BMW 1-serie, Audi A3 of Mercedes A-klasse?

A

Anoniem

Guest
Ik ben op zoek naar een andere auto, maar welke? Voor mijn nieuwe baan moet ik 800km per week rijden dus ik wil er wat beter bijzitten dan mijn huidige VW Polo uit 2003, maar welke moet ik nemen? Ik twijfel tussen de genoemde modellen in het onderwerp. Mijn budget is € 15.000, wil een 5-deurs en hij mag benzine drinken.
 
Maar niet aan zoiets (voorbeeldje) https://www.autowereld.nl/lexus/ct-200h/business-style-alcantara-stoelverwarming-31183250/details.html gedacht?
a015.gif


lexus-ct-200h-business-style-alcantara-stoelverwarming.jpg


lexus-ct-200h-business-style-alcantara-stoelverwarming.jpg
 
Ja, ook aan gedacht maar kom ze weinig tegen voor die prijs met een redelijk lage km stand
 
Voor dat geld heb je ook splinternieuwe auto's met 2 jaar garantie (misschien niet jouw smaak:cool: waar je ook 800 km/week kunt rijden), maar ik toon het maar even:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/208/45073172
 
Persoonlijk zou ik de Audi links laten liggen, maar ja, ik laat tegenwoordig alles wat VAG betreft links liggen...

De 1-serie en A-klasse zijn kwalitatief gezien redelijk gelijkwaardig, dus zou de keuze vooral baseren op welke je het meest aanspreekt en het fijnste stuurt.

Wat is trouwens de reden om geen diesel te kiezen met een dergelijk kilometrage? Lijkt me dat je inclusief wat privé km's de 40.000 per jaar wel aantikt.
Dan is een diesel voordeliger om te rijden dan een benzine.
 
Ik zal voor de Mazda 3 gaan, die steekt er met kop en schouders boven. Uit.


Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/124256969/Android?s=19-19-3-3-1-9
 
Auto encyclopedie zei:
Ik zal voor de Mazda 3 gaan, die steekt er met kop en schouders boven. Uit.


Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/124256969/Android?s=19-19-3-3-1-9
Alleen heb je voor dit budget een erg kale uitvoering, je hebt minimaal een TS+ nodig voor de leuke opties, hoe goed de auto ook is.
 
Mark 4823958 zei:
Ja, ook aan gedacht maar kom ze weinig tegen voor die prijs met een redelijk lage km stand

Wat vind je dan een "redelijk lage km stand" voor een Lexus/Toyota hybride? Bij 120.000 km. is 'ie net fatsoenlijk ingereden...
a068.gif


Ik vind er al zo 20 onder een ton binnen je budget... Deze van 2014 met ruim 70.000 ook teveel? https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/14f16e0f-7681-4a67-82e4-b9077fb9d34c/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

1280x960.jpg
 
Ik heb idee dat diesels sneller afschrijven en in waarde dalen aangezien ze in steden e.d. al geweigerd worden.
 
Misschien zoiets? Astra 1.6 CDTI Business+

Recente diesel met lage kilometerstand en prima uitrusting.
Weigeren in steden zal echt zo'n vaart niet lopen voorlopig, zeker niet met een auto van een paar jaar oud.
Voordeel nu is dat je voor hetzelfde budget een veel recentere diesel kan kopen vergeleken met een gelijkwaardige benzine versie.
Denk dat met dit aantal kilometers per jaar op de wat langere termijn een diesel beter uitpakt, moet je natuurlijk niet na 1 jaar weer in willen ruilen.
 
Total Loss zei:
Misschien zoiets? Astra 1.6 CDTI Business+

Recente diesel met lage kilometerstand en prima uitrusting.
Weigeren in steden zal echt zo'n vaart niet lopen voorlopig, zeker niet met een auto van een paar jaar oud.
Voordeel nu is dat je voor hetzelfde budget een veel recentere diesel kan kopen vergeleken met een gelijkwaardige benzine versie.
Denk dat met dit aantal kilometers per jaar op de wat langere termijn een diesel beter uitpakt, moet je natuurlijk niet na 1 jaar weer in willen ruilen.

