BMW 3 Serie

MCW 84

Asfaltkampioen
BMW-3-Series-Neue-Klasse-Scoop-1.webp

BMW-3-Series-Neue-Klasse-Scoop-4.webp

BMW-3-Series-Neue-Klasse-Scoop-6.webp

BMW-3-Series-Neue-Klasse-Scoop-8.webp

BMW-3-Series-Neue-Klasse-Scoop-9.webp

BMW-3-Series-Neue-Klasse-Scoop-10.webp

• A prototype of BMW‘s next-generation 3-Series was caught testing in Germany.
  • The ICE-powered sedan adopts the Neue Klasse design, looking sportier than before.
  • The different dash-to-axle ratio is what sets it apart from the fully electric BMW i3.

Wel opvallend dat BMW de "power of choice" verlaat, of zou dat alleen voor de kleinere modellen gelden...

Een auto met meerdere aandrijflijnen is niet meer van deze tijd, om een goede en efficiënte EV te hebben zul je toch echt een apart platform moeten hebben. Oftewel, ICE en BEV op hetzelfde platform ga je echt niet/amper zien in de toekomst.

Ah, dus toch een eigen koets voor de brandstofuitvoeringen. Gelukkig maar, dit is weer een auto met BMW proporties, ziet er wat mij betreft veel beter uit dan de Neue Klasse.

Ben benieuwd, tot op heden hebben ze de nieuwe 3 goed verborgen weten te houden. In zomer 2026 moet ie al op de weg te zien zijn.

Voorkant van een Peugeot dacht ik in 1ste instantie - zeker niet slecht, maar niet des BMWs.
En die afhangende kont à la (i)5; tja, zal wel een design / aerodynamica ding zijn maar het verdient niet echt een schoonheidsprijs voor mij.

Terug
Bovenaan