Icebergh
Startmotor
Beste mede-autoliefhebbers,
Op dit moment ben ik aanbeland in de afrondende fase van mijn masteropleiding. Het eerste halfjaar van mijn werkende leven wil ik besteden aan het verder opkrikken van mijn budget (tegen de tijd van aankoop zo'n €20-22k).
Nu ben ik al mijn hele leven lang liefhebber van BMW. Daarom wil ik mijn miniatuur-BMW begin volgend jaar (na de ergste winterse perikelen) gaan inruilen voor een échte.
Na wat onderzoek en de afweging dat ik niets groters nodig heb dan een 1-serie, heb ik mijn zinnen gezet op dit model. Hierbij heb ik mijn pijlen gericht op een 1-serie met de volgende specificaties:
⦁ Bouwjaar 2017 of nieuwer;
⦁ Liefste een 118i i.v.m. de goede mix tussen PK's en verbruik;
⦁ Automaat;
⦁ Maximum kilometerstand van 100.000;
⦁ (M-)Sportpakket is een grote pré.
Nu heb ik gezien dat met mijn wensen behoorlijk wat BMW's vindbaar zijn in zowel Nederland als Duitsland. Aangezien het geen spoed heeft, vind ik het (zelf) importeren van een auto (met als nadeel dat het extra tijd kost) geen probleem en zelfs wel uitdagend in leuke zin.
Ik loop alleen tegen één probleem aan: Is het slimmer om naar de F20/F21-generatie te gaan kijken of naar de nieuwere F40-generatie...
Hierbij is mijn probleem dat ik optisch maar lastig een keuze tussen de twee kan maken. Het 'oudere' uiterlijk en innerlijk van de F20 vind ik persoonlijk niet onderdoen voor de F40 (en vice versa voor het 'moderne' van de F40). Daarnaast heb ik geen aangeboren voorliefde voor achterwielaandrijving.
Ik heb wel één euvel: Ik heb (in spreekwoordelijke zin) twee linkerhanden en heb daarbij een bescheiden mate aan kennis over de onderliggende techniek en betrouwbaarheid van de 1-serie. Daarom zoek ik voornamelijk een BMW waar ik even mee vooruit kan. Natuurlijk met de jaarlijkse inspecties en goed onderhoud!
Hebben jullie tips of heeft een van jullie zelf voor deze keuze gestaan?
Dank!
Op dit moment ben ik aanbeland in de afrondende fase van mijn masteropleiding. Het eerste halfjaar van mijn werkende leven wil ik besteden aan het verder opkrikken van mijn budget (tegen de tijd van aankoop zo'n €20-22k).
Nu ben ik al mijn hele leven lang liefhebber van BMW. Daarom wil ik mijn miniatuur-BMW begin volgend jaar (na de ergste winterse perikelen) gaan inruilen voor een échte.
Na wat onderzoek en de afweging dat ik niets groters nodig heb dan een 1-serie, heb ik mijn zinnen gezet op dit model. Hierbij heb ik mijn pijlen gericht op een 1-serie met de volgende specificaties:
⦁ Bouwjaar 2017 of nieuwer;
⦁ Liefste een 118i i.v.m. de goede mix tussen PK's en verbruik;
⦁ Automaat;
⦁ Maximum kilometerstand van 100.000;
⦁ (M-)Sportpakket is een grote pré.
Nu heb ik gezien dat met mijn wensen behoorlijk wat BMW's vindbaar zijn in zowel Nederland als Duitsland. Aangezien het geen spoed heeft, vind ik het (zelf) importeren van een auto (met als nadeel dat het extra tijd kost) geen probleem en zelfs wel uitdagend in leuke zin.
Ik loop alleen tegen één probleem aan: Is het slimmer om naar de F20/F21-generatie te gaan kijken of naar de nieuwere F40-generatie...
Hierbij is mijn probleem dat ik optisch maar lastig een keuze tussen de twee kan maken. Het 'oudere' uiterlijk en innerlijk van de F20 vind ik persoonlijk niet onderdoen voor de F40 (en vice versa voor het 'moderne' van de F40). Daarnaast heb ik geen aangeboren voorliefde voor achterwielaandrijving.
Ik heb wel één euvel: Ik heb (in spreekwoordelijke zin) twee linkerhanden en heb daarbij een bescheiden mate aan kennis over de onderliggende techniek en betrouwbaarheid van de 1-serie. Daarom zoek ik voornamelijk een BMW waar ik even mee vooruit kan. Natuurlijk met de jaarlijkse inspecties en goed onderhoud!
Hebben jullie tips of heeft een van jullie zelf voor deze keuze gestaan?
Dank!