betrouwbare tweedehands auto tot € 2500

A

Anoniem

Guest
Dag,
Door scheiding zoek ik (vrouw, twee kinderen) een betrouwbare tweedehands auto voor lang termijn met een budget tot ongeveer € 2500 (evt 3000 als het moet). Ik zal er voornamelijk kortere stukken mee rijden en eventueel af en toe voor vakantie e.d.

Puur uiterlijk gaat mijn voorkeur uit naar oudere modellen met eigen karakter zoals hatchbacks met lange achterkant als saab, volvo 480, citroën of lompere auto's zoals subaru forester, maar dat is natuurlijk veel riskanter om aan te schaffen. En omdat ik moderne auto's niet interessant vind vind ik het moeilijk om een moderner exemplaar te zoeken, ik heb er namelijk niks mee.
Ik heb me wel een beetje verdiept tweedehands rond die prijsklasse en weet dat diverse japanners wel betrouwbaar zijn, maar er zijn ook vast meer merken die aan te raden zijn. Zelfs dacht ik eerst aan Toyota Corolla tot 2001 omdat ik dat model mooi vind en corolla is betrouwbaar. Maar die is toch ook alweer 18 jaar oud. Te oud??

Wat zouden jullie adviseren als je even helemaal niet naar uiterlijk kijkt maar alleen naar de "harde" voorwaarden hieronder? Of weet je een model dat alles heeft, looks en betrouwbaarheid?

De voorwaarden zijn:
- budget 2500 (evt 3000 als het echt meerwaarde heeft)
- veilig
- betrouwbaar
- zuinig
- goedkoop in onderhoud
- automaat
- 5 zits
- 5 deurs
- redelijk ruime kofferbak (met kinderen sjouw je aardig wat spullen mee)
- liever geen sedan

Alvast heel erg dank voor het meedenken!

Peugeot 307
peugeot-307-premium-1-6-16v-automaat.jpg

Citroen C4
citroen-c4-1-6-16v-aut.jpg

Toyota Corolla
9506568_1.jpg

Ik weet het je wilt geen liever geen sedan, maar aangezien niet echt gewild zijn heb je wel een iets jongere auto voor je geld.
Nissan Almera
nissan-almera-sedan-1-8-acenta-automaat.jpg

Suzuki Liana
1280x960.jpg

Dit zijn zomaar wat voorbeelden, zoek je zoiets of moet het kleiner zijn?

Mitsubishi Space Star en Carisma, Renault Laguna 2 Phase 2 vanaf 2005, door de slechte naam van de Phase 1 koop je ze voor heel weinig, de Phase 2 is veel beter en een goede keus. Ik heb gezocht tot € 3.000,00 .

Een Mitsubishi Space star 1.6 automaat. vind ik idd een aanrader; goeie combinatie van betrouwbaarheid, acceptabel verbruik en binnenruimte. Een Jazz zou ook wat kunnen zijn, maar is vanwege de terecht goede naam wat aan de prijs. 'Probenator' heeft nog wel wat andere redelijk aantrekkelijke auto's genoemd die in het plaatje kunnen vallen.
Die gepostte Fransen, Peug 307 en de Citroen met beide 2+ ton op de teller zou ik weer niet aanraden.
Zo'n Corolla 1.6 liftback (de 5 deurs) is ook prima, maar de 1.6 vvti kon mogelijk teveel olieverbruiken, de 1.6 van voor 2000 was zeer goed, die met de enkele koplampunit.

De grootte is goed, iets kleiner dan een station, maar wel ruimer dan een stadsautootje. Misschien toch ook maar een sedan overwegen als het om ruimte gaat. Bedankt!

Over het algemeen laten we topics staan, ook als ze hun doel bereikt hebben. Dan kunnen anderen er nog hun voordeel mee doen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan