Betrouwbare Aziaat gezocht

Kevin9512

Startmotor
Ik ben opzoek naar een betrouwbare Aziaat, helaas is mijn huidige auto namelijk een "miskoop"
Zelf had ik al een selectie gemaakt van auto's die mij aanspreken zowel qua uiterlijk als opties en betrouwbaarheid.
De huidige auto wordt ingeruild, ik wil maximaal 1000 bijleggen dus blijft er ongeveer een totaal bedrag van €2500 over voor een nieuwe.

Zelf had ik mijn oog laten vallen op:

Een Kia Rio type JB van 2005 tot 2011
Een Hyundai Getz van 2002 tot 2008
Een Hyundai Accent MC van 2005 tot 2010

Een vereiste is airco, en het liefste zij airbags en ABS, daarom valt de Yaris eigenlijk al af naast het feit dat ik het geen mooie auto vind.
Ook een Nissan Almera valt af omdat deze te zwaar is.

Zijn er nog andere auto's waar ik aan kan denken.

Een Clio van bouwjaar 2002, mijn 3e al. De andere 2 zijn zo goed bevallen maar deze niet helaas. Deze waren van na de facelift in 2004. Misschien heeft het hiermee te maken?

Voor € 2.500,00 kun je bij elk merk goede en hele slechte auto's tegen komen.

De Nissan Pixo, of zusje Suzuki Alto, en Chevrolet Kalos lijken mij ook goede opties.

Overigens zou je als Renault fan ook een Renault uit de goede bouwperiode kunnen kiezen. De Renault Twingo 2 vanaf 2007, deze auto staat bekend als een hele betrouwbare en goede auto. Het enige zwakke punt is de aircocondensor, die vangt snel steentjes, doe voor de inlaat bv racegaas, of neem er een zonder airco ( De Renault Laguna 3 was de 1e van de nieuwe betrouwbare generatie Renault's, de Renault Twingo 2 was de 2e auto van de nieuwe generatie Renault's.)

Vaak zijn de faceliftmodellen bij Renault beter omdat dan vaak zwakke punten worden aangepakt van de pre facelift uitvoering.

Een sirion van de 1e generatie de 1.3 sr uitvoering heeft zij airbags en ook nog wel eens airco.

Een almera is een c-segmenter

Een Mitsubishi Colt en de smart forfour zijn ook fijne auto's, maar met de 1.3 moeilijk te krijgen voor je budget. De smart forfour is Europees merk maar is gewoon een Colt met een ander jasje. De onbetrouwbare semi automaat laten staan.

ak2 zei:
Voor € 2.500,00 kun je bij elk merk goede en hele slechte auto's tegen komen.

De Nissan Pixo, of zusje Suzuki Alto, en Chevrolet Kalos lijken mij ook goede opties.

Overigens zou je als Renault fan ook een Renault uit de goede bouwperiode kunnen kiezen. De Renault Twingo 2 vanaf 2007, deze auto staat bekend als een hele betrouwbare en goede auto. Het enige zwakke punt is de aircocondensor, die vangt snel steentjes, doe voor de inlaat bv racegaas, of neem er een zonder airco ( De Renault Laguna 3 was de 1e van de nieuwe betrouwbare generatie Renault's, de Renault Twingo 2 was de 2e auto van de nieuwe generatie Renault's.)

Vaak zijn de faceliftmodellen bij Renault beter omdat dan vaak zwakke punten worden aangepakt van de pre facelift uitvoering.

De Twingo 2 kan eventueel ook ja, helaas hebben de meeste 180.000 of meer gelopen of zijn het import auto's. Ook is de basis 1.2 8v uitvoering te karig. Een 1.2 16v is wel een optie. De Pixo en Alto zijn moeilijk te vinden met airco en hebben meestal ook hoge km standen. Ook vind ik een 1.0 te klein.
Een Kalos vind ik ook niet heel erg mooi. De Micra en Colt zijn ook leuke auto's inderdaad!

