Betrouwbare grote auto rond de 5000 (SUV?)

Jesper 4996678

Net ingestapt
Hallo!

Ik ben op recentelijk op zoek naar een betrouwbare auto. Ik heb overwogen om een klein busje te nemen aangezien ik meestal alleen rijd, maar wil toch graag de flexibiliteit hebben van meerdere zitplaatsen.

Ik ben op zoek naar een auto met genoeg laadruimte, als ik hiervoor de stoelen moet omklappen is dat geen probleem. Daarbuiten vind ik het belangrijk dat hij betrouwbaar is! De volgende auto’s heb ik overwogen, maar ik ben nog niet overtuigd:

Toyota RAV4 (generatie 2, tot 2005)
Honda CRV (generatie 2, tot 2006)

Ik wil graag een benzine, en het liefst rond de 5k uitgeven.

Ik vind ze beide mega gaaf om te zien! Zie ik een aantal auto’s echter over het hoofd?

Er zijn veel opties mogelijk : bv Hyundai Tucson en Santa Fe, Kia Sportage en Sorento, Mitsubishi Outlander de identieke maar dan in Japan gebouwde Citroen C Crosser, Nissan Qashqai, X Trail en Murano, Dacia Duster, Renault Koleos.

Voordeel is dat deze modellen goedkoper zijn dan de Honda en Toyota, je koopt ze uit jongere bouwjaren en met minder kilometers.

En als je gewoon heel veel ruimte voor weinig geld wil hebben kijk dan naar een Dacia Logan MCV, niet hip, maar wel heel ruim en betrouwbaar.

Die generatie Outlander blijf ik mooi vinden.

Outlander

mitsubishi-outlander-2-0i-invite-plus-zwart.jpg

Moet het perse 4x4 zijn?

Naast de C-crosser is er ook nog de identieke Peugeot 4007

Moet het perse 4x4 zijn, dan kun je ook nog naar de Subaru Forester kijken

Een auto die laag is in de maandelijkse kosten, dan is de Daihatsu Terios van de 2e generatie een goede optie, is er zowel in 2wd als 4x4

Daihatsu terios

0-e15ac0de-39d4-4646-becb-d26e28170bd6.jpg

Verder heb je ook nog uit Zuid Korea de Opel Antara en de Chevrolet Captiva

De Suzuki Grand Vitara nog een idee

De Suzuki SX4 is er ook een goedkoop alternatief , en is er ook als fiat Sedeci

outlander oud model

0-37fe0b93-b90e-48d0-88f3-0c4746ddb700.jpg

Bedankt voor jullie tips! Het hoeft niet persé 4x4 te zijn. Betrouwbaar is wel een must, en nu weet ik dat dat bij die specifieke toyota en honda goed zit. Hoe is dat bij jullie suggesties? Zie ik overigens nog een goede volvo ofzo over het hoofd?

Binnen het budget kom ik alleen de Volvo XC90 tegen, dit model staat niet echt bekend om de betrouwbaarheid. Op de lijst van Warenty Direct scoort de auto 191 wat slecht is, 100 is gemiddeld. Ook in andere onderzoeken scoorde dit model niet best, ik vind het wel een mooi model. In de overzichten van Warenty Direct kun je ook selecteren op model.

Je kijkt naar auto’s die al flink op leeftijd zijn, de betrouwbaarheid hangt sterk af van hoe er mee om is gegaan, dat is denk ik belangrijker dan de reputatie.

De Subaru Forester is volgens mij nog niet genoemd.

Jesper 4996678 zei:
Bedankt voor jullie tips! Het hoeft niet persé 4x4 te zijn. Betrouwbaar is wel een must, en nu weet ik dat dat bij die specifieke toyota en honda goed zit. Hoe is dat bij jullie suggesties? Zie ik overigens nog een goede volvo ofzo over het hoofd?

Welke suggestie spreekt je aan en welke niet, heeft weinig zin als we ze allemaal langs lopen als ze bij voorbaat al afvallen. Dit is namelijk wel een hele algemene reactie die je geeft op alle persoonlijke aandacht.

ak2 zei:
Binnen het budget kom ik alleen de Volvo XC90 tegen, dit model staat niet echt bekend om de betrouwbaarheid. Op de lijst van Warenty Direct scoort de auto 191 wat slecht is, 100 is gemiddeld. Ook in andere onderzoeken scoorde dit model niet best, ik vind het wel een mooi model. In de overzichten van Warenty Direct kun je ook selecteren op model.

