Betrouwbare en zuinige auto voor max 10.000

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar en betrouwbare en zuinige auto met een maximale budget van 10.000 die ik kan gebruiken voor mijn coschappen. Ik zal waarschijnlijk rond de 10.000 km per jaar maken. Ik heb zelf al een beetje rondgezocht en daaruit blijkt dat de Toyota Yaris een goede keuze is. Alleen ik ben zelf nu aan het filteren op bouwjaar >2015, met rond de 50.000 km en kan dan weinig auto's vinden. Ben ik te streng?

Wat ik verder fijn vind aan een auto:
- Parkeersensoren achter (ik ben altijd parkeersensoren gewend)
- Cruise control (hoeft niet per se)
- Airco

Ik moet wel erbij vertellen dat ik altijd (grotere) luxere auto's ben gewend, dus ik neem waarschijnlijk een aantal features voor granted.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, heel erg bedankt alvast!

Coassistent zei:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar en betrouwbare en zuinige auto met een maximale budget 10.000 die ik kan gebruiken voor mijn coschappen. Ik zal waarschijnlijk rond de 10.000 km per jaar maken. Ik heb zelf al een beetje rondgezocht en daaruit blijkt dat de Toyota Yaris een goede keuze is. Alleen ik ben zelf nu aan het filteren op bouwjaar >2015, met rond de 50.000 km en kan dan weinig auto's vinden. Ben ik te streng?

Veel te streng, een Yaris is na een ton net ingereden. Vanaf 2012 tot 140000 km zou ook prima kunnen en dan bij voorkeur een 1.3 of hybride met 5-deuren.

Yaris wel erg "degelijk" ( lees saai en belegen )
Je hebt een prima budget en geen gekke eisen, zat leuke auto's te bedenken.

Opel Adam Rocks - 1.0 Turbo - 2015 - 54.262 km - Euro 9.990

Om maar een leuk voorbeeld te geven, leuke uitvoering en vol luxe zoals een canvas dak wat open kan plus alle andere mogelijke toeters en bellen.
Formaat van een grote A-segmenter maar rijd en voelt als een B-segmenter.

Eigenlijk voldoen er heel veel auto's aan deze wensen, kijk dus ook gewoon of je het een leuke auto vindt, die plezierig rijdt.

Ik zou ook naar hogere kilometerstanden kijken van veel korte stukjes slijt een auto enorm. Ook met een auto met bijvoorbeeld 140.000 km kun je nog vele jaren vooruit.

De Opel Adam vind ik ook een leuke keus, of kijk naar een Hyundai I20, Renault Clio, Kia Rio, of Ford Fiesta.

In deze klasse vind ik de volledig elektrische Renault Zoe erg lekker en soepel rijden, dat is denk ik ook een prima keus in deze prijsklasse.

Een yaris is populair en daar is de prijs na, in de volksmond is de Yaris ontzettend bekend, dus ook veel mensen die geen verstand van auto's gaan voor safe en kiezen voor een een Yaris.

Bij 10.000km per jaar is verbruik geen groot issue in mijn ogen. Het verschil tussen 1 op 14 en 1 op 16 is 15 euro per maand. Kies een auto met laag gewicht, lage onderhoudskosten etc. Suzuki Swift?

Ik vond een heel fraaie Honda Jazz Si die aan je eisen voldoet, mits je bouwjaar en km-stand iets wil oprekken. Nl-auto, bij de dealer, 72000km en mooi binnen budget. Praktisch, degelijk voorzien van voldoende luxe.

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg

Terug
Bovenaan