BMW benzines met hoge kilometerstanden

Jeroen 4094200

Net ingestapt
Hallo forumleden,

Omdat ik een snelle stationcar voor mij en het gezin zoek ben ik uitgekomen op de volgende twee auto's.

BMW e61 (6 cillinders)
Volvo V70-3 2.5T
Zo tussen de 2008-2010.

Wegens mijn budget zal ik hoge kilometerstanden moeten dulden.
Mijn concrete vraag is "Zijn de BMW 6 cillinder benzine motoren in staat om hoge kilometerstanden zonder veel onderhoudskosten te halen?"
Bij een Volvo 5 cillinder durf ik het wel aan maar ik heb geen ervaringen met de benzine BMW's.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,

Jeroen

Wel een dikke auto rijden maar weinig budget om de juiste exemplaren te kopen en weinig budget om onderhoud te plegen. Waarom????

Ga wat kleiner rijden, heb je meer kans een betere koop te doen.

Ik heb zelf net een 2006 BMW E60 gekocht met 240.000km. Ook ik ben benieuwd hoe deze zich gaat houden de komende tijd qua onderhoudskosten. Ik rij ca. 20.000km per jaar en reken op ca. € 1.500,- onderhoud en reparatie per jaar.

Ik heb zelf bewust niet voor de facelift versie gekozen. De 2,5 liter N52 motor uit de eerdere serie staat als heel betrouwbaar bekend, de facelift versies kregen directe branstof inspuiting en kunnen inwendig sneller vervuilen en ook de injectoren gaan af en toe stuk en deze zijn kostbaar. Ook bewust de sedan versie gekocht omdat deze meer waar voor het geld biedt en niet de gevoelige luchtvering achter heeft. Ook een panorama/ schuiifdak is een gevoelig punt, ik zou er zelf altijd 1 zonder schuifdak nemen.