Bij een iets hoger budget is een Twingo 2 1.2 16V eenvoudig te vinden, deze 75 pk motor heeft gewoon meer over, je vind zelfs al het wat luxere faceliftmodel vanaf 2011.

Zo'n Rio is een prima auto. Niet heel bekend en daarom ook niet duur. Zelfde geldt opzich voor de Getz en de Accent. Ik weet alleen niet of ik er blij van zou worden na een Clio, een Clio vind ik toch ietsjes hoogwaardiger (en iets 'specialer') aanvoelen.

Barri zei:
Zo'n Rio is een prima auto. Niet heel bekend en daarom ook niet duur. Zelfde geldt opzich voor de Getz en de Accent. Ik weet alleen niet of ik er blij van zou worden na een Clio, een Clio vind ik toch ietsjes hoogwaardiger (en iets 'specialer') aanvoelen.

Vooral de Accent vind ik een hele leuke moderne auto, waarbij de first edition half leer heeft. Zolang de airco goed werkt en de auto technisch en optisch goed is ben ik blij.
Al die opties die ik nu heb zijn geweldig, mits ze werken o_O

als je echt iets exclusiefs wil dan is de volgende optie misschien iets, je moet ze echt met een lampje zoeken. En voordeel is net zo goedkoop in de wegenbelasting als een a-segmenten met het is een b-segementer en 102 pk

En het interieur van een sirion 1 van na de facelift is hoogwaardiger dan die van de 2e generatie sirion

sirion 1

daihatsu-sirion-1-3-16v-sr-1-3-16v-sr.jpg

Inmiddels deze auto op het oog.

1e eigenaar als ik het RDW moet geloven. Staat bij een Kia dealer.
Ze hebben de auto al 10 maanden te koop. De km stand is niet schrikbarend hoog vind ik.
Heb gevraagd wat deze dealer voor mij kan betekenen. Moet alleen nog even vragen m.b.t.. het onderhoud en de boekjes.
Mis ik nog dingen?

Hyundai Accent

Amerika1995 zei:

Ze hebben de auto al 10 maanden te koop. De km stand is niet schrikbarend hoog vind ik.
Heb gevraagd wat deze dealer voor mij kan betekenen. Moet alleen nog even vragen m.b.t.. het onderhoud en de boekjes.
Mis ik nog dingen?

Hyundai Accent

Volgens mij mis je niet zoveel, behalve een uitgebreide proefrit, dan kun je kijken of de auto goed rijdt, in goede staat is, en of je er blij van wordt.

Amerika1995 zei:

Mis ik nog dingen?

Hyundai Accent

De garage gelooft er waarschijnlijk in, anders was die wel naar de handel gegaan.

Auto encyclopedie zei:
Amerika1995 zei:

Mis ik nog dingen?

Hyundai Accent

De garage gelooft er waarschijnlijk in, anders was die wel naar de handel gegaan.
Of de handel wil hem ook niet hebben, het is in ieder geval geen heel gewilde auto.
Hij ziet er netjes uit en dit is niet het type waar mee geragd is, je rijd wel iets zeldzaams want je ziet ze nooit.

Aan een Hyundai kun je over het algemeen geen buil vallen. Betrouwbare auto's die niet vaak stuk zijn. Sommigen liggen iets slechter in de markt, omdat ze een beetje onbekend zijn. De Accent is daar een van. Die stond altijd een beetje in de schaduw van de Getz en/of de i20. Onbekend maakt onbemind, maar daar kan je als koper een goede koop aan doen.

Sta tijd bij een handel zegt niet altijd wat, soms adverteert de handel er niet zoveel mee, of is er veel (ander) aanbod van gelijkwaardige auto's.

Een vriend van me handelt ook in auto's. Zo heeft hij een Volvo C30 staan die hij al langer dan een jaar heeft staan. Pas had ik met hem nog een gesprek over de handel, en hij (net als vriend 2 die werkt bij een dealer/handelaar) vertelde me dat zelfs een auto met een ijzersterk imago (de Toyota Yaris in dit geval) lang kan staan, terwijl bijna iedereen weet dat dit de beste auto is die je kan kopen. De auto's die zij hadden waren niet absurd duur, veel kilometers hadden ze ook niet en ook de staat was goed.

