beslagen ruiten bij Seat mii

Guest
Wij willen een mii kopen,net als onze dochter heeft.
Bij mijn dochter blijven de ramen lang vochtig en moeten de ramen
schoonvegen de conden.
s w, daarom duurt het even voor de ramen vrij van waas is .
wij willen graag weten of meer mii rijders hier mee zitten.
Is dit een seat probleem??
Is er hier iets aan te doen
Zelf rijd ik ibiza en heb de ramen zo droog , door de blazer.
Wij hebben delfde motor inhoud daar ligt het niet aan .
Mijn auto is 9 jaar outo,en blaast de ruiten dus heel snel droog
De mi van mijn dochter is 2 jaar , en de ruiten blijven lang beslagen
wil grag reacties van andere Seat mii rijders
Gr ton

Erg vervelend. Ik het herken het probleem met mijn Aygo (2009). Die auto is ook goedkoop gebouwd. Misschien ligt het daaraan? Mijn auto is zo lek als een mandje. Mijn Aygo lekt via de bijrijdersdeur en het derde remlicht. Met mooi weer zet ik altijd de raampjes op een kier. Dan trekt het meeste vocht er wel uit.

Ik zou in ieder geval, als je een gebruikte Mii koop goed op de bodem en kofferklep voelen.

Gr. Martijn

Goedkoop of niet een auto hoort niet te lekken. Zoals ik al eerder opmerkte komt het vaak voor dat de kachel in de recirculatie stand staat. Het vocht kan dan niet weg.

haarr zei:
Goedkoop of niet een auto hoort niet te lekken. Zoals ik al eerder opmerkte komt het vaak voor dat de kachel in de recirculatie stand staat. Het vocht kan dan niet weg.

Nieuwe auto's kunnen volgens mij niet non-stop in recirculatie stand staan. In mijn auto (Renault Clio) schakelt deze vanzelf uit na een bepaalde tijd.

Vocht is altijd een lastig iets, het komt door de kleinste kiertjes en is er erg lastig weer uit te krijgen. Maar veel hangt ook af van het seizoen, in een natte periode is mijn auto ook vochtiger echter nooit storend.

Ik neem aan dat een nieuwe moderne auto niet fabrieksaf lek is, bestel hem sowieso met airco want daarmee heb je meestal je ramen in no-time "schoon" (y)

Afgelopen week een hele week in een up gereden, deze hadden we ivm vakantie gehuurd ( gingen meer mensen mee dan dat er in de QQ konden) maar viel me op dat je continue met de airco aan moest blijven rijden, anders besloeg de auto in een mum van tijd, regende wel regelmatig, maar het viel me gewoon op .

Tonherben,

Kijken of hij van binnen niet vochtig is, onder matten kofferbak.
Ik het herken het probleem met mijn Aygo (2009)MartijnJS hier een peugot 107 lek vanaf fabriek ,achterlichten loshalen en remlicht , kit er tussen en kurkdroog

Bekend issue bij het VAG-trio.

https://www.vagling.nl/viewtopic.php?f=8&t=1209&sid=14a0ff1a6698caf415c3aa9f559314cc

heb een oplossing voor vocht in de auto.

kattenbak korrels in 1 oude sok doen. en daar een 2de oude sok overdoen in de tegengestelde richting.

dit ergens in u auto leggen en na een dag of 3 is de vocht weg.

werkte bij me passat van 1999

altijd als ik met me auto in de carwash ging had ik 3 weken vocht in de auto. nu is dat opgelost door die kattenkorrels:)

fouten zijn voorbehouden aan slecht nederlands:)

Ik hoor wel eens vaker dat de ontwaseming capaciteit van de Mii/Up/Citigo maar nét voldoet. Gewoon zorgen dus dat er zo min mogelijk vocht in de auto komt. En met een mooi zonnig dagje dus even de raampjes op een kier zetten zodat het vocht er uit kan.

snelle willy zei:

kattenbak korrels in 1 oude sok doen. en daar een 2de oude sok overdoen in de tegengestelde richting.

Ik zou niet weten waarom kattenbak korrels vocht aantrekken uit de lucht. Wel dat ze vocht vasthouden nadat de kat er op gepiest heeft, maar dat komt omdat er een bindmiddel aan toe gevoegd is en omdat de zoute urine er in trekt. Misschien werkt het wel als je er zout bij doet.

ricardo zei:
snelle willy zei:

Ik zou niet weten waarom kattenbak korrels vocht aantrekken uit de lucht. Wel dat ze vocht vasthouden nadat de kat er op gepiest heeft, maar dat komt omdat er een bindmiddel aan toe gevoegd is en omdat de zoute urine er in trekt. Misschien werkt het wel als je er zout bij doet.

Is ook geen oplossing maar een (slecht en ongezond) lapmiddel. Een auto hoort gewoon van binnen droog te blijven, ook in een carwash.
Vwb die Mii, maak de ramen eens echt goed schoon en vetvrij, dat scheelt meestal al heel veel. Verder even het rooster onder de voorruit checken of daar geen halve boom ligt, of de afvoertjes nog doen wat ze moeten doen en of je geen afdichtingen (doppen) mist aan de onderzijde. Ook kunnen interieurfilters e.d. nog wel eens nat worden waardoor je vochtige lucht naar binnen blijft blazen bijv, gewoon op zoek gaan dus.

