bmw e46 325ci automaat problemen

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn automaat, ik rij een 325ci uit 2002. Als ik de auto start en in zn R of D zet, en dan toch de rem ingedrukt hou, begint de shifter opeens te tikken en het is dan alsof de auto van versnelling schakelt misschien dan van 1 naar 2. Daarna wanneer ik begin te rijden gaat het eerst goed, maar daarna voel ik rare gevoel die ik dan niet zo goed kan beschrijven, maar het is alsof de auto dan van versnelling 5 naar 4 gaat met een bonkend gevoel, en dan begint de shifter weer te tikken, en je hoor dan ook iets achter in de auto tikken. Ik heb anwb 2x gebeld omdat ik toen ver van huis of garage was, en die hebben de auto uitgelezen. de anwb man zei dat er verschillende foutcodes waren o.a eentje die te maken had met de "asc", voor de rest niks bijzonders. Sinds donderdag 29ste staat de auto bij de bmw garage, en die hebben mij de volgende dag al gebeld en zij dat de auto al klaar was, en dat er olie in de electra stekker (onder de motorkap links) zat. Toen ging ik de auto ophalen en de probleem was niet opgelost dus ik had direct weer hetzelfde probleem met de versnellingen.

Heeft iemand dit al een keer meegemaakt? of weet iemand wat dit misschien kan zijn?
Ik heb een filmpje van de tikkende shifter gemaakt en deze op youtube gezet.
https://youtu.be/je1VEVR-Xnk

Graag hoor ik of dit iemand bekend voor komt.

Alvast bedankt.

Is dat met een ZF automaat? Bel even met ZF zelf in Delfgauw. Even googlen.

Terug
Bovenaan