BMW 1 serie schokt bij gas geven en gas loslaten.

Ik heb recent de koppeling en vliegwiel van mijn BMW 1 serie F20 uit 2015 vervangen door een monteur via Marktplaats. Echter schokt de auto elke keer 1 keer kort in het begin bij het gas geven en gas loslaten sinds de reparatie. Het schokken is niet extreem, maar wel altijd voelbaar en daarom irritant.

Volgens de monteur was het schokken normaal. Ik bleef daarna doordringen dat ik zeker weet dat het schokken niet normaal is aangezien mij dit nog nooit is opgevallen. Het lag vervolgens aan de motorsteunen. Maar ook die en de versnellingsbaksteunen heb ik laten vervangen vorige week.

Ik heb inmiddels al flink wat garages gebeld en onder de auto laten kijken maar niemand lijkt te weten wat het probleem is. Heeft iemand een idee? Ik geloof persoonlijk niet in toeval en vermoed dat het iets met de koppeling/vliegwiel te maken heeft. Moet ik de auto naar een koppeling/transmissie expert brengen om ernaar te kijken?

Vreemd dat verschillende garages geen vermoeden hebben. @Total Loss en @Mach1 , jullie hebben ervaring met een BMW 1-serie (wel van een andere Baureihe), kunnen jullie hierbij meedenken?

Is er toevallig van een 2 massa vliegwiel overgestapt naar een vast vliegwiel? Dan is extra beweging/schokken vanuit het vooronder normaal. Een 2massa vliegwiel vangt dat beter op.

Indien dat niet het geval is, zou het kunnen zijn dat de koppelingsset/vliegwiel niet goed is of foutief gemonteerd.
Weet je welk merk en type er onder is gezet en of dat het vliegwiel en de koppelingsset van hetzelfde merk zijn?
2 verschillende merken willen nog wel eens vloeken.

Is er toevallig van een 2 massa vliegwiel overgestapt naar een vast vliegwiel? Dan is extra beweging/schokken vanuit het vooronder normaal. Een 2massa vliegwiel vangt dat beter op.

Indien dat niet het geval is, zou het kunnen zijn dat de koppelingsset/vliegwiel niet goed is of foutief gemonteerd.
Weet je welk merk en type er onder is gezet en of dat het vliegwiel en de koppelingsset van hetzelfde merk zijn?
2 verschillende merken willen nog wel eens vloeken.
Dank voor je reactie en alle vragen.

Er is een 2 massa Vliegwiel en een koppelingset op mijn auto gemonteerd. Beide van het merk LUK. Ik heb de compatibiliteit nogmaals op de website van LUK (Schaeffler) gecheckt en de sets zijn correct vank mijn BMW. Mischien dan toch verkeerd gemonteerd? Ik vraag mij ook af hoe vaak zulke producten een fabriek fout hebben.

Artikelnummer koppeling set: 624 3552 00
Artikelnummer vliegwiel: 415 0823 10

Terug
Bovenaan