BMW 5-serie / i5 | facelift 2026

q7PzHj3.jpg

Ik heb deze render hier nog niet voorbij zien komen dus post het voor het gemak. Bron: Das Schweizer Automagasin.

BMW_i5_Touring_r.jpg

BMW_i5_Touring.jpg

Ik dacht even op de eerste foto een Skoda te zien maar ik zie nu dat het een bmw is…

Niet fraai dit, helaas.
Je ziet bij deze plaatjes erg duidelijk wat het gevolg is van de te hoge bodem, een sterk oplopende motorkap wat niet past bij een auto in dit segment

Hm, ik weet het nog niet. Met die koplampen lijkt hij gedrongen, een 5-serie van 10jr geleden ziet er groter uit. De relatief bescheiden nieren vind ik een verademing. Ik stoor me op de foto niet zo aan een evt. hoge bodem, dat hebben ze met die zwarte lak toch aardig verstopt. Ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet, al helemaal naast een 'oude' 5.

Ik was tijdje geleden bij de fabriek in Dingolfing, en toen zag ik enkele gecamoufleerde prototypes staan van de M5 touring. Best wel dik!

BMW M5 Getting A Neue Klasse Facelift​

2027-BMW-M5-0213-6.webp

2027-BMW-M5-0213-1.webp

2027-BMW-M5-0213-10.webp

2027-BMW-M5-0213-14.webp

2027-BMW-M5-0213-21.webp

2027-BMW-M5-0213-33.webp

2027-BMW-M5-0213-27.webp

• BMW is preparing to give the G90 M5 a Neue Klasse-inspired makeover.
  • A prototype has been spied with a new front bumper, grille, and headlights.
  • The cabin is expected to adopt a new pillar-to-pillar display and other updates.

De 5 Serie stond in jan. op nummer 21 en is véruit de populairste in het E-segment. Dus wat is "niemand" bij jou of hou je gewoon niet van feiten?

In BMW-minnend NL misschien (nog) wel, maar bijvoorbeeld in D verliest de 5 het momenteel dik van de E-klasse, die daar al maanden stevig in de top-10 staat.

Ik denk dat ze beter iets aan het interieur van de 5 kunnen doen, volgens mij knappen daar meer kopers op af dan op de neus van de auto.

Jep eens interieur zeer anoniem en niet passend bij een e segment auto in afwerking en in looks.

De 5 Serie stond in jan. op nummer 21 en is véruit de populairste in het E-segment. Dus wat is "niemand" bij jou of hou je gewoon niet van feiten?
In Nederland wellicht, ik zie hem nooit, en van die paar die ik ken met eentje zeggen ze zelf dat ze hem niet mooi vinden, maar dat het na een paar weken wel went.

Mijn werkgever deelt de parkeergarage met onderandere een groot accountantskantoor. Het stikt daar van de nieuwe vijfjes. Zowel elektrische als plugins, ook een i5m60 bijvoorbeeld. Zowel sedans als tourings. Wellicht zit ik dan in een bubbel, maar de nieuwe E-klasse daarentegen heb ik nog überhaupt niet waar mogen nemen (dus ook niet buiten die parkeergarage).

Desalniettemin benieuwd wat die facelift in gaat houden. Vooral het interieur met al die hysterische actieve ledstrips staat me tegen. Maar is niet eerst de 7 aan de beurt?

Ik vind ze wel oké, vooral de touring en heb hem op de shortlist staan.

Uiteraard minder mooi dan de vorige generatie maar niet lelijk. Ik snap die kermis verlichting in de grill alleen niet.

Er is echter hier een gigantische prijs oorlog gaande en zo’n i5 M60 van ongeveer 1-1.5 jaar oud heb je al voor 80 mille.

Zo’n 60 mille korting op de nieuwprijs…!

Geldt overigens voor alle merken hoor, maar vooral de EVs in het hogere segment schrijven giga af.

M’n vermoeden is dat je de komende tijd goede deals kan sluiten, dit jaar nog even aankijken en dan wellicht toeslaan?!