(y) staan flink wat 2/3 jaar oude Megane/Focus/Astra te koop met aantrekkelijke kmstanden.
 
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
Misschien zoiets? Astra 1.6 CDTI Business+

Recente diesel met lage kilometerstand en prima uitrusting.
Weigeren in steden zal echt zo'n vaart niet lopen voorlopig, zeker niet met een auto van een paar jaar oud.
Voordeel nu is dat je voor hetzelfde budget een veel recentere diesel kan kopen vergeleken met een gelijkwaardige benzine versie.
Denk dat met dit aantal kilometers per jaar op de wat langere termijn een diesel beter uitpakt, moet je natuurlijk niet na 1 jaar weer in willen ruilen.

(y) staan flink wat 2/3 jaar oude Megane/Focus/Astra te koop met aantrekkelijke kmstanden.

Precies, ik denk dat nu nog een vrij recente C-segmenter diesel kopen en die zeg minimaal een jaar of 4 rijden echt wel de meest economische optie is op het moment. Bij dit soort leeftijden en straks bijbehorende kilometerstanden hoef je je ook niets wijs te maken over restwaardes, maar dat is bij een benzineauto ook niet anders met die minimaal 40-45k per jaar.
 
Speciaal voor epica, een Mazda 3 ts+

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123971274/Android?s=19-19-3-3-1-15
 
Als antwoord op jouw vraag: een A klasse met AMG pakket. Totalloss stelt een waanzinnig mooi exemplaar voor. Ik vind de MB er persoonlijk minder gedateerd uitzien als de andere 2, waarvan het lijnenspel globaal al even meegaat.

Overigens zou ik met jouw te rijden kms zeer zeker diesel overwegen. Buiten het feit dat je deze hoogstwaarschijnlijk goedkoper kunt inkopen kan het totaalplaatje lager uitvallen. Even doorrekenen dus.
 
Ik vrees dat TS een illegale brandstofpasregeling heeft. Dus weinig aanschafkosten en mrb voor hem bij een benzinewagen.
 
Nederland is nog zo'n beetje het enige land in Europa waar diesel momenteel nog goedkoper is dan benzine. In sommige landen is diesel inmiddels zelfs duurder. Kwestie van tijd voor dat hier ook komt waarschijnlijk. Momenteel is lpg nog steeds de goedkoopste optie als je het zelf moet betalen, benzine en diesel zou ik goed doorrekenen. Dat omslagpunt kon wel eens veel hoger liggen momenteel dan sommigen nog denken. Vooral ook omdat de echte verbruikscijfers van diesel en benzine behoorlijk dicht bij elkaar zijn komen te liggen.
 
Van deze 3 zou ik de Mercedes A Klasse kiezen, de auto is namelijk iets ruimer dan de 1 serie, realiseer je wel dat je voor premium wel meer betaald, maar dat ze technisch zeker niet beter zijn dan niet premium automerken, de kosten liggen ook hoger. Kijk dus goed of je dat er voor over hebt.

Echter je koopt tegenwoordig voor heel weinig geld een goede, betrouwbare en jonge Renault Megane 3 of 4, Ford Focus, peugeot 308 (2) of Volvo V40. Deze diesels waren heel populair in de lease, dat betekend heel veel aanbod, en een hele scherpe prijs. Deze diesels zijn duizenden Euro's voordeliger dan de benzine varianten, en zijn samen met het lage verbruik bij jou kilometers veel goedkoper dan de benzine varianten. Ze bieden op de Volvo na ook heel veel ruimte, ze zijn ook veel als station geleverd.

Het omslagpunt voor deze populaire gebruikte diesels ligt in tegenstelling tot nieuwe diesels heel laag. Ik zou zelf dus een van deze diesels kiezen. En als er wat stuk gaat, er zijn veel (diesel) specialisten waar je de auto relatief voordelig kan laten repareren.
Profiteer dus gewoon van het negatieve diesel sentiment. Eigenlijk is het gewoon Omdenken.
 
Auto encyclopedie zei:
Speciaal voor epica, een Mazda 3 ts+

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123971274/Android?s=19-19-3-3-1-15
Je hoeft voor mij niks te zoeken, het gaat er om wat de TS wil en dan moet je niet voor een kaal exemplaar gaan de luxere exemplaren zijn over het algemeen duurder.
 
