BMW 128ti

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben aan het twijfelen om een tweedehands BMW 128ti te kopen. Ik heb deze auto alleen nog nooit zien rijden, in tegenstelling tot een Golf GTI, i30N, megane RS,... er staan er ook niet zo veel te koop in België en Nederland, dus ben ook aan het kijken om eentje uit Duitsland te gaan halen. Online vind ik niet zo veel ervaringen, buiten wat reviews van Autoblog en AutotopNL. Ik vroeg mij dus af of er hier mensen zijn die met deze auto al eens gereden hebben en hun ervaring zouden willen delen. De bedoeling zou zijn om er toch een heel aantal jaren mee te rijden, dus niet om hem na 2 jaar al in te ruilen voor iets anders.

speedtouch zei:
In welke prijsklasse zoek je?

Ik heb (nog) niet echt een vast budget. Hangt ook wat af van opties etc. Als ik nu rondkijk op autoscout24 en mobile, zie ik dat de meesten rond de 40.000 euro zitten, maar wel met een lage kilometerstand (10 000). Op zich is het zeker niet dringend en kan ik een aantal maanden uitkijken/wachten tot er misschien een aantal op de markt komen met een hogere kilometerstand (30 000 - 40 000) wat misschien de prijs wat kan drukken.

Maar waar ik mij ook wat zorgen over maak, is de vraag of het in deze tijd, waar elektrisch rijden steeds meer gepromoot wordt, wel nog verstandig is zo een groot bedrag neer te tellen voor een benzine. Ik heb vooral schrik dat ze over een aantal jaren ook het bezit van een benzine/diesel steeds meer gaan belasten en eventueel de prijs van benzine/diesel gaan optrekken zodanig dat met een verbrandingsmotor rijden zeer duur zal worden en ook de restwaarde van de auto niets waard meer zal zijn.

Ik zou me daar niet zo druk over maken, je leeft nu en als je het nu kan betalen zou ik het gewoon doen. Deze auto's schrijven al jaren meer af dan andere omdat ze gewoon duurder zijn in aanschaf. De elektrische auto heeft nog geen hot hatchachtige auto's, ze zijn snel maar het echt gooi en smijt werk is er niet bij, ja misschien de Mini electric, maar die heeft een kleine accu.

Zoiets?:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-128-128ti-autom-m-sport-benzine-grijs-7a81d9f2-a63f-46eb-9e77-bba32d3026f9?sort=price&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=19&position=19&search_id=rw27xnlo5w&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=0

De BMW 128ti is een leuke en snelle auto, ga er wel van uit dat een snelle versie duurder is om te rijden dan een minder snelle uitvoering.

Of ze erg waardevast zijn is moeilijk te voorspellen, dat is afhankelijk van vraag en aanbod, en het beleid van de overheid de komende jaren.
Voor een speciale uitvoering zijn echter altijd wel liefhebbers te vinden

Er zijn op de Mini na nog niet veel sportieve elektrische auto's op de markt.
Dit vind ik zelf een erg leuke auto, het bereik is alleen niet heel groot.

Alpine komt in 2024 met een veel belovende, snelle en sportieve elektrische auto op basis van de nieuwe Renault 5, en MG komt nog met een hele snelle uitvoering van de MG4.

Als je nu een auto van 40K+ koopt met weinig kilometers dan weet je in ieder geval zeker dat het nog enorm gaat afschrijven. Zeker een voorwielaangedreven 4 cilinder BMW. Zo'n auto koop je met emotie en niet rationeel, want dan kun je beter een tesla model 3 kopen of iets die couranter is qua aandrijflijn (en nog sneller ook).

Ik zou dan ook eerder gaan voor eeen 140i M performance van de generatie daarvoor; dan heb je ook echt iets unieks met een 6 cilinder, achterwiel (of 4 wiel) aangedreven, meer vermogen ook. Daar is de eerste afschrijving al van geweest, is echt iets unieks en behoud de waarde daardoor ook veel beter. Het rijd ook beter, (en het ziet er beter uit, persoonlijk). Zo'n 128Ti is het gewoon allemaal net niet , auto werd ook gematigd positief ontvangen door de pers wat ik zo las, wat ook wel verklaard waarom je ze weinig ziet.

Terug
Bovenaan