BMW 118i 2019 of iets anders

Vzz

Net ingestapt
Mn zus rijdt op dit moment een BMW 118i uit 2012 en wilt misschien vernieuwen naar een BMW 118i uit 2019 met 35d KM erop.
Hier wilt ze dan financiëren en dr oude auto inruilen, dit is de 2019 BMW
https://dusseldorpbmw.nl/ontdek-ons-ruime-aanbod/bmw/1-serie/5-deurs-118i-m-sport-automaat_occasion_zp-347-d-locatie-alkmaar/benzine/808707
Is dit slim? Of is er een betere auto in vergelijkenis met ietwat dezelfde luxe, en goedkoper, aangezien ze daar wel voor open staat.

De getoonde 118 I is wel een 3 cylinder als je zus daar geen moeite mee heeft! Verder moet ze maar gewoon doen waar ze zin in heeft.

Geld lenen (voor een auto) kost geld, en is inderdaad niet slim.

In deze auto ligt een een 3 cilinder 1.5 die in de eerste jaren een slechte reputatie had op duurzaamheid en kwaliteit. Deze auto is echter van 2019, hoe duurzaam deze motor is weet ik alleen niet.

Ik zou een auto aanraden die ze gewoon met eigen geld kan kopen. Er zijn veel opties mogelijk, maar dat is afhankelijk van het budget.

Wat is de doelstelling, wat wil je zus bereiken met de aankoop?
Gaat om een jongere versie van hetzelfde model. Heeft de oude problemen, mist die belangrijke accessoires?

Zou misschien financieel beter passen wanneer er eentje uit - bijvoorbeeld - 2016 gezocht wordt? 27K is serieus geld, zeker wanneer je dat eigenlijk niet hebt.

Ja het is allemaal wat nieuwer, maar ik vraag mij feitelijk af waar je er nu echt op vooruit gaat. Het is nog steeds het oude model 1 serie. Het is gewoon het zelfde model waar ze nu in rijd, alleen in dit een facelift (LCI). De motor is een 3 cilinder en wat details zullen wat opgefrist zijn. geüpdate infotainment en zo. Als je daar dan ook nog geld voor moet lenen, dan zou ik gewoon blijven rijden.

Eventueel dan de overstap maken naar nieuwe model wat ook in 2019 op de markt kwam zoals deze
Hoewel je dan van achterwielaandrijving naar voorwielaandrijving gaat, koop je tenminste echt een nieuwere moderne auto, als je dan toch zoveel geld stuk slaat / gaat lenen...

Total Loss zei:
Geld lenen voor een auto is nooit slim.

Ik denk dat je tegenwoordig beter private lease kunt doen, i.p.v. een 2-3 jaar oude auto met een lening kopen. Dan heb je een nieuwe met al het onderhoud er bij.

Terug
Bovenaan