Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Idefiqs zei:Ik krijg een kind van al die vage vragen, kunnen wij zeker TS uit gaan melken wat hij precies wil met de auto, budget, etc. etc.
Ik dank je feestelijk, misschien is een ander zo gek.
gjsangers zei:Wat is wijsheid? Nu een benzine auto kopen of doorrijden en wachten wat de markt van hybride en elektrische auto's gaat doen.
Wie heeft er een advies?
gjsangers zei:Idefiqs zei:Ik krijg een kind van al die vage vragen, kunnen wij zeker TS uit gaan melken wat hij precies wil met de auto, budget, etc. etc.
Ik dank je feestelijk, misschien is een ander zo gek.
Bedankt voor je sympathieke reactie.
Mijn vraag is of het nu überhaupt nog verstandig een benzine auto te kopen.
Muddy Bandit zei:al die gemiste inkomsten uit bpm, mrb en accijns moeten wel weer ergens op verhaald worden.
Alleen slaat het nergens op wat je hier post, de afschrijving is juist heel laag omdat de vraag voorlopig groter is dan het aanbod. Wat hier niet verkocht wordt dat gaat wel naar het buitenland.Gullideckel zei:Elke EV van nu is over enkele jaren achterhaald qua range, laadsnelheid etc. Ik verwacht dan ook hoge afschrijvingen voor EV’s, zolang deze auto’s nog zo sterk aan ontwikkelingen onderhevig zijn.
Epica zei:Alleen slaat het nergens op wat je hier post, de afschrijving is juist heel laag omdat de vraag voorlopig groter is dan het aanbod. Wat hier niet verkocht wordt dat gaat wel naar het buitenland.Gullideckel zei:Elke EV van nu is over enkele jaren achterhaald qua range, laadsnelheid etc. Ik verwacht dan ook hoge afschrijvingen voor EV’s, zolang deze auto’s nog zo sterk aan ontwikkelingen onderhevig zijn.
Moderator
JFR zei:Ik zit zelf ook met deze vraag,ik denk er aan om nog een keer een leuke benzineauto te kopen,voordat dat straks niet meer kan en alles elektrisch is.
gjsangers zei:Wat is wijsheid? Nu een benzine auto kopen of doorrijden en wachten wat de markt van hybride en elektrische auto's gaat doen.
Wie heeft er een advies?
Er zijn straks zo weinig occasion E-Trons dat die nog steeds een behoorlijke waarde hebben. Voor de meeste mensen is 250 km genoeg. Ik zou niet weten wat ik met meer zou moeten. Een nachtje aan de paal voor het huis en hij kan weer 250 km. Prima toch? Zo hard gaat de ontwikkeling trouwens niet. Model S is van 2012 en had al een actieradius van 400 km. Zoveel verder gaan de anderen nu nog niet.Gullideckel zei:Epica zei:Alleen slaat het nergens op wat je hier post, de afschrijving is juist heel laag omdat de vraag voorlopig groter is dan het aanbod. Wat hier niet verkocht wordt dat gaat wel naar het buitenland.Gullideckel zei:Elke EV van nu is over enkele jaren achterhaald qua range, laadsnelheid etc. Ik verwacht dan ook hoge afschrijvingen voor EV’s, zolang deze auto’s nog zo sterk aan ontwikkelingen onderhevig zijn.
Met een Etron-50 van 80k moet je nu al na 250km op zoek naar een laadpaal, terwijl er over een paar jaar een groot aanbod zal zijn van vergelijkbare auto’s waarmee je pas na 600km hoeft te gaan laden. Wat is op zo’n moment die Etron dan nog waard? Ik zou er sowieso niet veel geld meer voor over hebben.
Jij zegt dat mijn reactie nergens op slaat, t.z.t. zullen we zien wie er gelijk krijgt.
zeebra zei:... Een nachtje aan de paal voor het huis en hij kan weer 250 km. Prima toch? ....
rog zei:Grote dure auto's zoals de E-Tron die zijn gemaakt voor mensen die veel kilometers moeten afleggen, zullen in de toekomst op waterstof rijden.
funf zei:JFR zei:Ik zit zelf ook met deze vraag,ik denk er aan om nog een keer een leuke benzineauto te kopen,voordat dat straks niet meer kan en alles elektrisch is.
Wat houdt je tegen?
Auto inruilen kost u 4-5k aan verlies.JFR zei:Ik zit zelf ook met deze vraag,ik denk er aan om nog een keer een leuke benzineauto te kopen,voordat dat straks niet meer kan en alles elektrisch is.
Het feit dat ik mijn huidige auto nu bijna 3 jaar heb,destijds nieuw gekocht,maar bij een nieuwe auto misschien wel het verstandigst is om er een jaar of 4,5 jaar er in te blijven rijden.