Het interieur vind ik dan weer de grootste afknapper van de E-klasse, waarom moet er tegenwoordig overal van die gigantisch grote lelijk schermen in een auto.

Het interieur vind ik dan weer de grootste afknapper van de E-klasse, waarom moet er tegenwoordig overal van die gigantisch grote lelijk schermen in een auto.
Strakke belijning, overal nappa met sticksels, kan ik geen afknapper vinden. De schermen moest ik eerst wel aan wennen maar sinds ik er dagelijks tegenaan kijk vind ik het een lust voor het oog.

Er is echter hier een gigantische prijs oorlog gaande en zo’n i5 M60 van ongeveer 1-1.5 jaar oud heb je al voor 80 mille.

Zo’n 60 mille korting op de nieuwprijs…!
Dat is hét grote probleem bij EV's in het hogere prijssegment, de giga afschrijving. Bij deEQS, de Audi Etron en de Porsche Taycan is het ook verschrikkelijk. Ik las een artikel van iemand met een Taycan, die wilde hem inruilen op een nieuwe 911 maar de dealer wilde de Taycan niet eens inruilen...

Wie moet die gebruikte Taycan dan ook kopen? Niemand die dat wil hebben. Zakelijk koop of lease je een nieuwe, particulieren gaan niet zoveel geld uitgeven aan een product dat over twee jaar compleet verouderd is

Strakke belijning, overal nappa met sticksels, kan ik geen afknapper vinden. De schermen moest ik eerst wel aan wennen maar sinds ik er dagelijks tegenaan kijk vind ik het een lust voor het oog.
Smaken verschillen gelukkig, ik vind het interieur van de vorige generatie E-klasse vele malen mooier.

In Nederland wellicht, ik zie hem nooit, en van die paar die ik ken met eentje zeggen ze zelf dat ze hem niet mooi vinden, maar dat het na een paar weken wel went.
Ik zie de nieuwe vijf echt heel veel hoor (omgeving Randstad. Nieuwe E nog niet veel, maar verwacht die wel veel te gaan zien. Is gewoon echt een mooie auto

Ik zie de 5 ook nooit. Zonde, was ooit zo’n dynamische auto, nu vooral een gebouw door dat Duplo platform. Logisch dat ie ingrijpend gefacelift wordt

Ik zie de nieuwe 5 regelmatig, er staan er al twee in de straat, een elektrische touring en een elektrische sedan. Ik vind zelf de touring naarmate ik die meer zie wel mooier. Onderstaande test maakt mij ook enthousiast.

Bij de Taycan is dat idem natuurlijk, ik was een paar dagen geleden bij een Porsche garage, niet om een auto te kopen, en de eigenaresse wist mij te vertellen dat ze momenteel zo’n 25 Taycans hebben staan, occasion en nieuw… geen haan die er naar kraait!

Maar, wellicht denk ik dan wat anders, als particulier kun je straks dus voor zo’n 50-60 mille wel een hele dikke EV rijden. Mooie Cross Turismo of Sport Turismo met veel opties, of een EQS 580 (die gaat ook rap naar beneden kwa prijs). De enige die wat minder hard gaat is de i7, die blijft hier, nog aan de prijs. Of zo’n i5 M60 Touring, ik heb er wel interesse in.

Ik zie de nieuwe 5 regelmatig, er staan er al twee in de straat, een elektrische touring en een elektrische sedan. Ik vind zelf de touring naarmate ik die meer zie wel mooier. Onderstaande test maakt mij ook enthousiast.

Twee BMW-medewerkers in de straat?

Touring zie ik vaak en dat vind ik van buiten ook echt wel een mooie dikke BMW. Ik doe altijd wel even mijn dakje op een kiertje als ik er eentje inhaal op de snelweg. ;) :D

Nee onzin natuurlijk. Ik vind de Mercedes wel nét wat mooier, vooral van de voorkant, die is wat zwakker bij de BMW.

Werner heeft inderdaad leuke reviews, ik vind dat hij goed het gevoel dat hij bij een auto heeft kan overbrengen.

Terug
Bovenaan