BMW 3 serie

A

Anoniem

Guest
Beste Forum,

Al een tijdje zit ik te kijken naar een auto als dagelijkse voertuig voor werk. Momenteel rij ik met een Opel Signum 2.2 uit 2004. Ik zat langs verschillende merken te kijken en mijn oog viel op de BMW 3 series. Ik heb zelf geen ervaring ermee en ken ook niemand die ervaring ermee heeft dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb een aantal 3 series op het lijstje staan.

- BMW 320i EDE 2012 (+/- 140.000 km) (170 pk)
- BMW 320i Coupe 2012 (+/- 140.000 km) (168 pk)
- BMW 320i 2012 (+/- 140.000 km) (186 pk)

De voertuigen komen eigenlijk overeen maar ik hoor verschillende meningen over de EDE versie. Mijn vraag is meer of de het slimmer is om naar een EDE te kijken of een standaard. Ik rij gemiddeld 5 dagen per week, 70km per dag en voornamelijk snelweg.

Hoor graag jullie ervaringen.

Met vriendelijke groet,

Arie

EDE heb je liever niet vanwege storingen en probleempjes die het zeer arme mengsel kan geven. Als het €2000 scheelt dan worden die zaken al minder erg.

Stuur linkjes dan kan ik wat zeggen over de 'must-haves' zoals sportstoelen, automaat en navi pro.

Inderdaad, het nadeel van BMW is dat veel zaken wat standaard is niet altijd even prettig is. Bestel je wat betere zaken (bijvoorbeeld stoelen, of audio), dan is het ook echt top!

2 liter blokje is overigens echt heel erg fijn om te rijden. Wel even op letten (en luisteren) naar de ketting. zoek eens op google op N20 ketting naar de symptomen. of hier en hier

Dank voor de reacties, ik heb hier de linkjes naar de 3 series waar ik naar kijk en waar ik twijfels over heb.

320i coupe > hier
320i ede > hier
320i > hier

Alvast bedankt voor de info.

De coupé mist volgens de meeste wenslijsten de sportstoelen. De velgen lijken me imitatie.

De EDE heeft ook geen sportstoelen en geen duozone klimaatregeling.

De laatste is duidelijk de meest begeerlijke qua latere doorverkoop, M look, dikke velgen (geen echte) automaat.