Betrouwbare webshop autobanden?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb nieuwe autobanden nodig maar door de maat en mijn wens (all season, maak niet zoveel kilometers per jaar) ben ik nogal beperkt merk ik. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Maxxis AP2 alleen kan mijn bandenboer die momenteel niet leveren (leverancier kan ook niet aangeven wanneer wel).

Nu wil ik ze online bestellen en dan laten monteren bij erkend bedrijf maar ik zie door de banden het bos niet meer.

Lees vooral veel negatieve feedback voor diverse webshops (wel veel oude berichten trouwens).

Dus vandaar mijn vraag: wie weet er een betrouwbare shop? En waar moet ik verder nog op letten (blont en vrouw ;-)? Is het ook handig/nodig om ventielen erbij te bestellen (las ik ergens)?

Bedankt alvast,
Mvg Danielle

Bandenspotter.nl en daar even de shop checken waar je evt zou gaan bestellen. Belangrijker, waarom die banden?

Hou R-W bedankt voor je reactie. Ik heb vanwege de bandenmaat 155/65 r13 volgens mij sowieso niet veel keus en ik wil graag all seasons vanwege heel weinig kilometers per jaar (stadsverkeer en niet eens elke dag) en die Maxxis banden komen volgens testen goed uit.

Probleem is dat als ik de shops check ik overal wel negatieve berichten zie, ook over oude banden (DOT-code of zo?) dus vandaar mijn vragen hier ....

Vele jaren terug gebruikte ik altijd autobandenmarkt.nl Je kan ze bij een aangesloten garage of thuis laten bezorgen of zelfs bij je eigen garage (als die akkoord gaan) en daar betaal je dan zo'n 8 tot 20 euro per wiel voor het omleggen/balanceren.

Internetaankopen mag je natuurlijk altijd terugsturen. Het zal 5-20 euro verzendkosten zijn, maar die mogelijkheid heb je altijd als er iets mis is (volgens dotcode of je garage).

Ik heb laatst voor het eerst besteld bij bandenthuis.nl. De prijzen van hun banden zijn net zo concurrerend als bovenstaande voorbeelden, én ze monteren ze bij je thuis of werk voor hetzelfde bedrag als een garage zou vragen. Aanrader!

Hmm.. zie dat ze alleen Nankang all-seasons hebben in jouw maat..

Overigens zie ik dat je vooral in de stad rijdt, en ws ook geen sportieve rijstijl met jouw bandenmaat. In dat geval zou ik zelf niet al te nauw kijken mbt de kwaliteit.

Ik zou er een andere maat onder gooien. Wat een incourante bandenmaat. 145/70r13 of 155/70r13 geeft al veel meer opties. Om wat voor auto gaat het?

Ik gebruikte voorheen ook altijd autobandenmarkt.nl alleen dan komen de banden uit Duitsland en dat duurt over het algemeen een (werk)week voordat je ze in huis hebt.

Ook een keer autobandencollectief gebruikt. Die beloven de banden binnen 1 á 2 dagen te leveren, maar doen er ongeveer ook een week over. Zeer onduidelijk bedrijf qua communicatie. Ik heb het idee dat ze de bandenhandel er meer voor 'erbij' doen. Een soort tussenpersoon/dozenschuiver.

Laatst via de bandenconcurrent.nl besteld. Dit is gewoon in een Nederland (Eindhoven) gevestigd bedrijf. De banden waren erg goed geprijsd, en daarna ook nog eens de volgende dag in huis. Zeer tevreden dus!

Je kan bijvoorbeeld ook 165/65/r13. Ik heb ze ook besteld bij bandenthuis en dat beviel prima. Maar waarom all-season banden? Het is allebei net niks, zowel als zomer als winterband is het net niks.

Zelf heb ik erg goede ervaringen met autobanden-365, ze leveren snel, en tegen een gunstige prijs. Je kunt ze ook laten afleveren bij een bandenzaak of garage.

Paar jaar geleden bij pneusonline wat gekocht, prima banden voor een goede prijs.

Ik zie dat je het hebt over inclusief ventielen.
Dat is een marketingtruc van de fastfitters om het geld uit je zak te kloppen. Voor 2,50 per band rekenen ze een onderdeeltje wat 0,10 kost. Dus voor 0,40 vangen ze 10 euro.
Je kunt beter het industrieterrein op rijden en zoeken naar een bandenboer met immigratieachtergrond.
Ik heb hier in de buurt een Poolse bandenboer, rekent 15 euro per band en gaat eerst uitgebreid koffie met je drinken en maakt het echt gezellig. Heerlijk! (y)

Bestellen via Autobandenmarkt is mij nog altijd goed bevallen. Zij hebben veel montagepartners die je goed kunt vergelijken op prijs en klanttevredenheid.

Sinds gisteren heb ik op mijn dekentje 4 nieuwe Falkens Sincera ecorun er op liggen. Banden 50,90 per stuk en 15 euro aan montagekosten per band. Dus voor nog geen 270 euro goed schoeisel voor mijn i20. Bij mijn autobedrijf voor 4 Dunlops een opgave gehad van 442 euro. Toch een dikke 170 euro bespaard.

En kwalitatief niet minder. Vandaag even flink doorgetrokken tussen Almere en Lelystad. Volkomen trillingsvrij!

Dat trillingsvrij heeft meer met de kwaliteit van het montagebedrijf te maken. Of dom geluk.

Heb persoonlijk gebruik gemaakt van topbanden.com en bandenleader.nl. Bij die laatste las ik na aankoop dat er toch wel wat negatieve ervaringen waren waardoor ik toch wat kriebels kreeg. Uiteindelijk bij beide netjes de banden binnen afgesproken levertermijn thuis. Tja, wat moet je er van zeggen, werkt als iedere andere webshop.

Terug
Bovenaan