Bestaat er een nieuwe A klasse met goedgekeurde trekhaak voor een karretje?

A

Anoniem

Guest
Goedenavond!

Bestaat er een nieuwe compacte stads auto (A klasse) waar een trekhaak onder zit/mag voor een kleine gesloten bagage wagen in de vakantie?

Ik wil een klein autootje gaan private leasen van rond de €200-300 bij 15.000km om van de onderhoudskosten en rompslomp af te zijn. In het dagelijks leven heb ik geen grote kofferbak nodig, maar op vakantie is dat wel een probleem natuurlijk 😅.

Alles wat ik kan vinden is of tweedehands of nieuw met trekhaak voor e-bikes of niet gekeurd.

Jelle

Ik kon ook niks vinden, maar voor 350 heb je al een Corsa met 100pk en wat opties en dan heb ik vlug even gekeken.
Ja iets groters en duurder dan wat je wensen zijn.

Als je met a klasse die van mercedes bedoelt, dan betaal je minimaal 500 per maand in private lease

FIAT Panda , die mag wat trekken.

Hyundai i10 kun je ook overslaan, die mag niet eens een fietsendrager met/voor elektrische fietsen trekken.

Suzuki Celerio kan met trekhaak geleverd worden. Max trekgewicht 400 kg zowel geremd als ongeremd.
https://media.suzuki.nl/documenten/specificatieprijslijsten/Celerio/index.html?_ga=2.256438283.1879353782.1588191029-1296058990.1588191029

Hoeveel man gaat mee op vakantie dan?

3 man naar Pinkpop in een Toyota Aygo ging prima. 1 stoeltje plat en klaar.

Nico, Pinkpop lijkt me wel wat anders in vergelijking tot een week, of 2 kamperen.. Een week echt kamperen, daar is zelfs mijn Getz te klein voor met 3 personen. Tent, 3 stoeltjes, tafel, slaapzak, (luchtbed) koelbox, kleren, tas met eten/borden etc, bbq/gasstel... tas met andere dingen (spelletjes/boeken/telefoonlader) succes als je dat in Aygo wil proppen

Peter O zei:
Nico, Pinkpop lijkt me wel wat anders in vergelijking tot een week, of 2 kamperen.. Een week echt kamperen, daar is zelfs mijn Getz te klein voor met 3 personen. Tent, 3 stoeltjes, tafel, slaapzak, (luchtbed) koelbox, kleren, tas met eten/borden etc, bbq/gasstel... tas met andere dingen (spelletjes/boeken/telefoonlader) succes als je dat in Aygo wil proppen

Challenge accepted. (y) :D

De nieuwe Peug 208 mag ook een karretje trekken, 500kg voor de 75pk versie en 1200kg voor de 100pk.

Die met 75pk is wel de crisisversie en pas levering in 2021 hoorde ik vandaag, maar de 100pk is er bij jouw kilometrage vanaf 330€/maand via Peugeot zelf: https://privatelease.peugeot.nl/menu/208nieuwe?menu=car_menu&vehicleId=239703&kilometrage=15000&looptijd=48&homeDelivery=Y&opts=27,28#_ga=2.152767097.1169517504.1588193181-245882098.1588193181

Dakkoffer geen optie? Onze Prius mag ook niks trekken, maar met 3 kinderen en 2 volwassenen kunnen we toch aardig uit de voeten met die box op het dak (y)

MatthijsL zei:
Deze Panda mag een aanhanger trekken en valt qua private lease in jouw budget.
Waar heb jij die in de private lease gezien? Ik kan hem namelijk niet vinden via de autoweek site staat hij voor 376pm.
Kon de Corsa voor 301 euro leasen, + de kosten van de trekhaak.

Of wellicht deze Nissan Micra N-Connecta, voor +- 311 euro per maand. (obv 15.000 km). Kan ook een trekhaak onder, aanhanger geremd tot 1200KG, ongeremd 555KG.

https://www.privelease.nl/prijs-op-maat/nissan-micra-ig-t-100-n-connecta/8

Bedankt voor de reacties (y)

Ik bedoelde idd geen a klasse Mercedes! :D

Die Nissan ziet er best goed uit, ik zal eens een beetje hoger gaan struinen.

Jelle

de fiat 500 en de panda hebben ook beide ene trekgewicht van 800kg. ook de voordeligere hybrid. maar de Micra lijkt mij geen slechte keus

MatthijsL zei:
Deze Panda mag een aanhanger trekken en valt qua private lease in jouw budget.

Maar bij deze panda is totaal geen a-segment voordeel te bespeuren, gewicht is 1090 ipv 850 kg, dus valt in de gewichtsklasse tot 1150 kg. het verbruik zal met zijn 4x4 ook wel niet om over naar huis te schrijven zijn.

Wat weer een terugkoppeling op 2 suggesties wordt ingegaan en de rest moet het doen met een algemeen bedankje.

Maar gaat het om een ongeremde of geremde aanhangwagen?

Peter O zei:

Getz met kampeer spullen, klimspullen en 4 man.

Het kleine meisje met de meeste spullen mocht in het midden. Comfortabel is het misschien niet voor degene achter. Ah... de tijd toen ik als student dit nog prima vond.

Auto encyclopedie zei:
Wat weer een terugkoppeling op 2 suggesties wordt ingegaan en de rest moet het doen met een algemeen bedankje.

Maar gaat het om een ongeremde of geremde aanhangwagen?

Dus niet interessant genoeg. NEXT

Hoe vaak ga je op vakantie en met hoeveel man? Is een goedkope A segment auto een optie + voor vakantie een grotere auto huren? Daardoor kan je waarschijnlijk naar de 10.000 km per jaar en dat scheelt behoorlijk op de leasekosten. Wat je in je zak steekt gebruik je om een ruimere auto te huren tijdens vakantie. Ga je met z'n 2 dan zou een bestelbusje een optie kunnen zijn. Lekker goedkoop te huren.

Peter O zei:
FIAT Panda , die mag wat trekken.

Hyundai i10 kun je ook overslaan, die mag niet eens een fietsendrager met/voor elektrische fietsen trekken.

Komt doordat het asfalt dan naar zijn grootje gaat.

Terug
Bovenaan