BMW 1 serie 118i vs. 120i (bj. 2018) prestatie/comfort

Wat is naar jouws inziens de beste afweging?

• Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .

Mijnbiertje

Net ingestapt
Dag liefhebbers,

Momenteel rij ik een VW e-golf (lease) en vanwege lange afstanden en wat extra geld te hebben merk ik dat het stekkeren voor mij niet praktisch is.
Zodoende ga ik zelf een allereerste auto kopen (occasion, het liefst bij de BMW dealer of BOVAG garage) en viel mijn oog direct op de 1 serie F20, 2017/18.

Ik zal de auto met name gebruiken voor lange afstanden op de NL snelweg en in de steden.

Mijn vragen aan jullie:

1). Is de 118i een vooruitgang op de e-golf mbt prestatie (deze heeft ook 136 pk elektrisch)? Ik wil niet inleveren op prestatie met de auto die ik nu heb.
2). Mijn budget is max €25.000 dus ik moet een afweging maken tussen een 118i (incl. veel opties en M pakket) of 120i (minder opties, dus geen M pakket).

Hebben jullie nog wijsheden voor mij?

Ik hoor graag, alvast bedankt! ;-)

De 118 en 120 hebben dezelfde 1.6 motor.
De 118 kun je naar de chiptuner brengen en dan krijg je het met 222pk en 213nm terug.

Nope
Vanaf 2015 heeft de 118i de 1,5 3 cilinder B38 motor van 136 pk
Vanaf 2016 heeft de 120i de 2,0 4 cilinder B48 motor van 184 pk
Zelf testrijden is de boodschap… het verbruik van de 2,0 zal hoger zijn, zeker in de stad of bij korte ritten

Voordien zat in beide de 1,6 PSA N13 motor van resp. 168 pk en 174 pk die echt niet betrouwbaar was, om het zacht te zeggen...
Dit 1e proefproject van samenwerking tss BMW (leverde de variabele kleppen -timing) en PSA (leverde de rest van het motor blok) was meteen ook het laatste :confused:
samenwerkingsverband

Terug
Bovenaan