blok vervangen bmw n46 e46 vs e90 n46 blok

Guest
Goedemorgen,

Zit met een defecte blok, heb een bmw e46 318ci bj 2005 waar van de blok totolos is. reden is onbewust zonder olie rijden..
Nu heb ik een bmw e90 318i blok gevonden van bouwjaar 2007 met dezelfde motorcode, volgens mij moet deze ook passen heb ik vernomen.

Deze blok van de e90 is 6 versnellingen. zou deze passen in een e46? krijg de e90 blok compleet met versnellingsbak.

heb zelf niet veel verstand , vandaar dat ik tips en antwoorden van jullie (experts) wil hebben teminste als dat niet te veel gevraagd is.

Mvg
Gio

E46 en E90 zijn wel andere modellen. Mij lijkt dat je dat niet 1 op 1 zo over kunt zetten. Maar misschien zit ik er naast.

Als je motorsteunen van de E46 gebruikt lijkt het mij makkelijk te moeten kunnen

Voor de versnellingsbak is het misschien een ander verhaal

Als je het antwoord op deze vraag niet weet dan gok ik dat je de ombouw ook zelf niet kan uitvoeren. Ik zou eens advies opvragen bij de persoon of het bedrijf die je op het oog hebt om deze nieuwe motor in te bouwen.

Zonder mezelf erin te verdiepen lijkt me dat de motor sowieso wel past. De bak, geen idee. Is die bak bij andere E46 varianten wel gebruikt of was die nieuw voor de E90?
Eventueel moet je onderdelen van het oude blok gebruiken, sowieso motorsteunen. Electronica lijkt me een flinke adder onder het gras.

Als het basisblok hetzelfde is, kan je de kale motor hoogstwaarschijnlijk overzetten. Omdat je motorcode hetzelfde is, vermoed ik dat dat wel zal lukken.
De aanbouwdelen kan je overbouwen, en dan vermijd je ook de valkuilen. Maak het blok zoveel mogelijk kaal, en zet de rest over van het oude blok. Inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, etc.

Mits uiteraard niet heel de boel gesmolten is of vol met vijlsel zit, is dit doorgaans dé manier.

TomTom zei:
Als het basisblok hetzelfde is, kan je de kale motor hoogstwaarschijnlijk overzetten. Omdat je motorcode hetzelfde is, vermoed ik dat dat wel zal lukken.
De aanbouwdelen kan je overbouwen, en dan vermijd je ook de valkuilen. Maak het blok zoveel mogelijk kaal, en zet de rest over van het oude blok. Inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, etc.

Mits uiteraard niet heel de boel gesmolten is of vol met vijlsel zit, is dit doorgaans dé manier.

En kun je ter plekke inderdaad besluiten welke aanbouwdelen van de E90 wel passen. Let op dat alle computers van de E46 moeten blijven, etc. Succes ermee!

Terug
Bovenaan