Betrouwbare diesel onder €5000

Broodje met beleg

Startmotor
Beste,
Ik moet veel naar en in Italië rijden de komende maanden. Ik heb niet veel geld om in een auto te stoppen. Looks maken me niet uit, ik wil graag een betrouwbare auto. Wat zijn modellen die een goede reputatie hebben?

Ik was aan het denken aan een Fiat Punto diesel. Volgens mij zijn die wel betrouwbaar. Wat vinden jullie goede auto’s?

Renault twingo 1.5 dci

https://www.autowereld.nl/renault/twingo/1-5-dci-collection-airco-audio-privacyglas-toerenteller-35412771/details.html?_ga=2.125578250.1889599811.1639411747-516256561.1624303642

Kwa comfort is een clio of megane inderdaad wel fijner, maar je moet de extra kosten die daarbij komen kijken natuurlijk wel willen en kunnen betalen.

Een Fiat Grande Punto lijkt mij een prima keus, vervang dan wel preventief de distributieketting als dat nog niet gebeurd is.

In 2014 zijn we op zoek gegaan naar een fijne diesel om veel kilometers te rijden en vonden de 1.5 DCI van Renault en 1.6 HDI van Peugeot/ Citroën de fijnste motoren. We hebben in veel modellen proef gereden.

Als je heel goedkoop diesel wil rijden kijk dan zeker naar een Renault Twingo 1.5 DCI. De auto reedt voor het A segment verassend goed en is opvallend ruim. Je hoort wel iets meer geluid van de banden en carosserie

Na veel proefritten is het uiteindelijke ruim 7 jaar geleden een Citroën C3 1.6 e-HDI uit 2011 geworden, het blijkt een goede en comfortabele koop te zijn. De auto is sterk op comfort afgesteld, en rijdt soepel maar wel wat afstandelijk, mijn vriendin is er nog steeds erg heel blij mee. De techniek is goed en degelijk.

Ik zou zelf aanraden om zeker ook naar de Citroën DS3 en Peugeot 208 met de zelfde motor te kijken.

En natuurlijk ook naar de Renault Clio 1.5 DCI.
Dit zijn toch wel aanraders in deze klasse.

Veel succes.

Bij eenPunto wel voor de 5 bak gaan, de 6 versnellingsbak is de beruchte GM M32, die uit die periode heeft niet zo'n beste reputatie.

Terug
Bovenaan