Misschien kan er iets van de prijs af als de auto je bevalt. Maar reken je helaas niet te rijk, ik heb niet de ins en outs, maar een sta tijd is tegenwoordig wat ik mag geloven, eerder maanden dan weken.

Die Sirion hierboven vind ik wel stevig aan de prijs zeker in verhouding tot de Accent. Voor dat bedrag heb je ook al een Sirion II
Verder sluit ik me als Hyundai rijder uiteraard aan bij Peter. De Koreanen doen tegenwoordig niet meer onder voor de Japanners. Verwacht bij zo'n Accent echter geen dynamische rijeigenschappen. Opzich vind ik deze Accent best een aardig modelletje en het rode leer fleurt het grauwe interieur mooi op. Lijkt me op het oog een erg nette kar!

Weinig spannend die Accent, maar daar ben je ook niet naar op zoek natuurlijk. Lijkt me zo op het oog een hele slimme keuze (y)

Ga met die garage morgen even contact opnemen, ook heb ik contact gehad met iemand over een Getz.
Kan hem voor 945 bijbetalen meenemen. Leuke auto alleen weet ik niet zeker of de auto ABS heeft, zijairbags sowieso niet volgens de foto's

In de advertentie van de Accent staat dat zij 499 afleverkosten rekenen voor een apk, beurt en 12 maanden garantie. Ik dacht dat dat tegenwoordig een all-in prijs moest zijn? Overigens heeft de accent geen apk meer, mag je een nieuwe apk eisen voor die 1950?

Hyundai Getz

Niks mis met de Getz, maar nogal een grijze muis. Persoonlijk vind ik de Accent leuker, voor in combinatie met het leer.

Oei lastig!!

Ik heb ook een Getz, en ja die auto heeft ABS. ik vind, eerlijk is eerlijk, dit een erg forse prijs. Ik heb die die ik heb, jaren geleden, met meer kilometers, maar even oud, voor een hele hoop minder gekocht..

De Accent is ietsje minder verfijnd in vergelijking met de Getz. Hij stond iets lager op de ladder. Ik moet zelf bekennen dat ik alleen met de Accent hiervoor heb gereden, en weet niet precies hoe de rode Accent op dat niveau beter is geworden.

De Getz is een fijne auto, rijdt erg goed. Dit is de eerste Hyundai die door het Duitse ontwerp-studio is gemaakt, en was de eerste Hundee die Hyundai echt liet meekomen met de concurrentie. Ik heb mijne nu (even rekenen) 5 of 6 jaar. Qua onderhoud niets geks, APK's zijn een schijntje. Hou wel rekening met roest, het subframe kan roesten, en bij de eerste generatie is er sowieso vaak roest aan de achterspatborden.

Ik heb bij de mijne de achterste vervangen, plaatwerk kost geen drol (nieuw, winparts) echter hou het wel in je achterhoofd.

Of een Accent roest, dat weet ik eigenlijk niet.

Beide zijn Hyundai's, dus goede probleemloze auto's en onderdelen (ook nieuw) kosten in vergelijking met concurrenten niet veel. Dus wat dat aangaat kun je aan beide geen buil vallen.

Rode Accent versus grijze Getz... Accent, goedkoper maar misschien iets minder verfijnd. Wil je echt goede rij-eigenschappen, kies dan voor de Getz. Ik weet niet wat je voor je Clio hebt betaald, is het weinig dan valt de 945 misschien best mee, en dan zou ik misschien toch voor de Getz gaan.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

SVF zei:
Die Sirion hierboven vind ik wel stevig aan de prijs zeker in verhouding tot de Accent. Voor dat bedrag heb je ook al een Sirion II
Verder sluit ik me als Hyundai rijder uiteraard aan bij Peter. De Koreanen doen tegenwoordig niet meer onder voor de Japanners. Verwacht bij zo'n Accent echter geen dynamische rijeigenschappen. Opzich vind ik deze Accent best een aardig modelletje en het rode leer fleurt het grauwe interieur mooi op. Lijkt me op het oog een erg nette kar!

