Betrouwbare en zuinige auto max 14000 euro

A

Anoniem

Guest
Ik ben opzoek aan tweedehands auto van max. € 14000. Mijn oude auto, een Ford Fusion 1.4 uit 2007, is helaas niet meer bruikbaar. Ik vind een zuinige en betrouwbare auto belangrijk. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor woon/werk verkeer van 50km heen en terug (250km per week). Af en toe een weekendje weg en wellicht eens per jaar op vakantie met de auto. Dit zal ongeveer uit komen op circa 15000km op jaarbasis (ik heb een ruime schatting genomen). Ik heb al gekeken naar de volgende auto's:

- Volkswagen Polo 1.0 TSI 2018
- Mazda 2 2018 1.5
- Citroën C3 2018/2019
- Seat Ibiza 1.0 TSI 2018
- Ford Fiesta 2018

Welk van de bovengenoemde opties zijn volgens jullie beter? Hebben jullie wellicht een ander voorstel? Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de Polo vanwege de looks, maar voldoet het ook aan mijn eisen? Ik weet niet veel raad van auto's. Wat is beter voor mij?

De mazda 2, alternatieven zijn de suzuki Swift of de baleno 1.0 boosterjet. Qua ruimte van de fusion zal de baleno niet teleurstellen

De keus hangt vooral af van persoonlijke voorkeur.

De Mazda 2 en Ford Fiesta zijn relatief sportief.
De VW Polo zit en Seat Ibiza zitten er tussen in.
De Citroën C3 is meer op comfort afgesteld.

Ik zou gewoon wat proefritten maken, en kijken welke auto het beste bij je past.
Ik heb zelf een kleine voorkeur voor de Citroën C3, omdat deze auto relatief goedkoop is t.o.v. zijn concurenten. Je koopt de auto dus relatief nieuw. En vaak zijn ze relatief luxe uitgevoerd

Goede opties zijn verder de Kia Rio vanaf 2017 en Renault Clio 5 vanaf 2019.

Mijn keuze zou dan de Mazda 2 1.5 zijn. Naar mijn weten, een bewezen betrouwbare en zeer zuinige 4 cilinder, en niet een lullige 3 cilinder met turbo. Niet alleen klinken die gammel, er kan ook meer aan kapot.

Hoi allen,

Bedankt voor de suggesties. Inmiddels heb ik een Mazda 2 1.5 2018 automaat aangeschaft. Een zeer fijne auto!

Terug
Bovenaan