Claire 4681961
Net ingestapt
Hallo allemaal,
Ik had laatst (wat zeg ik, nog steeds) een discussie met mijn vriend over het rijden op de snelweg in de bergstand.
Pas heb ik een Lexus CT200H gekocht (hybride automaat), en we reden naar Oostenrijk voor de wintersport.
Na een stukje bergen, reden we weer op de snelweg, en zag ik dat hij hem nog in de bergstand had staan. Hierop zei die dat het vast geen kwaad kon, en het wel fijn was dat als hij het gas los laat de auto sneller terugneemt in snelheid. Ik heb hem maar opgelegd dat hij gewoon in de D (drive) stand moest rijden.
Nu vraag ik mij af, heb ik dat op technischste basis onterecht gedaan? En is het inderdaad niet erg voor de motor om in de bergstand op de snelweg te rijden?
Persoonlijk denk ik dat het een klap kan zijn voor de motor om vanuit 140km/h ineens af te remmen op de motor bij het los laten van het gaspedaal.
Graag hoor ik jullie meningen/weetjes!
Groeten & alvast bedankt,
Claire
Ik had laatst (wat zeg ik, nog steeds) een discussie met mijn vriend over het rijden op de snelweg in de bergstand.
Pas heb ik een Lexus CT200H gekocht (hybride automaat), en we reden naar Oostenrijk voor de wintersport.
Na een stukje bergen, reden we weer op de snelweg, en zag ik dat hij hem nog in de bergstand had staan. Hierop zei die dat het vast geen kwaad kon, en het wel fijn was dat als hij het gas los laat de auto sneller terugneemt in snelheid. Ik heb hem maar opgelegd dat hij gewoon in de D (drive) stand moest rijden.
Nu vraag ik mij af, heb ik dat op technischste basis onterecht gedaan? En is het inderdaad niet erg voor de motor om in de bergstand op de snelweg te rijden?
Persoonlijk denk ik dat het een klap kan zijn voor de motor om vanuit 140km/h ineens af te remmen op de motor bij het los laten van het gaspedaal.
Graag hoor ik jullie meningen/weetjes!
Groeten & alvast bedankt,
Claire