Voor dat geld vind je geen sirion 2 met dezelfde kilometer stand en een automaat. Ik geloof er ook in dat de sirion 1e generatie met de 1.3 een toekomstige klassieker gaat worden en de sirion 2e generatie geloof ik niet dat het ooit een klassieker gaat worden.

Peter O zei:
Oei lastig!!

Ik heb ook een Getz, en ja die auto heeft ABS. ik vind, eerlijk is eerlijk, dit een erg forse prijs. Ik heb die die ik heb, jaren geleden, met meer kilometers, maar even oud, voor een hele hoop minder gekocht..

De Accent is ietsje minder verfijnd in vergelijking met de Getz. Hij stond iets lager op de ladder. Ik moet zelf bekennen dat ik alleen met de Accent hiervoor heb gereden, en weet niet precies hoe de rode Accent op dat niveau beter is geworden.

De Getz is een fijne auto, rijdt erg goed. Dit is de eerste Hyundai die door het Duitse ontwerp-studio is gemaakt, en was de eerste Hundee die Hyundai echt liet meekomen met de concurrentie. Ik heb mijne nu (even rekenen) 5 of 6 jaar. Qua onderhoud niets geks, APK's zijn een schijntje. Hou wel rekening met roest, het subframe kan roesten, en bij de eerste generatie is er sowieso vaak roest aan de achterspatborden.

Ik heb bij de mijne de achterste vervangen, plaatwerk kost geen drol (nieuw, winparts) echter hou het wel in je achterhoofd.

Of een Accent roest, dat weet ik eigenlijk niet.

Beide zijn Hyundai's, dus goede probleemloze auto's en onderdelen (ook nieuw) kosten in vergelijking met concurrenten niet veel. Dus wat dat aangaat kun je aan beide geen buil vallen.

Rode Accent versus grijze Getz... Accent, goedkoper maar misschien iets minder verfijnd. Wil je echt goede rij-eigenschappen, kies dan voor de Getz. Ik weet niet wat je voor je Clio hebt betaald, is het weinig dan valt de 945 misschien best mee, en dan zou ik misschien toch voor de Getz gaan.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Bedankt voor deze uitgebreide reactie, het is inderdaad een grijze muis. En de prijs is best pittig, daarin tegen is wel al het onderhoud bekend en de facturen aanwezig wat een plus punt is. Van wat ik heb begrepen was ABS bij de Getz tot 2005? een optie van bijna €800 en is het daarna standaard geworden. De garage zou het in ieder geval even nakijken. Roest moet ik dan even goed op letten inderdaad. Is de centrale portievergrendeling van een Getz op sleutel of kastje?

Oh ja, van de ABS zou kunnen, mijne heeft wel ABS. Ik dacht dat het standaard was, maar misschien is dat uitvoering afhankelijk.

Ik heb met een sleutel, dus zonder afstandsbediening, maar je hebt ze ook met..

Als de Getz netjes is, geen roest en goede onderhoudshistorie is het zeker een mooie aankoop, ik weet ook dat ik zelf een goed koopje had destijds. Mijne had toen al 180.000 gereden, en was net binnen. Plus dat ik de garage kende. Dat speelt misschien ook mee..

Wat betreft de APK van de Accent...

Wat ik begrijp heb je nu de meeneemprijs, daar wordt mee geadverteerd. Wettelijk moet een bedrijf vermelden dat een afleverprijs met beurt en APK meer kost, dus ja dat zou dus inhouden dat de 499 erbij komt.

Omdat de auto al even staat kan je natuurlijk altijd proberen om een APK erbij te onderhandelen, dat zou best kunnen hoor. Ze hebben de auto al even, en bij een Hyundai is een APK niet echt een struikelpunt.