Ook continu dit probleem. Dealer heeft geen bijzonderheden gevonden. Airco aanzetten... ook in de winter. Nu 1,5 jaar en de antennekabel is compleet vervangen (voor naar achter) ivm roest.

Kan gewoon vocht zijn wat niet de kans krijgt om uit de auto te dampen. Je kan een vochtvreter in de auto gooien en kijken wat er gebeurd. Je hebt een herbruikbare al voor iets van €5 bij de action. Die herbruikbare kunnen ook niet lekken.

Joy zei:

https://www.vagling.nl/viewtopic.php?f=8&t=1209&sid=14a0ff1a6698caf415c3aa9f559314cc

55 forumleden op het vagling forum die er last van hebben. Goede score, jongens.....

Wat opvallend is, is dat de voorruit opnieuw kitten de oplossing schijnt te zijn. Ik ben benieuwd hoe het plaatwerk rond de voorruit van de gemiddelde Up/Mii/Citigo er over een paar jaar uitziet, er zijn meer auto's geweest die graag rond de ruiten roesten.
Je kan gewoon de tuinslang op de rand tussen voorruit en plaatwerk zetten en in de auto zoeken naar vochtsporen.

Ik heb een Toyota Corolla (lease-auto) gehad die meerdere keren terug gegaan is naar de glasboer voor lekkage bij de voorruit. Ik had iets tegen de ruit aan gehad en er zat een dikke scheur in. Ruit door officiële autoruitenglasboer laten vervangen maar iedere keer weer lekkage en de sierlijst liet steeds los. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik de kitspuit gepakt heb en gewoon de ruit rondom dichtgekit heb.
Dat zat minder netjes maar het was wel waterdicht.

rke zei:
Joy zei:

55 forumleden op het vagling forum die er last van hebben. Goede score, jongens.....

Bekende problemen bij VAG? Nee, dat kán niet. Ik denk echt dat je de eerste bent. Hier hebben ze denk ik nog nooit van gehoord...

rke zei:
Wat opvallend is, is dat de voorruit opnieuw kitten de oplossing schijnt te zijn. Ik ben benieuwd hoe het plaatwerk rond de voorruit van de gemiddelde Up/Mii/Citigo er over een paar jaar uitziet, er zijn meer auto's geweest die graag rond de ruiten roesten.
Je kan gewoon de tuinslang op de rand tussen voorruit en plaatwerk zetten en in de auto zoeken naar vochtsporen.

Ik heb een Toyota Corolla (lease-auto) gehad die meerdere keren terug gegaan is naar de glasboer voor lekkage bij de voorruit. Ik had iets tegen de ruit aan gehad en er zat een dikke scheur in. Ruit door officiële autoruitenglasboer laten vervangen maar iedere keer weer lekkage en de sierlijst liet steeds los. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik de kitspuit gepakt heb en gewoon de ruit rondom dichtgekit heb.
Dat zat minder netjes maar het was wel waterdicht.

Heeft mijn broertje ooit met de 106 gehad. Die had iedere keer de voetenbak onder de bijrijdersstoel vol water staan na een flinke bui. Was een poosje zoeken, maar uiteindelijk bleek het ook daar langs de voorruitkit te komen en via de dorpel weg te lopen. Bleek ook een niet originele voorruit te zijn. Heeft hij opnieuw laten zetten door een glaszetter, toen was het wel dicht.

Jarno84 zei:
Nu 1,5 jaar en de antennekabel is compleet vervangen (voor naar achter) ivm roest.

Wat was er verroest? Het blik waar de kabel tegenaan lag, of is de kabel zelf gaan oxideren? Dat laatste hebben wij veel last van, onder andere een Fabia, Octavia en Cordoba die alle drie op de gekste plekken storingen hebben door geoxideerde en vervolgens gebroken kabels. Bij onze eigen Oc en dij de Cordoba van mijn broer doen en deden om die reden de elektrische achterramen het niet meer. Kabelbreuk. En niet wat je zou verwachten op het punt van scharnieren, maar gewoon midden in de kabel in de deur. Hele zoektocht, bij de Cordoba gedaan door met een speld steeds verder terug te prikken in de kabel tot er weer signaal was. Doorgeknipt en gestript, koper helemaal groen. Nog nooit meegemaakt, bij welk apparaat dan ook. Ja, in het huis van mijn ouders, toen we daar de vooroorlogse, katoengeïsoleerde draden eruit haalden. De Oc heeft hetzelfde, maar ik heb geen zin meer in de zoektocht, dus dat raam kan gewoon niet meer open. Ik heb 12V bij de schakelaar, maar niet meer bij de raammotor. Stoelverwarming trouwens idem. Als ik daar de kabel een beetje buig, doet die het weer. Laat ik los, is hij uit.

Terug
Bovenaan