Betrouwbare automaat occasion

LeoW83

Net ingestapt
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een compacte occasion, bij voorkeur een 3-deurs hatchback, daarbij gelet op de volgende zaken:

• Maximaal budget: € 5.000
  • Automaat
  • Voordelig in onderhoud, verbruik en belasting

Ik overweeg de volgende modellen:

Opel Corsa D
Ford Focus
Peugeot 206
Fiat Punto (bijv. deze: https://www.autotrack.nl/a/fiat-punto-benzine-2007-51213345)

De voorkeur gaat uit naar een Corsa D. Ik rij al jaren Opel (Astra G automaat) en dat bevalt goed.

Wat voor auto zouden jullie adviseren qua betrouwbaarheid/onderhoudskosten?

Alvast bedankt!

LeoW83 zei:
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een compacte occasion, bij voorkeur een 3-deurs hatchback, daarbij gelet op de volgende zaken:

• Automaat

Opel Corsa D
Ford Focus
Peugeot 206
Fiat Punto (bijv. deze: https://www.autotrack.nl/a/fiat-punto-benzine-2007-51213345)

De voorkeur gaat uit naar een Corsa D. Ik rij al jaren Opel (Astra G automaat) en dat bevalt goed.

Alvast bedankt!

Een Opel Astra G is qua carosserie en rij-eigenschappen best wel robuust. Vergeleken met een Japanner moet je wel veel vaker de uitlaat; en eigenlijk álles vervangen.!!
Peugeot 206 nog erger, die onderdelen zijn gemaakt voor een jaar ofzo. Daar blijf je mee bezig, maar de onderdelen kosten weinig.

Ford Focus nr. 1 zal ook wel weggeroest zijn inmiddels, Type 2 niet veel ervaring mee. Punto ook niet, en ws. terecht, gezien ik meer Japans en kwaliteits georienteerd ben.

Ik heb een Astra G gehad (cabrio 2.2). Die Corsa D lijkt me geen upgrade vergeleken met een Astra G.

Sammy zei:
LeoW83 zei:
Beste forumleden,

• Automaat

Opel Corsa D
Ford Focus
Peugeot 206

Alvast bedankt!

Een Opel Astra G is qua carosserie en rij-eigenschappen best wel robuust. Vergeleken met een Japanner moet je wel veel vaker de uitlaat; en eigenlijk álles vervangen.!!