Beschadiging interieur Opel Karl

PH 1606359

Net ingestapt
Ik heb aan de binnenzijde van het achterportier wat krassen zitten en op het stuur rondom de knoppen voor audio en cruise control.
Iemand tips om dit op een goedkope manier te laten verhelpen?
Hoor ook verhalen om het met behulp van aan soort verfstripper te laten doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hardplastic delen kun je eigenlijk niet met middeltjes herstellen. Je blijft het altijd zien. Ga je het verwarmen dan krijg je kleurverschil.
Als je het 100% netjes wil hebben zal er een nieuw binnendeel op je portier moeten en zal je de stuurknoppen moeten vervangen

Inderdaad, is gewoon niets aan te doen. Nieuwe onderdelen kopen.

Verfstripper?! Dat zou ik helemaal niet doen. Poets je straks de hele textuur er af, of krijg je kleurverschil.

Er vooral niet te veel aan zitten met allerlei middeltjes is de remedie. Vaak word het alleen maar erger. (voorkomen is ook beter dan genezen)

beste oplossing is nieuwe onderdelen, of als je op de sloop een schadeauto vind kan het zomaar zijn dat die delen er nog als nieuw uit zien.

Ik vraag me altijd af hoe mensen dit voor elkaar krijgen... Hoe druk je dan op je knoppen, hoe zit je in de auto? Een product dat tienduizenden euro's kost op zijn minst, en dan hardhandig alles induwen en losgaan maar?

Ik vraag me altijd af hoe mensen dit voor elkaar krijgen... Hoe druk je dan op je knoppen, hoe zit je in de auto? Een product dat tienduizenden euro's kost op zijn minst, en dan hardhandig alles induwen en losgaan maar?

ik ook, iemand in mijn omgeving heeft zo'n karl als 2e auto. zelfs met 2 kinderen regelmatig op de achterbank. Laatst even moeten lenen. Uiteraard niet meer als nieuw, het is ee gebruikersvoorwerp voor hen. Maar de knop van de cc was nog prima. Net als de rest van de auto er gewoon nog prima uit ziet na al die jaren.

Nu is het wel lastig oordelen in hoeverre het echte beschadigingen zijn of wat oppervlakkige krasjes in dit geval.

Joop 5528328 zei:

Ringen, sleutelbossen vasthouden terwijl je knoppen indrukt etc. Raar, maar het gebeurt.

Ik ben best wel zuinig op m'n gereedschap, maar niet zo zuinig dat er geen gebruikssporen op zitten.... dat spul is immers gemaakt om te gebruiken, en niet om mee te pronken.;)

Krassen in vele soorten hard kunststof is wel redelijk (maar niet geheel onzichtbaar) te herstellen met een verfstripper: de grote kunst is het oppervlak heel gelijkmatig en vooral niet te heet verwarmen anders krijg je inderdaad verkleuring en vervormingen.

Volgens mij is het gewoon een karaktertrek of 'talent'. Ik hou mijn sleutels, mobieltje en een tafelblad het liefst van elkaar gescheiden. Na drie jaar kon ik iemand een heel nette onbekraste mobiel doneren.
De persoon legt ze alledrie op elkaar, verschuift ze wat (op onze nieuwe tafel)
Binnen drie weken: morst water, mobieltje dood.

En zo is er vast iemand die met een nagelvijl voor de brug altijd even op een knop drukt of met een pen bij elke rit iets opschrijft.

Oh beschadigingen horen erbij, dat schaar ik onder slijtage en hoe voorzichtig je ook bent. Wanneer een auto regelmatig gebruikt wordt, krijg je toch in het interieur en op exterieur (lak) krasjes etc.

Zo is heb ik bij alle handvatten vele krasjes zitten, terwijl ik toch echt voorzichtig ben. Daarom heb ik een tijdje de deuren zelf open en dicht gedaan, voor passagiers omdat ik dacht dat die ouderen die ik voor ANWB Automaatje vervoerde met hun ringen die krassen veroorzaakte...

Maar ze zitten ook bij de bestuurderskant hoor, dat kun je gewoon niet voorkomen. Of je moet met fluwelen handschoenen je auto instappen o_O

Zo heb ik ook een klein scheurtje in de pookhoes: stja dat is gewoon slijtage en je ziet het nauwelijks, maar het komt natuurlijk door het gebruik. De auto heeft al bijna 93.000km gereden, dus slijtage door gebruik is onvermijdelijk.

Dat handgrepen slijten vind ik wat anders dan knoppen van cruise control / audio.

vroeger hadden ze die soft touch op knopjes, maar daarvan is bij de Karl geen sprake. Zonnebrand creme schijnt ook soms aggersief te werken op knopjes.

Maar het is ook gewoon een klein beetje mentaliteit hoe je met het spul om gaat. maar die mensen vragen doorgaans niet hoe ze de knopjes weer kunnen herstellen.

Terug
Bovenaan