Die Lexus CT is ook wel een hele mooie optie. Laag in de wegenbelasting, zuinig, standaard automaat. Nog voor en tegens over dit model?
 
Mark 4823958 zei:
Die Lexus CT is ook wel een hele mooie optie. Laag in de wegenbelasting, zuinig, standaard automaat. Nog voor en tegens over dit model?
Nadeel is dat je niks er achter mag hangen, maar dat is aan jou of dat belangrijk is en het is ook niet de meeste ruime auto.
 
Dat die er alleen in automaat te krijgen is , ik zag niet in je omschrijving dat automaat je voorkeur heeft.

dingen om over na te denken.
dat hybride extra gewicht is wat niet meer korting op levert in de wegenbelasting., dus hij kan in sommige gevallen duurder zijn in de wegenbelasting dan andere benzine auto's in het c-segment. En dan is verbruik versus wegenbelasting een serieuze afwisseling

minder sportief rij gedrag dan a-klasse, 1 serie, mazda 2 en of honda civic

de andere opties nodigen toch uit om eens lekker sportief mee te gaan rijden , de lexus is een fijne auto om mee te onthaasten omdat even racen over een bochtige weg die zich daar voor niet echt voor leent

voordeel

is dat het mega betrouwbaar is.
 
Auto encyclopedie zei:
Dat die er alleen in automaat te krijgen is , ik zag niet in je omschrijving dat automaat je voorkeur heeft.

dingen om over na te denken.
dat hybride extra gewicht is wat niet meer korting op levert in de wegenbelasting., dus hij kan in sommige gevallen duurder zijn in de wegenbelasting dan andere benzine auto's in het c-segment. En dan is verbruik versus wegenbelasting een serieuze afwisseling

minder sportief rij gedrag dan a-klasse, 1 serie, mazda 2 en of honda civic

de andere opties nodigen toch uit om eens lekker sportief mee te gaan rijden , de lexus is een fijne auto om mee te onthaasten omdat even racen over een bochtige weg die zich daar voor niet echt voor leent

voordeel

is dat het mega betrouwbaar is.

Denk zomaar dat een CT200 beter stuurt dan een Audi A3.
 
Als je uit een Polo komt, waarom dan meteen een 'premium' auto? Misschien is een normale C-segmenter een optie. De 'premium' karretjes zijn gebaseerd op normale auto's als een VW Golf of een Ford Focus. En die auto's rijden helemaal niet verkeerd.
 
klopt de A3 heb ik ook bewust weg gelaten. Ik vind een A3 niet meer of minder premium dan een golf van zijn tijd. De a-klasse vind ik een luxe megane. De ct 200 een premium auris/ Prius

De BMW, Mazda en Honda zijn lekker losstaande auto's Deze delen niks met andere auto's uit hun segment of met een een goedkoper merk in de stal waar ze bij horen. De BMW heeft daarnaast ook gewoon nog achterwiel aandrijving.

Hier nog een test tussen de BMW en de Mazda 2 als ik dan toch nog bezig ben.

https://www.youtube.com/watch?v=iTplBe2v9SQ
 
Daarbij is de Volvo V40 een uitgeklede Ford Focus. Bij de premium merken krijg je minder kwaliteit/luxe voor meer geld. Ik zou de premium-merken laten staan. Het kost meer geld, ze bieden minder kwaliteit. En voor hetzelfde geld kun je je burgerbak veel luxer laten uitrusten. Niemand is meer jaloers op je als je een sleutel van een 'premium' gebakje laat zien. Iedereen met hersens in zijn kop weet ook wel dat een Skoda een veel verstandigere aankoop is dan een Audi.
 
een volvo V40 en Audi a3 hebben toch een beetje het 14% bijtelling imago met hun 1.6 diesels. V40 kwam later nog wel met een 2.0 diesel die het met wat aanpassing ook schopte tot 14%.

Als je verstandig bent neem je geen audi of skoda , maar neem je uberhaubt iets buiten het VAG concern met hun tsi en dsg problematiek.

