BMW 2-serie Gran Coupe | Nieuw: facelift 2024

A

Anoniem

Guest
BMW-2Series-GranCoupe-2.jpg

BMW-2Series-GranCoupe-7.jpg

BMW-2Series-GranCoupe-8.jpg

BMW-2Series-GranCoupe-9.jpg

BMW-2Series-GranCoupe-10.jpg

BMW-2Series-GranCoupe-12.jpg

BMW-2Series-GranCoupe-13.jpg

Of het wordt mooi of het wordt lelijk, ben ik bang.. de FWD maakt de auto al om te beginnen minder BMW om te zien..

Laatst bewerkt door een moderator:
D-C zei:
Bird Nerd zei:
Of het wordt mooi of het wordt lelijk (...)

Dat vind ik wel een erg gewaagde uitspraak.

Proest... doet me denken aan de weerberichten soms... "het blijft de hele dag droog, maar af en toe regent het ook."

Ik herken hier ook niet meteen een BMW in trouwens. Ik moet zeggen BMW is mij al lang kwijt, met hun onoverzichtelijke gamma. Dus dit wordt dan zeg maar een 5deurs(?) 2-serie?

speedtouch zei:
Als ik die auto zou tegenkomen, zou ik niet eens aan een BMW denken!

De spiegels hebben best wel een BMW-vorm. En een kenteken uit München. Gisteren kreeg ik een foto van een forummer die ook een gecamoufleerde BMW heeft gespot, met dezelfde kenmerken. :)

Ben benieuwd! Het lijkt me trouwens sterk dat BMW de namen van alle vierdeurs-coupé modellen gaat veranderen, of zat de 'd' vast op je toetsenbord?

speedtouch zei:

Ik ook niet. Net als de Mercedes CLA heeft deze BMW een te korte neus met een te grote overhang. Daardoor missen deze auto's het stoere en sportieve silhouet van de achterwiel aangedreven Mercedessen en BMW's.

BENZine zei:
speedtouch zei:

Ik ook niet. Net als de Mercedes CLA heeft deze BMW een te korte neus met een te grote overhang. Daardoor missen deze auto's het stoere en sportieve silhouet van de achterwiel aangedreven Mercedessen en BMW's.

Zowiezo! Maakt van de CLA de ultieme willen-maar-niet-kunnen ketel

2020-bmw-2-series-gran-coupe-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/276253/bmw-2-series-gran-coupe-spied/

Nee, simpelweg nee. Niet doen.

(afgezien van de hele discussie FWD vs RWD ben ik geen fan van dit soort gekrompen 'premium-sedans-met-coupe-daklijn' de A3 doet het nog wel redelijk op het netvlies, maar uiteindelijk zijn de ontwerpen niet in balans. En als er dan nog een combi van komt (CLA Estate brrrr) is het einde helemaal zoek. Ik kan me echter wel voorstellen dat andere mensen het wel mooi vinden overigens, smaak is subjectief.)

Inmiddels is de helft van het BMW gamma uitgerust met een dwarsgeplaatste motor. Dat moet de purist toch pijn doen.

Wat een korte en bol aflopende neus ook. Vind de algehele vorm maar weinigs sportiefs hebben, het zou ook zo een kleine Amerikaanse sedan oid kunnen zijn.

M235i Gran Coupe

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/360017/bmw-2-series-gran-coupe-caught/

Als hij de foei-lelijke X4/X6 achterkant gaat krijgen icm die rare BMW FWD neus, neemt hij de fakkel van "willen-maar-net-niet-kunnen-bak" over van de Mercedes CLA

Volgens andere bron: "Zijn wereldpremière staat gepland voor de Los Angeles Motor Show in november. Pas volgend voorjaar staat-ie ook bij de BMW-dealer om de hoek in de showroom."

95-bmw-2-series-gran-coupe-prototype-drive-otr-side.jpg

AutoCar is er al mee gaan boenderen.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/first-drive-2020-bmw-2-series-gran-coupe-prototype

Voorkant lijkt beter in verhouding dan de 1 serie. Ben benieuwd, alleen jammer dat de 6 cilinder weg is.

In augustus doken de eerste spionagefoto's op van de vernieuwde 2 Serie Gran Coupé. De huidige heeft de interne codenaam F44, de nieuwe krijgt F74 als werkaanduiding. Dat suggereert een generatiewissel, maar daar lijkt geen sprake van: de wijzigingen vallen alleen net iets groter uit dan gebruikelijk bij BMW. De huidige 2 Serie Gran Coupé is niet het meest gebalanceerde ontwerp van BMW uit de geschiedenis (...) en BMW wil met een helemaal nieuw getekende achterkant het uiterlijk verbeteren. Die krijgt trekjes van de nieuwe 5 Serie, met een hoger geplaatst kenteken dan bij de huidige 2 Serie Gran Coupé. De vernieuwde 2 Serie Gran Coupé moet het na de wijzigingen uitzingen tot 2030. Waarschijnlijk komt de 2 Serie Gran Coupé nu ook in China op de markt als opvolger van de reeds verdwenen 1 Serie Sedan.

yudygbrb47r8_1200.jpg

brsy164b2zad_1200.jpg

ivjyi47btiuu_1200.jpg

fr5yzi3b3262_1200.jpg

8a6y9m1b2857_1200.jpg

2vlyvaqb551k_1200.jpg

kayywnubvthf_1200.jpg

zmny5nzbujvp_1200.jpg

Die met de zwarte raamomlijsting (standaarduitvoering?) wijkt dus best veel af van die met chromen raamomlijsting (M Sport oid?). Zie de vouw onderaan de portieren, onder de portiergrepen en de onderkant van het derde zijruitje. Zal mij benieuwen of BMW beide versies gaat aanbieden.

nriq3hii0abff7_800.jpg
jgu8l6zt22aolz_800.jpg

Terug
Bovenaan