Je kijkt naar auto’s die al flink op leeftijd zijn, de betrouwbaarheid hangt sterk af van hoe er mee om is gegaan, dat is denk ik belangrijker dan de reputatie.

De Subaru Forester is volgens mij nog niet genoemd.

Forester is al voorbij gekomen de Honda HR-V nog niet.

Wat is "genoeg laadruimte"?
Wat wil je allemaal mee kunnen nemen? Een busje is van binnen een stuk hoger dan een station...

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Dit is tevens mijn eerste post dus excuseer mij voor mijn amateurisme o_O

Als reactie op een paar van jullie vragen:

Wat mij vooral aanspreekt aan de CRV en de RAV4 is hun robuuste uitstraling, hooge zitpositie en laadruimte, maar ook zeker de flexibiliteit in het interieur. Qua laadruimte ben ik actief in de filmproductie. Ik sleep dus vaak statieven, koffers, lampen etc. Een groot open vierkante laadruimte is hierbij heel fijn. Ik vind het niet erg hiervoor bijvoorbeeld de stoelen in te klappen. Verder ben ik vooral aangetrokken tot generaties tot 2006/2007. Ik vind dit niet alleen mooie auto's, maar het spreekt me ook aan dat globaal onderhoud gemakkelijk zelf gedaan kan worden. Ook vind ik een gewone viercilinder zonder poespas toch een fijne gedachte.

Een paar modellen die mij aanspreken:
Honda HR-V, alleen spreekt het uiterlijk me niet helemaal aan...
Suzuki grand Vitara vind ik wel heel gaaf, vooral de generatie tot 2005
Forester ook heel mooi om te zien! Echter vind ik hier weinig voor het budget wat ik heb. Hoe is de betrouwbaarheid hiervan?
De outlander (eerste generatie) is eigenlijk ook een hele mooie auto. Hoe zit het hierbij met de betrouwbaarheid?

Momenteel beschouw ik de outlander, CRV, RAV4 en Vitara. Welke zouden jullie kiezen?

Outlander heb je de meeste keuze binnen je budget en is denk ik qua gewicht en overige maandelijkse kosten het goedkoopste. Subaru schijnen niet snel stuk te gaan, maar als het eenmaal stuk gaat , dan ben je verder van huis. Honda is ook duurder qua onderdelen.

Ik schat zo in dat de outlander het goedkoopste is qua maandelijkse kosten na de sx4/sedici en de terios.

deze ziet er wel netjes uit, dat is het facelift model , toen ging die als Outlander sport door het leven en stond die gewoon met het nieuwe model samen in de showroom. zie artikel

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/oude-mitsubishi-outlander-door-als-sport/

outlander sport

5b0c9d15a869a740eecb6c1cacd17741.jpg

De Outlander is een van de meest betrouwbare auto's die je binnen jouw budget kunt kopen.
Die van ons heeft werkelijk waar nog nooit wat gehad in de periode dat wij hem hadden.
De 2.0 is een prima motor die je flink in de toeren moet jagen wil je tempo maken, onderin wat futloos, loopt wel heel mooi
Het zijn niet de zuinigste auto's, met een 1 op 11 houd het wel op, misschien dat je nu met de 100 km/h de 1 op 12 haalt
Best ruim, prima stoelen, kleine kofferbak (echt, heeft een hele hoge vloer) en een kleine tank

Ga er maar eens mee rijden. De Terios en Vitara vind ik echt als paard en wagen rijden. Ouderwetse terreinauto techniek. Die andere heb ik geen ervaring mij. Zou toch eens een grote stationwagen proberen.

@aras de terios was al niet door gegaan naar de volgende ronde. Idd ik denk ook dat een station veel goedkoper is omdat je dan ook vaak kleinere motoren kunt kiezen. De Lancer station is er bijvoorbeeld ook met een 1.6

Terug
Bovenaan