En de meeste Koreanen en japanners in het c-segment zijn zeldzamer dan een V40 of A3.
 
Wil je rijplezier? Kies een Ford Focus
Wil je ruimte? Kies een Skoda Octavia
Wil je betrouwbaarheid? Kies een Toyota.

Nergens komt in dit lijstje een premiummerk voor. Omdat geen enkel premiummerk het beter doet dan de volumemerken. De premiummerken onderscheiden zich op heel kleine details, die duizenden euro's extra kosten. Maar in de basis zijn ze niet beter, of zelfs slechter dan de auto's waarop ze zijn gebaseerd.
 
s velthuis zei:
Nederland is nog zo'n beetje het enige land in Europa waar diesel momenteel nog goedkoper is dan benzine. In sommige landen is diesel inmiddels zelfs duurder. Kwestie van tijd voor dat hier ook komt waarschijnlijk. Momenteel is lpg nog steeds de goedkoopste optie als je het zelf moet betalen, benzine en diesel zou ik goed doorrekenen. Dat omslagpunt kon wel eens veel hoger liggen momenteel dan sommigen nog denken. Vooral ook omdat de echte verbruikscijfers van diesel en benzine behoorlijk dicht bij elkaar zijn komen te liggen.

Nederland is ook zo'n beetje het enige land in Europa waar diesel een significant hogere wegenbelasting kent dan benzine. Zo lang dat het geval is zal het verschil in brandstofprijzen er ook blijven. De omslagpunten worden inderdaad wel steeds hoger, maar dat heeft met name te maken met het feit dat de aanschafprijzen van nieuwe diesels steeds hoger komen te liggen i.v.m. de (dieseltoeslag) op de BPM. Dat heeft op termijn ook wel weer wat effect op de occasions, maar in mindere mate. Het omslagpunt bij occasions ligt dus een stuk lager dan bij nieuwe auto's. Komt nog eens bij dat de diesel momenteel in het verdomhoekje zit en je die als occasion voor interessante prijzen kan kopen, Uitrekenen moet je het altijd, maar met een kilometrage van 40-45k per jaar met een C-segmenter verwacht ik dat diesel onder aan de streep voordeliger uitpakt dan benzine.

Het weren vanuit de steden zal ook zo'n vaart nog niet lopen voor de moderne diesels en je moet je ook afvragen hoe vaak je met de auto in die gebieden van een stad komt. Ik zou om die reden zelf niet een benzine auto gaan rijden. Tenslotte proberen ze die ook te weren uit de steden, kijk maar naar de parkeertarieven van bijvoorbeeld Amsterdam. Is ook een manier natuurlijk, geen milieuzone voor nodig.
 
Mark 4823958 zei:
Die Lexus CT is ook wel een hele mooie optie. Laag in de wegenbelasting, zuinig, standaard automaat. Nog voor en tegens over dit model?

https://www.youtube.com/watch?v=8YR7_MDI810

https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/lexus-ct-200h-luxury-line-2014/

https://www.youtube.com/watch?v=f4rJeyMklJA

De "voors": 't is een Lexus CT 200h
De "tegens": Het verhaal bijtelling en wegenbelastingvrij is achterhaald. Voor Jan de Hollander: er kan geen caravan achter... :rolleyes:
 
Jazzik zei:
ak2 zei:
Eigenlijk is het gewoon DOmdenken.


a042.gif

[size=x-small].[/size]​

Jazzik de door mij voorgestelde diesels zijn gewoon erg goede keuzes, en bieden heel veel auto voor relatief weinig geld. Ik heb helemaal niets tegen hybrides, maar tegenwoordig betaal je daar vaak echt de hoofdprijs voor. De TS gaat best veel rijden, dan is een diesel gewoon een hele goede en voordelige keus.
 
GT 1973 zei:
Wil je rijplezier? Kies een Ford Focus
Wil je ruimte? Kies een Skoda Octavia
Wil je betrouwbaarheid? Kies een Toyota.

Nergens komt in dit lijstje een premiummerk voor. Omdat geen enkel premiummerk het beter doet dan de volumemerken. De premiummerken onderscheiden zich op heel kleine details, die duizenden euro's extra kosten. Maar in de basis zijn ze niet beter, of zelfs slechter dan de auto's waarop ze zijn gebaseerd.

