschermen omdat deze waren uitgerold, en zodoende beter was om nieuwe voorschermen te laten spuiten en te plaatsen.
21dpt9h.jpg

Tevens ook een M spoilerlip erop gezet.
j95af8.jpg

En Styling 32 velgen met nieuwe vredestein banden.
De velgen worden binnenkort wel opnieuw gecoat.
En de ventieldopjes zijn onderweg
2wn5sp2.jpg

Nog steeds een heerlijke wagen :cool:
Mis de mijne stiekem ook nog wel eens.
Styling 32, zeer goede keus, tijdloos mooie velg.

En voor complete nieuwe voorschermen omdat deze waren uitgerold
unquote

Mag ik even vragen wat je daar mee bedoelt?

Verder goed bezig zo te zien!(y)

Bofkont
En zeker deze style 32 van een e38 met de mooie diepe rand, welke ook maar net past vanwege de afwijkende ET waarde 20/22 wat normaal rond de 47/50 hoort te zijn.

Speedtouch
Dan word het schuine randje plat geduwd en gaat het dus ook van binnenuit roesten ;)
Kun je de buitenkant wel schuren en spuiten maar na een half jaartje komt de roest er weer doorheen zetten.

Uitrollen is altijd een heel slecht idee, daar krijg je vroeg of laat altijd problemen mee, tenzij je het gelijk andien zowel binnen als buitenkant opnieuw spuit.

Maar mooi opgelost weer, prachtige auto ook! Subtiele lipje op de koffer staat hem goed

Ligt er natuurlijk aan wie het doet ;)
Zoals dreamworks uit Brabant dacht ik schijnen het wel heel goed te kunnen, zonder roest problemen etc. na een tijd.

Ga binnenkort een RVS uitlaat zelf maken op me werk.
Waarschijnlijk wel met een originele eindemper zodat het niet TE schreeuwerig word.
Met rustig rijden geen herrie tot het gas stevig ingetrapt word.

Dingen op de planning zijn nog:
Vanos revisie
M Pakket
Volledig beige (M3) sport interieur of compleet zwart inclusief hemel spijlen etc.
Grootscherm navigatie systeem.

Beige bekleding en grootbeeld navi staan ook nog steeds hier op de planning. helaas liggen de prioriteiten met geldzaken helaas telkens nu even bij andere noodzakelijke dingen zoals een huis :) maar goed bezig hoor! Vind de wijzigingen tot op heden heel fraai en dat met wat je op de planning hebt staan is ook echt mijn ding.

Ondertussen zit ik in het gips maar wel wat spul gekocht

Een M stuur
23mt5l.jpg

Teller ringen
33ddqv4.jpg

Verder nog veerpootlagers vooraan
De planning is om het gasklephuis schoon te maken na het gips gebeuren.
Vanos bij procar in zwolle
Automaat spoelen bij auto spin of bij zf in delfgauw.

Hoi. Balen dat je in het gips zit! Automaat spoelen, uitsluitend bij zf doen, die hebben alles in huis om bijvoorbeeld ook even de membranen te vervangen indien nodig. Het is een hele goede actie als je lang wilt genieten van je automaat. En bij zf zijn ze heel kundig en zorgvuldig. Ze spoelen niet allen de bak, maar halen heel het brein uit elkaar omdat vanbinnen te reinigen.

Hoe bevallen de spullen van Meyle? ik ken meerdere mensen de daar een slechte ervaring mee hebben en er weer vanaf zijn gestapt. Lemforder levert tegenwoordig veel oemspullen aan BMW en is een bijzonder goed alternatief, maar ik ben zeker benieuwd naar jouw ervaringen. Heb je er al eens naar gekeken op de brug?

Tot nu bevallen ze goed maar rij ook veel snelweg. Er schijnt wel veel verschil te zitten tussen meyle en de meyle HD versie maar goed tijd zal het leren.

Bedankt voor de info over het spoelen(y)

mooie coupe!
Mijn broer heeft ook zo'n bmw gehad maar dan een 320CI. Ook met schroefset, enkel zo laag dat op het einde heel de bodem vd auto een golfplaat was :p met 19" velgen..
oszfj5.jpg

do6zch.jpg

Leuke tijden mee gehad wel.. :D

Mooie coupé heb je daar!
Van dat M-stuur ga je heel veel plezier hebben. Heb 'm zelf ook.:)
Ik heb vorig jaar ook de olie van mijn mijn versnellingsbak en differentieel bij ZF in Delfgauw laten vervangen. Zoals uw buurman al aangeeft wordt het brein uit elkaar gehaald waarbij allerlei onderdeeltjes worden vervangen. Het verschil is absoluut merkbaar, maar ook weer niet wereldschokkend. De bak schakelt soepeler en het geeft ook een goed gevoel dat de bak de best mogelijke verzorging heeft gekregen en er weer 100.000 km tegenaan kan.

Je hebt gelijk, SLB, het verschil is niet wereldschokkend, maar je merkt er meer van dan bijvoorbeeld een oliewissel van je motorblok. We weten allemaal dat het voor je motor funest is als je nooit een oliewissel doe, dat zelfde geldt voor je bak. Net wat je zegt, heeft een goed gevoel qua onderhoud en je bak is de komende ton weer lekker fris!

Bedankt voor alle info (y)
Wat waren de kosten van het spoelen als ik zo een beetje rond kijk is het rond de 450-500 euro.

Ik was in totaal € 670,- kwijt, maar heb een extra oliespoeling laten doen en de differentieelolie laten vervangen. Dat was samen zo'n €150,- extra.

Terug
Bovenaan