JFR zei:funf zei:JFR zei:Ik zit zelf ook met deze vraag,ik denk er aan om nog een keer een leuke benzineauto te kopen,voordat dat straks niet meer kan en alles elektrisch is.
Wat houdt je tegen?
Het feit dat ik mijn huidige auto nu bijna 3 jaar heb,destijds nieuw gekocht,maar bij een nieuwe auto misschien wel het verstandigst is om er een jaar of 4,5 jaar er in te blijven rijden.
spoiler alert zei:Auto inruilen kost u 4-5k aan verlies.JFR zei:Ik zit zelf ook met deze vraag,ik denk er aan om nog een keer een leuke benzineauto te kopen,voordat dat straks niet meer kan en alles elektrisch is.
Wat rijdt u nu? En welke kleur en uitvoering?
Breng je auto naar de chiptuner.
Laat de auto professioneel polijsten en van binnen reinigen.
En u rijdt in een nieuwe auto voor 500€.
En koop evt daarnaast een echte leuke auto: een youngtimer Mazda MX-5, fiat barchetta, Alfa Romeo spider ofzo.
JFR zei:Ik zit zelf ook met deze vraag,ik denk er aan om nog een keer een leuke benzineauto te kopen,voordat dat straks niet meer kan en alles elektrisch is.
en:JFR zei:Ik heb nu een Kia Rio,antracietkleur,first edition uitvoering,heb de nieuwe Rio vrij snel gekocht nadat die leverbaar was.
JFR zei:....ik rij de meeste tijd alleen in de auto,en als ik iemand meeneem,is het meestal 1 persoon,bijna nooit meerdere passagiers,een grote auto heb ik dus ook niet echt nodig.![]()
Antraciet is niet echt een spannende kleur.JFR zei:Ik heb nu een Kia Rio,antracietkleur,first edition uitvoering,heb de nieuwe Rio vrij snel gekocht nadat die leverbaar was.
Nico GTR zei:Ik zie dat wel ja. Voor mij de Yaris GR en voor mijn meisje dat rare ding wat Jazzik toont.
Auto encyclopedie zei:Wachten op terugkoppeling dan maar van 't.s,en tot die tijd deze topic maar niet omhoogplaatsen, maar daar is iedereen natuurlijk eigen baas in.
Auto encyclopedie zei:Auto encyclopedie zei:Wachten op terugkoppeling dan maar van 't.s,en tot die tijd deze topic maar niet omhoogplaatsen, maar daar is iedereen natuurlijk eigen baas in.
Was het jullie al opgevallen dat T.S van de aardbodem is verdwenen, maar blijf hem lekker omhoog plaatsen
gjsangers zei:Auto encyclopedie zei:Auto encyclopedie zei:Wachten op terugkoppeling dan maar van 't.s,en tot die tijd deze topic maar niet omhoogplaatsen, maar daar is iedereen natuurlijk eigen baas in.
Was het jullie al opgevallen dat T.S van de aardbodem is verdwenen, maar blijf hem lekker omhoog plaatsen
Bedankt voor je ongerustheid maar wees gerust, am still alive and kicking! Ik lees mee met de reacties.
Ik zal even iets meer info geven over onze huidige auto.
Hyundai i30, bouwjaar 2013, 110000 km.
gjsangers zei:Auto encyclopedie zei:Auto encyclopedie zei:Wachten op terugkoppeling dan maar van 't.s,en tot die tijd deze topic maar niet omhoogplaatsen, maar daar is iedereen natuurlijk eigen baas in.
Bedankt voor je ongerustheid maar wees gerust, am still alive and kicking! Ik lees mee met de reacties.
Ik zal even iets meer info geven over onze huidige auto.
Hyundai i30, bouwjaar 2013, 110000 km.
spoiler alert zei:Antraciet is niet echt een spannende kleur.JFR zei:Ik heb nu een Kia Rio,antracietkleur,first edition uitvoering,heb de nieuwe Rio vrij snel gekocht nadat die leverbaar was.
Maar als het een T-GSI 100pk betreft, dan kan de chiptuner hier nog 35pk bij doen. Dat rijdt wel lekker!
Na 2017 zijn auto's een stuk duurder geworden door de andere manier van BPM berekenen.
De Rio is bijna 3000€ duurder geworden.
Puur belasting.
Uw auto levert op (particulier):11000€
U koopt dezelfde nieuw: 21500. 10% korting 19500.
Dus voor 8500€ extra heeft u dezelfde auto,maar dan nieuw. Wilt u er op vooruit, dan komt er nog een paar duizend bij. Dus €2800 afschrijving per jaar sinds 2017.
Rijdt u door?
Uw auto wordt elk jaar 10% minder waard. Dus over 4 jaar nog zo'n 7500€ waard. Ca 1200€ afschrijving per jaar sinds 2017.
Wat is verstandig? Lijkt mij helder.