De mijne was destijds de goedkoopste op internet, scheelde 500 euro. Mijne had wel wat meer km, 180k versus 160k. Wij wouden een nieuwe APK met grote beurt hebben. Als ik dat kreeg dan was ik blij, uiteindelijk kreeg ik omdat ik geen inruil had (en pa zijn auto daar weg kwam en ook een paar keer eerder voor APK was geweest) ook nog wat van de prijs af. Maar op dat punt is mijn verhaal misschien niet relevant ;)

Ik vind 499 euro afleverkosten een belachelijk hoog bedrag voor een auto van dit budget en m.i. pure misleiding om de prijs kunstmatig laag te houden. Ik denk echter dat er nog wel het een en ander te onderhandelen valt. Dit model Accent die in 2006 kwam is wel een stukje moderner dan de Getz uit 2002 die eigenlijk grotendeels gelijk liep met de generatie Accent hiervoor. Uiteindelijk gaat het om het bedrag wat je moet bijbetalen en of dat voor jou in verhouding staat met wat je krijgt. De Getz is meer de rationele keuze. Accent (in elk geval dit exemplaar) is wat mij betreft de leukste auto.

Ik heb de kenteken en garage nog niet gecontroleerd, maar dit lijkt wel een mooie auto. Een forfour is eigenlijk een jap, want das gewoon een Colt in een vlot jasje

Smart forfour 1.3 pulse -Airco-Orig lage km-Nap!
€ 2.945,00
https://link.marktplaats.nl/m1458457067?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Inmiddels de Kia dealer gebeld. Die wou €250 terug geven voor de Clio. Uitgelegd dat ik dit niet ga doen. Maar ik ga vrijdag toch kijken aangezien die man welk aangaf dat we kunnen onderhandelen.

Amerika1995 zei:
Inmiddels de Kia dealer gebeld. Die wou €250 terug geven voor de Clio. Uitgelegd dat ik dit niet ga doen. Maar ik ga vrijdag toch kijken aangezien die man welk aangaf dat we kunnen onderhandelen.

Op basis van de vraagprijs komt dat dus neer op 249 euro toe betalen met inruil van je Clio. Met een beetje onderhandelen zou je je Clio dan misschien gratis mogen inruilen...o_O

Amerika1995 zei:
ik wil maximaal 1000 bijleggen dus blijft er ongeveer een totaal bedrag van €2500 over voor een nieuwe

Ik begrijp dat het om een Clio uit 2002 gaat die weg moet omdat het een miskoop is? Dan denk ik dat 250 euro nog een heel redelijk en markt conforme prijs is. 1500 euro zoals ik uit de bovenstaande quote opmaak ga je er never nooit niet voor krijgen zelfs niet als hij in goede staat zou zijn (of het moet een hele bijzondere en nete Williams V6 uitvoering zijn). Maar als je die rode Accent graag wilt zou ik duidelijk maken dat je wilt onderhandelen op basis van de vraagprijs dus zonder die belachelijke rijklaarmaakkosten.

€ 250,00 voor een Renault Clio Initiale uit 2002 is wel heel weinig, de goedkoopste die ik tegen kom uit 2002 maar met 280.000 km staat te koop voor € 995,00 de duurste voor € 3.745,00 De Initiale uitvoering is inmiddels best gewild.

Ik zou de Clio dan gewoon goed en deskundig laten repareren, dan hem voor bijna de oud ijzerprijs weg te doen. Voor twee ongeveer vergelijkbare Clio Initiale's uit 2002 vragen ze maar liefst € 2.250,00 en € 2.850,00 .

Of particulier verkopen en zonder inruil onderhandelen. Die korting tel je dan bij de opbrengst van je Clio op en dat is vaak veel meer dan dat je je auto zo inruilt. Het kost alleen wat moeite en geleur aan de deur. Zelfs als je hem voor een habbekrats aan een handelaar verkoopt is dat vaak nog voordeliger dan inruilen. Verder ben ik niet zo op de hoogte van de diverse uitvoeringen van de Clio en de vraagprijzen, ik wist niet dat het om een Initiale ging.