Wil je rijplezier neem je de 1 serie
Wil je ruimte neem je de Civic break
Wil je betrouwbaar neem je de Civic hatchback
 
ak2 zei:
Jazzik zei:
ak2 zei:
Eigenlijk is het gewoon DOmdenken.


a042.gif

[size=x-small].[/size]​

Jazzik de door mij voorgestelde diesels zijn gewoon erg goede keuzes

ak2, misschien rijden we in onze hybride net even te vaak achter een (regenererende of slecht onderhouden?) diesel. Moet de ventilatie alwéér op intern...
f015.gif
.
Ruim 6 jaar geleden heb ik mijn allerlaatste diesel van de hand gedaan en rijdt nu wat zuiniger(!), wat schoner en al met al ook nog duidelijk goedkoper.
Voor mij persoonlijk heeft de diesel (personen)auto helemaal afgedaan, zelfs als ze die met allerhande (dure) kunstgrepen en wat gesjoemel op papier redelijk schoon (lijken te) krijgen.
But that's just my two cents...
midi.gif
 
Mark 4823958 zei:
Is er een reden dat ik niemand over een Golf 7 hoor?

Mijn mening is dat de Golf 7 relatief duur is als occasion, dat zie je echter niet terug in een betere kwaliteit. Na de dieselupdate heb je ook meer kans op dat de bij VW dure EGR klep kapot gaat. De gemiddelde reparatiekosten liggen o.a. volgens de Reabilty Index relatief hoog t.o.v verschillende concurenten. De voorgestelde auto's hebben gewoon een (veel) betere prijs kwaliteits verhouding.

In het interieur heeft VW verder wel mooie materialen gebruikt, en ze rijden ook goed, elke auto heeft echter zijn eigen sterke punten.

Zoals bij bijna elke diesel en benzine auto zijn ze met een tellerstand van boven de 2 ton niet veel meer waard. Staar je dus zeker niet blind op de te verwachten inruilprijs. De kans dat die straks tegen valt is groot.
 
Mark 4823958 zei:
Is er een reden dat ik niemand over een Golf 7 hoor?
Ik hoor ook niemand over een paar andere merken, maar wat speedtouch ook zegt jij geeft 3 opties waar uit je wilt kiezen. Daarnaast komt er een hele rij andere auto's waar je op de Lexus na ook niet echt op reageert. Maar de Golf 7 is duur en ook met de betrouwbaarheid zijn nog steeds issues, er komen steeds meer topics over de auto van problemen.
 
Epica zei:
Mark 4823958 zei:
Is er een reden dat ik niemand over een Golf 7 hoor?
Ik hoor ook niemand over een paar andere merken, maar wat speedtouch ook zegt jij geeft 3 opties waar uit je wilt kiezen. Daarnaast komt er een hele rij andere auto's waar je op de Lexus na ook niet echt op reageert. Maar de Golf 7 is duur en ook met de betrouwbaarheid zijn nog steeds issues, er komen steeds meer topics over de auto van problemen.

Had dit niet mooier kunnen verwoorden,
 
Mark 4823958 zei:
Die Lexus CT is ook wel een hele mooie optie. Laag in de wegenbelasting, zuinig, standaard automaat. Nog voor en tegens over dit model?
De Lexus CT200H.

Naast niks mogen trekken, is de auto relatief klein voor het C segment, je hebt achterin en in de kofferbak relatief weinig ruimte. De kwaliteit van deze Lexus is gewoon heel erg goed, daar betaal je dan ook voor. Lexus richt zich op het zelfde segment als Mercedes, BMW en Audi Door de grote populariteit als occasion, en hogere nieuwprijs is de Lexus CT200H zeker geen koopje, ook t.o.v. andere hybrides.

Populaire lease auto's zoals de Renault Megane, Peugeot 308 (2), Ford Focus zijn heel veel "verkocht" als zeer ruime stationcar, en bieden dus veel meer ruimte, en ook nog voor een veel lagere prijs.
 
Terug
Bovenaan