Beste occasions site

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal,

Ik ken een heel aantal sites waar tweedehands autos worden aangeboden.. maar welke is volgens jullie het beste? Of heeft elke site weer z'n eigen aanbod / zoek criteria zodat het afhangt van de wensen van de koper?

Het valt mij op dat sommige sites qua autodata niet compleet zijn of dat er percentueel veel export auto's opstaan. Dit zoekt niet zo lekker want ik wil gewoon eerlijk kunnen vergelijken tussen verschillende auto's die ook bedoeld zijn voor binnenlandse verkoop.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Ik kijk meestal op gaspedaal.nl. Groot (grootste?) aanbod daar omdat het een verzameling is van diverse sites.

Autoscout.eu als je in heel Europa wil zoeken. Marktplaats, Gaspedaal en Autoscout.nl voor de Nederlandse markt. Gaspedaal is niet meer zo compleet als het ooit was, omdat verschillende sites niet instemden met het tonen van hun advertenties op Gaspedaal.

Autotrack wil ik nog wel eens gebruiken wanneer ik zoek op specificaties. Autotrack is ook één van de grote sites die niet delen in Gaspedaal.nl

Autoscout vind ik wel fijn, maar de app en de site hebben soms kuren.
Zelf kijk ik meestal toch bij Marktplaats omdat daar het aanbod gewoon erg groot is. En zeker als ik wat goedkopere auto's zoek. Zijn ze erg goedkoop, dan kijk ik ook op Speurders. Een weggevertje van onder de €500 ga je namelijk niet betaald voor adverteren als particulier.
Voor Duitsland zoek ik met de Mobile.de app. Werkt fijner dan de website.

Zelf ben ik nu met met mijn 14de auto bezig.

Ik kijk het meest op autotrack of dealersites, wat ik belangrijk vindt, is het zoeken op aanbieder.
Ik koop altijd een auto bij een Merk/Dealer (BV Ford bij Ford dealer of een Citroen bij een Skoda dealer etc....).
Mijn ervaring is dat de service gewoon beter is dan bij de andere aanbieders.

Ik kijk voornamelijk op gaspedaal.nl.
Dat er een paar grote sites er niet aan mee doen vind ik niet erg, sterker nog.
Als ik later op die sites kijk die niet mee doen, zie ik geen extra auto's er op staan.

Een beetje autobedrijf zet hun auto's op meerdere sites.

Kijken doe ik meestal op gaspedaal.nl, vanwege het aanbod, zoeken doe ik meestal op Autotrack vanwege de vele specificaties die je op kan geven wat de auto aan boord moet hebben in je zoektocht.

En internationaal meestal op mobile.de , Goo Net Exchange en Pistonheads.co.uk voor de leuke zoektochten.. :)

Zo te zien gebruiken dus maar weinig mensen Zomoto en Autotrader? Ben dr zelf ook niet zo weg van overigens.

Mag ik dit eens nieuw leven in blazen? Ik ben niet echt zo'n fan meer van Marktplaats, al kijk ik er nog dagelijks op, gewoon uit interesse of dromen van dat ene pareltje.

Enkele sites zijn compleet veranderd de afgelopen jaren, waar krijg je naast Marktplaats nu de meeste serieuze reacties?

Of waar kijk jij vaak op?

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar speciale verkoop apps doen het hier goed, of facebook marketplace.

Ik ga gewoon een rijtje af: Marktplaats en Autoscout (en soms Speurders) vooral voor het particuliere aanbod, Gaspedaal voor het professionele deel en zodra ik daar iets echt interessants vindt check ik nog of die advertentie ook op Autotrack (voorheen ook vindbaar via Gaspedaal, helaas niet meer) staat vanwege de gratis Carfax rapporten.

Dus mocht zo'n dealer óók op Autotrack adverteren dan is het mooi meegenomen, maar verder heb je die site niet echt nodig omdat bijna geen enkele auto alleen op Autotrack staat, en omgekeerd ontbreken er een hoop. Bovendien stoor ik me aan hun huidige layout.

Gullwing zei:
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar speciale verkoop apps doen het hier goed, of facebook marketplace.
Dat facebook market place is hier in Nederland niks, heb wel eens gekeken en word zelden wat fatsoenlijks aangeboden.

Hey goeie tip van Autotrack, in mijn beleving is (was) die onderdeel van gaspedaal.nl maar dat is dus niet meer zo. Dan ga ik die allebei maar even naast elkaar gebruiken ;)

zombies zei:
Gullwing zei:
Dat facebook market place is hier in Nederland niks, heb wel eens gekeken en word zelden wat fatsoenlijks aangeboden.

Nederland wil maar niet van marktplaats af, terwijl apps als offerup etc vaak beter werken en gratis zijn.

zombies zei:
Gullwing zei:

Dat werkt in NL alleen voor gratis af te halen en dan vervolgens kom je het weer tegen voor 10 euro :D

Gullwing zei:
zombies zei:
Gullwing zei:

Nederland wil maar niet van marktplaats af, terwijl apps als offerup etc vaak beter werken en gratis zijn.
Marktplaats an sich werkt natuurlijk prima, al ben ik van mening dat het voornamelijk een platform moet zijn voor aanbod van tweedehands goederen van particulieren. Tegenwoordig staat alles en iedereen op Marktplaats, inclusief nieuw spul. Dat vertroebelt nogal en werkt m.i. alleen maar averechts. Maar goed, het zal voor de inkomsten van MP wel prettig zijn.

In de vergelijking tussen gaspedaal.nl en autotrack.nl ben ik inmiddels wel zo ver dat gaspedaal niks meer toevoegt. Al het aanbod van autobedrijven is op autotrack wel te vinden zo lijkt het, terwijl die lang niet altijd de zoeksite gebruiken die je op gaspedaal krijgt. Functionaliteit van beiden is verder vergelijkbaar in zowel de app als de website (eigen accountje met favoriete autos en opgeslagen zoekopdrachten, eventueel met e-mail notificaties in geval van wijzigingen).

Terug
Bovenaan