Auto is niet zozeer een miskoop, met aankoop wist ik dat de distributieriem vervangen moest worden, daarnaast kwamen helaas de motorsteun, aandrijfas, xenonlampen, APK, nodig onderhoud met olie en filter, remvloeistof. Het is inderdaad een Initiale bomvol opties zoals xenon, leer, alcantara, climate en regensensor.

Daarnaast begon de auto soms zwaar te schakelen, dit is na vervangen van de versnellingsbakolie voor 80% weg. Rijd prima en koppeling is goed alleen gaat soms zwaar in en uit de versnelling. Daarnaast heb ik 1x een storing gehad die nooit meer terug is gekomen en zelfs niet uit te lezen is. Auto is wel heel netjes en vanaf 2004 zit al het onderhoud qua boekjes en facturen erbij dus hij is best uniek. Alleen heb ik omdat ik nogal wat afstanden rijdt niet zoveel vertrouwen meer in de auto. Ik kan zelf heel wat sleutelen maar na die elektronische storing zit ik te wachten tot het een keer terug komt op een provinciale weg of snelweg waar stoppen niet zomaar gaat. Ik heb hem nu ook te koop staan met het eerlijke verhaal over het schakelen erbij. De storing zal waarschijnlijk nooit terugkomen maar voor mijn gevoel kan het ieder moment. Dat rijdt niet fijn. Ga sowieso proefrijden en als het bevalt en de inruil is redelijk ruil ik hem in. Anders wordt het particuliere verkoop.

Hmm, tja ehm, laat ik zeggen dat ik 250 euro ook erg weinig vind. Echter is het soms zo dat bedrijven soms auto's inruilen tegen handelsprijzen. En die zijn erg laag, schrikbarend laag zelfs.

Vriend 1 die ik benoemde kocht auto's via marktplaats bij particulieren. Zo kocht hij een Fiesta voor 750 euro, redelijk netjes en die auto zou voor 950 weggaan. Wasbeurtje van een 10je en 4 wieldoppen en klaar. Auto had lange APK. Vriend 2 vroeg me naar de auto, in zijn woonplaats raakte hij makkelijk Fiesta's kwijt dus interesse. Maar uiteraard niet voor 950. Begrijpelijk uiteraard, maar toen ik zachtjes zei dat ik bang was dat er waarschijnlijk niet heel veel speling zou zijn, kwam de vraag wat er voor betaald was, gevolgd door de opmerking dat het waarschijnlijk dus niet de handelsprijs was. Ik kreeg tranen in mijn ogen toen hij zei dat de handelsprijs voor dit soort auto's 100-200 euro is.

Vriend 1 ruilt ook auto's in, ziet hij er geen handel in, dan gaat dit ook tegen de handelsprijs, en dat is soms inderdaad 250-300 euro. Als klant zou ik ook beledigd zijn, maar het is soms/bij sommige bedrijven wel de realiteit helaas.

Hetzelfde is de meeneemprijs, daar wordt mee geadverteerd, wil je een nieuwe APK etc dan komt er geld bij, is dat netjes nee zeker niet. Geeft het een vertekend beeld, ja zeker. Je mooie koopje kan dan ineens flink duurder worden ja.

In het geval van de Accent, ik vind het fors, maar de dealer doet het nog netjes. Ik ken bedrijven die echt lage bedragen neer zetten (en nee geen Jet Cars) en in de kleine letters zetten dat je eigenlijk meer moet betalen, of de auto's op marktplaats voor ik noem even wat 1000 neer zetten, maar dat ie alleen met afleverbeurt wordt verkocht en dat ie eigenlijk wordt verkocht voor 1500.

Los van deze ins & outs, waar ik het overigens niet mee eens ben hoor, even naar jou en de 2 Hyundai's...

Accent is dus 1950 +499 2500 en dan krijgt je 250 euro voor de auto, je moet dan 2250 bij betalen.

Getz is 2950 en je moet 945 bij betalen na inruil.

