Beginnersauto voor max een jaar

Anneke 2433024

Net ingestapt
Graag wil ik een leuk maar ook zuinig autootje aanschaffen. Prijs rond de 2000 euro. Ik heb al wel wat onderzoek gedaan maar er is zoveel keus dat ik niet goed weet waar ik op moet letten..

Zelf zat ik te denken in de richting van Fiat Punto en Suzuki.
Zoals het er nu uit gaat zien heb ik de auto voor een half jaar - jaar nodig. Vandaar ook dat ik wil dat het een zuinige auto is.

Als je de auto maar een jaar of zo nodig hebt, kun je toch ook voor privat lease kiezen als het je financieel uitkomt? Buiten het maandelijks tarief kost het je alleen maar brandstofkosten!
voorbeeld:
https://www.toyota.nl/private-lease/index.json?gclid=CjwKCAiA25v_BRBNEiwAZb4-ZRbnwYS8LYSanVP8ldpsRETc3w_lAUa4ZqVzcHbYQL1ULQKskzr-zhoCyI8QAvD_BwE

Een half jaar tot jaar is erg kort. Je koopt in een lage prijsklasse, belangrijk is de staat van de auto. Bij Fiat en Suzuki kun je prima slagen in deze prijsklasse.
De optie voor een kort private lease contract vind ik ook geen gek idee.

Met korte private leasen zijn de kosten ook niet mals , zou zelf een goede goedkope auto uitzoeken bij een betrouwbare garage , dan kan je hem misschien ook weer met weinig verlies verkopen na een jaar.

Kort privé lessen kan ik mij ook nog in verdiepen inderdaad. Bedankt voor de tip.

Hoe weet je dat een garage betrouwbaar is? Ze willen toch winst maken op een auto.

Als het voor een half jaar is zou ik een auto van een particulier kopen; zonde om extra te betalen bij een dealer, want dat geld ben je hoe dan ook kwijt als je 'm na een halfjaar weer inruilt.
Als ie een verse APK en onlangs een beurtje gehad heeft moet je alleen nog even checken of banden, remmen en zaken als een distributieriem het nog een tijdje volhouden.

je zegt max een jaar hierdoor denk ik dat je ook bedoeld dat je hem dan ook weer snel wilt verkopen?

ik denk zelf dat de punto dan een zeer goede keus zou zijn omdat ze al vrij goedkoop te vinden zijn met een redelijk lage kilometer stand echter vind ik zelf deze auto er redelijk oudbolig uitzien vanaf 2006 zien ze er een stuk beter uit maar deze hebben redelijk wat kilometers op de teller
ik weet niet of je een auto wilt voor alleen van a naar b te komen of ook voor de looks?

kijk ook is naar een ford fiesta van 2002 tot 2008 ik heb zelf ook een fiesta en deze zijn zeer zuinig rijd 1 op 15 voor de 100 pk variant en 1 op 16 voor de 75 pk variant
als je een fiesta voor de looks zou willen zou je moeten kijken naar een sport, rally of ultimate edition ook kun je je kijken voor een fiesta van 2006 tot 2008 deze heeft dezelfde soort bumpers als een sport rally of ultimate edition ook voor een prijsklasse rond 2000 zijn deze te vinden met een best lage kilometer stand voor de wat oudere jaren
ik zou bij een fiesta niet lager gaan zitten als 1500 euro en niet meer dan 200.000 km aangezien er dan zeer waarschijnlijk wat vervangen moet worden tenzij deze al gedaan zijn

Tommy 8382164 zei:
je zegt max een jaar hierdoor denk ik dat je ook bedoeld dat je hem dan ook weer snel wilt verkopen?

ik denk zelf dat de punto dan een zeer goede keus zou zijn omdat ze al vrij goedkoop te vinden zijn met een redelijk lage kilometer stand echter vind ik zelf deze auto er redelijk oudbolig uitzien vanaf 2006 zien ze er een stuk beter uit maar deze hebben redelijk wat kilometers op de teller
ik weet niet of je een auto wilt voor alleen van a naar b te komen of ook voor de looks?

kijk ook is naar een ford fiesta van 2002 tot 2008 ik heb zelf ook een fiesta en deze zijn zeer zuinig rijd 1 op 15 voor de 100 pk variant en 1 op 16 voor de 75 pk variant
als je een fiesta voor de looks zou willen zou je moeten kijken naar een sport, rally of ultimate edition ook kun je je kijken voor een fiesta van 2006 tot 2008 deze heeft dezelfde soort bumpers als een sport rally of ultimate edition ook voor een prijsklasse rond 2000 zijn deze te vinden met een best lage kilometer stand voor de wat oudere jaren
ik zou bij een fiesta niet lager gaan zitten als 1500 euro en niet meer dan 200.000 km aangezien er dan zeer waarschijnlijk wat vervangen moet worden tenzij deze al gedaan zijn

Klopt inderdaad over het snel willen verkopen.

Zal eens naar de ford fiesta kijken en mij er in verdiepen. Dus zeker een zuinige auto als ik het zo lees, dat is fijn!

Barri zei:
Als het voor een half jaar is zou ik een auto van een particulier kopen; zonde om extra te betalen bij een dealer, want dat geld ben je hoe dan ook kwijt als je 'm na een halfjaar weer inruilt.
Als ie een verse APK en onlangs een beurtje gehad heeft moet je alleen nog even checken of banden, remmen en zaken als een distributieriem het nog een tijdje volhouden.

Particulier is ook niet alles...ze zeggen in de advertentie het ene maar als je dan onderzoek doet zie weer anders.

Bedankt voor de tips!

Bij particulier kun je ook duurder (tot 2500 euro) kijken omdat er nog onderhandelingsruimte is, dat is bij een garage vaak niet het geval.

je kan besparen door voor iets onbekends te gaan of een onpopulair model

zoiets bijvoorbeeld.

daihatsu

sowieso is Daihatsu veel kwaliteit voor weinig geld

0-915f6f92-4d23-425f-97a7-60d6204f7d92.jpg

Terug
Bovenaan