BMW 328 Touring (ervaring?)

EUROPARIT

Net ingestapt
Sinds enkele weken ben ik (zakelijk) de trotse eigenaar van een 2013 BMW 328i Touring. Met M-pakket, alcantara bekleding en 8 traps automaat. Tot op heden ben ik zeer tevreden, echt een "rijdersauto". Privé heb ik een A4 avant (2011) maar dan rijdt dit echt beter vind ik persoonlijk.

Heb wel 2 vragen, wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft. Naast alle opties valt het me op dat het knipperlicht niet automatisch 3x knippert bij iets indrukken wat toch sinds jaren al redelijk standaard is toch? Dit vind ik erg makkelijk op de snelweg maar bij mijn BMW werkt dit niet. Klopt het dat dit een optie is of zou het met instellingen te maken hebben ?

Daarnaast valt het me op dat de muziek aanblijft wanneer ik de auto van het contact haal, ook als ik uit de auto stap en ook als ik de deur dan weer dicht doe. Pas als ik de auto op slot doe gaat de muziek uit. Op mijn werk zet ik de auto vaak binnen neer en dan hoeft de auto niet op slot, maar dan blijft de muziek dus gewoon aan en ik vrees dat ik smiddags dan kan lopen naar huis. Is dit ook standaard bij BMW? Weet iemand wellicht of dit ook anders in te stellen is?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Groeten Frank.

Issue 1 is eigenaardig... Zeker geen optie dus het zit er zeker op (iets mis met de hendel - foutcodes uitlezen?). Is zo prettig dat het me ergert dat mijn hobby auto uit 2008 het niet heeft.

Issue 2 is normaal : test het anders zelf eens als je de auto bvb stofzuigt. Na een tiental minuten (of zo) valt de radio uit. Als je de knop weer indrukt begint die weer te spelen voor een volgende 10 minuten. De auto houdt de batterij spanning zelf in de gaten, idem met de Xenon welkom verlichting als je instapt (als de lichten ingeschakeld staan als je de motor stil legt). Na een aantal keer de auto te openen / sluiten zonder te starten werkt dit ook niet meer om de batterij te sparen.

Leuke auto een 328i, zal vast erg prettig rijden!

Gefeliciteerd, mooie wagen zo te horen.

Volgens mij is het een idrive instelling. Bij verlichting.

Dat alles aanblijft klopt, dit gaat absoluut ruim voor een lege accu uit. Ik dacht dat het 8 minuten is. Je kan het zelf uitzetten door zonder rempedaal de startknop in te drukken.
Volgens mij is het een gevolg van het keyless starten, je passagiers blijven in de auto, je wil alleen wat uitladen, er loopt een bluetooth telefoongesprek en toch wil je de motor uitzetten. Vandaar dat alles nu aanblijft.

De batterij wordt inderdaad nauwkeurig bewaakt, als je op de camping de radio blijft aanzetten dan wordt deze op een gegeven moment met een melding uitgeschakeld.

edit: ik bedenk me ineens dat de E90 het telefoongesprek ook al niet verbrak als je de motor uitzette, heel doordacht vond ik dat in 2006 ;)

@V0RQ : mbt knipperlichten zijn er bij mijn 2013 3 Touring geen settings.

Volgens mij zit het in de hendel, je hebt een "zachte" stand : even tikken = 3x knipperen en een "harde" stand voor bvb op een kruispunt als de pinkers zoals we dat in Bel noemen constant moeten blijven branden. Als je de afslag hebt genomen keert de hendel zelf weer terug in de center positie als de wielen weer rechtuit sturen.

Ofwel is het een BMW Easter Egg, met een M-pakket hoef je de knipperlichten niet te gebruiken ;)

Nee hoor, dat knipperen is gewoon instelbaar. Dat was in mijn e91 en e82 zo, en volgens mij in mijn f30 ook.

Leuke auto, mooie configuratie. Heb je my 2014, met al de grote idriveknop?

Het is gewoon software. Als verend wel werkt zolang je hem vasthoudt en klikkend werkt ook, dan lijkt het me heel stug dat er nog iets van hardware is dat defect kan zijn. Even de dealer bellen als je niks vindt in de helpschermen.

IK ga er even mee stoeien! Heb inderdaad de grote idriveknop, dat werkt fantastisch!

UPDATE: heb even in de instellingen gekeken en inderdaad; ik kon het vakje ''3 keer knipperen'' aanvinken en nu werkt het! Blijkbaar vond de vorige eigenaar het niet prettig en heeft dit uitgeschakeld. Ook heb ik geprobeerd om de radio uit te krijgen en dat werkt inderdaad door de start-stop knop nogmaals in te drukken zonder voet op de rempedaal, scheelt me weer een hoop ergernis!

Bedankt voor jullie hulp en ik hoop op vele prettige kilometers de komende tijd!

Mooi! Alleen de radio aanzetten tijdens autowassen of iets doe je overigens met het volumeknopje. Ik meen dat als je echt iets op de navi wil instellen dan zet je het contact aan met de startknop zonder rempedaal.

Terug
Bovenaan