Ik ben bang dat je bij de Accent onder de streep teveel moet gaan bij betalen, ik denk dat je of die 499 niet hoeft te betalen en dus 1950 moet betalen. Of dat je misschien iets meer dan 250 krijgt voor de Clio maar dat je misschien wel aan de 499 zit.

Dat ie bij een dealer staat is mooi, maar de keerzijde is het (lange) stil staan. Accent is iets minder verfijnd, en een Accent ligt net een slagje minder in de markt, bij eventueel inruil later.

Bij de Getz moet je minder bijbetalen, krijg je meer voor de Clio, en zo op papier is dit al een beter deal. Heel misschien kan je nog vragen of er nog wat te onderhandelen is.
Getz is gevoelsmatig iets meer auto, hoewel het concept ietsje ouder is.
Grootse pluspunt van de Getz is dat ie als oerdegelijk te boek staat, en dat ook handelsbedrijven dit weten, de ANWB, waar Auto Encyclopedie altijd mee schermt, prijst de Getz, noemt dit een auto die net zo goed is als een Yaris en stiekem een betere keuze is, omdat Hyundai onderdelen goedkoper zijn en de auto in aanschaf goedkoper is dan de Yaris.

Ik zou persoonlijk dus zo op papier voor de Getz gaan. Ik snap je interesse in de Accent ook, en kijken/praten kan natuurlijk altijd, wie weet levert het wat op!

Ik blijf je topic volgen, ik ben erg benieuwd!

De Getz die ik in de link stuurde valt af, ivm geen ABS. Wel doet het model gewoon nog mee in de zoektoch mits ABS. Met een beetje geluk verkoop ik mijn auto particulier aan een handige harry en hoef ik lang niet zoveel bij te leggen. En mocht het niks worden met de Accent weet ik in ieder geval of ik het fijn vindt rijden. Heb ooit eens een proefrit gemaakt in een Astra, die bewust laten staat alleen al om hoe de stoelen zaten. Vind dat dus wel belangrijk om te weten.

Auto encyclopedie zei:
SVF zei:

Voor dat geld vind je geen sirion 2 met dezelfde kilometer stand en een automaat. Ik geloof er ook in dat de sirion 1e generatie met de 1.3 een toekomstige klassieker gaat worden en de sirion 2e generatie geloof ik niet dat het ooit een klassieker gaat worden.
Are you f*****g kidding me? Een Sirion een klassieker? Probleemloos dat zal best maar klassieker. Mwoah. Ik geloof dat geen van beiden een klassieker gaat worden. Maar ja gezien jouw voorgaande auto's heb je alleen maar ervaring met de Sirion. Want zoals je in het Superb topic ( https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5896737,5897015#msg-5897015 ) aangeeft heb je de auto niet gehad als er geen review van is.

Nu even on topic. Waarom verkoop je je Clio niet eerst particulier? Dan weet je ook meteen of je misschien een iets ruimer budget hebt (of juist niet). Met een Koreaan loop je inderdaad weinig risico. Beetje kleurloos(in de bouwjaren die jij zoekt) maar ze doen wel waar ze voor gemaakt zijn. Heb een i30 gehad. Iets boven jouw budget helaas, maar de auto heeft echt geen klap verkeerd gedaan. Daar werd de dealer niet rijk van.Dus ik zou het wel aan durven.

michel1975 zei:
Auto encyclopedie zei:
SVF zei:

Are you f*****g kidding me? Een Sirion een klassieker? Probleemloos dat zal best maar klassieker. Mwoah. Ik geloof dat geen van beiden een klassieker gaat worden. Maar ja gezien jouw voorgaande auto's heb je alleen maar ervaring met de Sirion. Want zoals je in het Superb topic ( https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5896737,5897015#msg-5897015 ) aangeeft heb je de auto niet gehad als er geen review van is.

Nu even on topic. Waarom verkoop je je Clio niet eerst particulier? Dan weet je ook meteen of je misschien een iets ruimer budget hebt (of juist niet). Met een Koreaan loop je inderdaad weinig risico. Beetje kleurloos(in de bouwjaren die jij zoekt) maar ze doen wel waar ze voor gemaakt zijn. Heb een i30 gehad. Iets boven jouw budget helaas, maar de auto heeft echt geen klap verkeerd gedaan. Daar werd de dealer niet rijk van.Dus ik zou het wel aan durven.

