Binnen één dag meer dan 2000 mensen geflitst op de A2

Val

Startmotor
Sinds vrijdagavond 22.00 uur zijn er al meer dan 2000 automobilisten geflitst op de A2, waar bij Breukelen aan de weg wordt gewerkt. Dat twittert de Landelijke Eenheid.
Rijkswaterstaat is bezig met wegwerkzaamheden en er geldt dus een snelheidsbeperking: er mag maar 70 kilometer per uur worden gereden. Maar sommige automobilisten reden meer dan 100 kilometer per uur.
De politie roept op te denken aan de veiligheid van de mensen die de wegwerkzaamheden uitvoeren. De geflitste bestuurders kunnen een boete tegemoet zien.

Bron Meer dan 2000 mensen geflitst op A2

o_O:rolleyes:

Het is serieus niet veilig als je daar je werk moet doen en de auto's razen je met 130 om de oren. Ik snap dat wel. Ik vind wél dat dergelijke snelheidsbeperkingen dynamisch moeten zijn. Dus niet 24/7 de borden laten staan als er maar 8 uur per dag gewerkt wordt.

Kijk, aangezien er ook daadwerkelijk gewerkt wordt daar lijkt me dit nu een flitsactie die qua veiligheid zin heeft en eerlijk is. (y)

Mijn vader werkt hier, en vergeet de borden om te draaien als hij naar huis gaat.

Dat zou een mooie campagne zijn. Hoe vaak ik 70 rijd en er echt niemand te zien is.

Klein voorbeeld, er staat op dit moment al ongeveer 2 weken een bord 70 op de N8. Ik rijd daar dagelijks en ik heb daar nog nooit iemand gezien. Resultaat is dat iedereen dat bord negeert.

Erwin 2090858 zei:
Klein voorbeeld, er staat op dit moment al ongeveer 2 weken een bord 70 op de N8. Ik rijd daar dagelijks en ik heb daar nog nooit iemand gezien. Resultaat is dat iedereen dat bord negeert.

Dat is logisch. Iemand werkt daar ook niet. Degene die daar werkt heet Niemand.
En jouw naam is dus Erwin Iedereen?

c022.gif

[size=x-small].[/size]​

Boetes zijn volkomen terecht, men moet respect hebben voor degenen die daar werken.
En wat betreft de snelheidsbeperking als er niet wordt gewerkt: vaak zijn de rijbanen versmald, ligt er zand op de weg vanwege de werkzaamheden, zijn er weinig uitwijkmogelijkheden.
Dus ook als er niet wordt gewerkt is een snelheidsbeperking vaak wel gerechtvaardigd.

500 E zei:
Het is serieus niet veilig als je daar je werk moet doen en de auto's razen je met 130 om de oren. Ik snap dat wel. Ik vind wél dat dergelijke snelheidsbeperkingen dynamisch moeten zijn. Dus niet 24/7 de borden laten staan als er maar 8 uur per dag gewerkt wordt.

Ik ben het hiermee eens, maar ik begrijp ook de systematiek erachter. De situatie is gewijzigd, en daarom is de snelheidslimiet verlaagd. Alleen kan je je afvragen of 2 paaltjes een gewijzigde situatie is waarvoor de snelheidslimiet verlaagd moet worden. Bij een grote slingering in de weg snap ik dat wel, ook als er niet actief wordt gewerkt, wordt er wel aan de weg gewerkt.

Als er gewerkt wordt is controle prima. Maar buiten die tijden is het gewoon makkelijk verdienen. Gewoon op kenteken en flitsen maar. Veel auto's zijn lease of anderzins werkgebonden dus probleemloze incasso. Tja, heel wat anders dan bijvoorbeeld auto's aanhouden van trouwturken, dan heb je als politie/overheid gelijk grote problemen, bij de aanhouding en bij de incasso.

van de 5 rijstroken zijn er enkele afgezet maar blijven er nog zat over, die dus niet smaller zijn o.i.d.
Dan is 70 complete onzin; zeker op een rustige zondag. Ook al omdat er dan altijd 1 rijstrook extra wordt afgezet: men werkt bv aan rijstrook 1 en 2, dan worden 1, 2 en 3 afgezet; voor de wegwerkers is er dan dus een veilige extra marge qua afstand tot het verkeer.
Maar ja, kan me de A2 bij Breukelen nog wel herinneren: er werd gewerkt: niet aan de weg, niet aan de vluchtstrook, maar in het weiland 3 meter lager. Maar voor RWS reden om 1 rijstrook af te zetten en de snelheid naar 70 te zetten....

Terug
Bovenaan