Beetje demotiverend om iemand zijn zoekopdracht kleurloos te noemen, wie ben jij om het plezier bij iemand te ontnemen in het zoeken naar een leuke auto met een kleinere portomonee. Niet iedereen heeft het budget om een dikke Mercedes te kopen en op de weg te houden.

michel1975 zei:
Met een Koreaan loop je inderdaad weinig risico. Beetje kleurloos(in de bouwjaren die jij zoekt)

Dat geldt toch (in de letterlijke zin althans) bepaald niet voor de Accent? Kleur: [size=large]Shiny Red[/size] (rood metallic).

$_85.JPG

Auto encyclopedie zei:
michel1975 zei:
Auto encyclopedie zei:
SVF zei:

Beetje demotiverend om iemand zijn zoekopdracht kleurloos te noemen, wie ben jij om het plezier bij iemand te ontnemen in het zoeken naar een leuke auto met een kleinere portomonee. Niet iedereen heeft het budget om een dikke Mercedes te kopen en op de weg te houden.
Oei gevoelige snaar geraakt? Ik vind de Hyundai inderdaad wat kleurloos. Maar daarentegen wel een betrouwbaar merk. Mijn auto waar ik heel veel lol aan heb beleefd was een Seicento. Op de kleur na erg kleurloos, Erg? Nee. Het is maar net wat je er van maakt en hoe je het leest. Ik ben ook niet begonnen met een 'dikke' Mercedes. Mijn eerste auto's waren een Polo coupe, Citroen AX en Fiat Punto. Ook niet erg spannend. Openlijk aan iemands oprechtheid twijfelen is trouwens ook niet erg kies.

Inderdaad niet de meest spannende auto, maar het gaat mij het komende jaar alleen nog maar om: Rijdt het, is het veilig qua opties en airbags en kost het niet al te veel. In mei 2020 loopt mijn studie af en ik ga als het goed is rond juni/juli 2020 fulltime gaan werken. Dan is het vooral in die periode waar ik de overstap naar loon moet overbruggen met spaargeld wel fijn als ik een auto heb die naast normaal onderhoud niet veel kost.

De Clio staat nu voor niet al te veel te koop en hij is al aardig wat keren opgeslagen en bekeken dus dat gaat goed!

Nissan Gt-R 3.8 V6 BLACK EDITION
€ 61.850,00
https://link.marktplaats.nl/m1457319768?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Met een kleine lening valt deze ook al bijna binnen het budget. Aziatische ook nog :)

Het 1e bod van 1000 euro staat. Dus dat komt wel goed! Hopelijk kan ik de auto dus particulier verkopen.

Ik was helemaal vergeten dat er natuurlijk ook nog Mazda's zijn. Hoe betrouwbaar is bijvoorbeeld een Mazda 2 of 3 van rond 2005. Ik begrijp dat ze een ketting ipv riem hebben?
Ik zie ze vooral met 220d km +/-. Kunnen deze motoren dat aan, hogere km standen? En hoe zit het met roest etc.

De Mazda 2 uit 2005 is eigenlijk een Ford Fusion, en kwam ook gewoon uit de Ford fabrieken in Spanje, de Mazda 2 staat net als de Mazda 3 bekend als een betrouwbare auto. Roest is bij beide auto's wel een zwak punt, zeker de Mazda 3 kan hard roesten. De Mazda 3 staat op een platform van Ford die ook voor de Focus is gebruikt.

Na 220.000 km en ongeveer 14 jaar is het sterk afhankelijk van hoe er mee om is gegaan of het nog wat is. Ook Japanse auto's zijn immers niet onverwoestbaar. Ze kunnen in prima staat zijn maar ook rijp voor de sloop. In deze prijsklasse moet je gewoon kijken naar de staat, en vind ik niet al te veel naar het land van herkomst.

Terug
Bovenaan