beginners auto

A

Anoniem

Guest
hallo,
ik heb een vraag voor jullie.
ik heb net mijn rijbewijs gehaald en wil een auto kopen.
ik wil een benzine auto die er sportief uit ziet en wel vooruit wil. mijn budget is tussen de 3 en 5000 euro. het liefst wil ik een hatchback die laag is in wegenbelasting en ook zuinig loopt, maar dit gaat natuurlijk moeilijk samen met een auto met veel pk's. zelf kom ik er niet uit en heb graag wat aanbevelingen die enigsinds aan deze eisen voldoen.
alvast bedankt
gr gijs

...en je hebt zelf totaal geen ideeën...???
Misschien zoiets dan? https://www.autotrack.nl/a/mitsubishi-colt-47435244

0-b7ad9e88-5bb2-4820-b8ed-b4625a9dab0d.jpg

gijs 2307801 zei:
hallo,
ik heb een vraag voor jullie.
ik heb net mijn rijbewijs gehaald en wil een auto kopen.
ik wil een benzine auto die er sportief uit ziet en wel vooruit wil. mijn budget is tussen de 3 en 5000 euro. het liefst wil ik een hatchback die laag is in wegenbelasting en ook zuinig loopt, maar dit gaat natuurlijk moeilijk samen met een auto met veel pk's. zelf kom ik er niet uit en heb graag wat aanbevelingen die enigsinds aan deze eisen voldoen.
alvast bedankt
gr gijs
Je pk eis zou ik weg laten, je moet hem namelijk ook nog verzekeren. Maar een lichte auto kan met 90pk al vlot zijn.

Koop een eend zou ik zeggen, die willen wel vooruit, weegt niks en de snelheidsbeleving is gigantisch.

Wat vind je laag in de wegenbelasting? Een A-segmenter is natuurlijk het goedkoopst maar voor je budget koop je ook een grote D of zelfs E segmenter maar dat zal vast niet zijn wat je zoekt...?

Deze C-segmenter vind ik persoonlijk de mooiste die je voor je budget kunt krijgen in ook nog eens een fraaie kleur, leuke opties en met 140 pk ruim voldoende lijkt me voor een beginnersauto:

[size=x-large]Honda Civic - 1.8 Sport AIRCO CRUISE 140PK DEALER ONDERHOUDEN[/size]

honda-civic-1-8-sport-airco-cruise-140pk-dealer-onderhouden.jpg

MR PMG zei:
Koop een eend zou ik zeggen, die willen wel vooruit, weegt niks en de snelheidsbeleving is gigantisch.

Helaas wel door het klapperende dat, het overhellen en de teringherrie die het kreng maakt. :D

Een Colt is in de 1.3 versie zuiniger en maar weinig langzamer.
Ik zou gaan voor:
Suzuki Swift
Mitsubishi Colt
Daihatsu Sirion2
Hyundai i20 (als het wat goedkoper moet een Getz)

haarr zei:
MR PMG zei:

Helaas wel door het klapperende dat, het overhellen en de teringherrie die het kreng maakt. :D

Een Colt is in de 1.3 versie zuiniger en maar weinig langzamer.
Ik zou gaan voor:
Suzuki Swift
Mitsubishi Colt
Daihatsu Sirion2
Hyundai i20 (als het wat goedkoper moet een Getz)

Die laatste is eigenlijk ook de eerste waar ik aan dacht maar ik wil niet telkens weer met mijn eigen blik aan komen zetten... De 1.4 met 101 pk lijkt me een prima motor voor de i20. Op gaspedaal staat er momenteel 1 te koop met de 126 pk sterkte 1.6 motor. Helaas zonder foto's

SVF zei:
Die laatste is eigenlijk ook de eerste waar ik aan dacht maar ik wil niet telkens weer met mijn eigen blik aan komen zetten...

Volgens mij doe jij dat niet zo vaak.
Dan zijn er wel enkele anderen aan te wijzen die constant hun eigen merk/type aanraden.
Het mooie is dat bij wisselen van merk/type auto het advies ook meegaat.

Barri zei:
Nico GTR zei:
Een Toyota Aygo, Citroen C1 of een Peugeot 107
Ook leuk! Over de 100 in de tweede versnelling, beste snelheidsbeleving! (y)

Je leert er wel mee rijden. Juiste versnelling, koppelcurve. Liggen heerlijk op de weg en dan heb ik de chassismods nog niet eens mogen doen.....

Ja het is niet snel, maar het is hartstikke goedkoop. Ik denk echt onverslaanbaar op dit moment en als TS ff zoekt heb je in Duitsland wel een nieuwe generatie voor zijn budget. (kaal en 3 deurs, maar das niet erg)

haarr zei:
SVF zei:
Die laatste is eigenlijk ook de eerste waar ik aan dacht maar ik wil niet telkens weer met mijn eigen blik aan komen zetten...

Dan zijn er wel enkele anderen aan te wijzen die constant hun eigen merk/type aanraden.

Maar een Renault Clio 2 is het beste natuurlijk. :D

Nico GTR zei:
Barri zei:
Nico GTR zei:
Een Toyota Aygo, Citroen C1 of een Peugeot 107
Ook leuk! Over de 100 in de tweede versnelling, beste snelheidsbeleving! (y)

Je leert er wel mee rijden. Juiste versnelling, koppelcurve. Liggen heerlijk op de weg en dan heb ik de chassismods nog niet eens mogen doen.....

Ja het is niet snel, maar het is hartstikke goedkoop. Ik denk echt onverslaanbaar op dit moment en als TS ff zoekt heb je in Duitsland wel een nieuwe generatie voor zijn budget. (kaal en 3 deurs, maar das niet erg)

haarr zei:
SVF zei:

Maar een Renault Clio 2 is het beste natuurlijk. :D

Voor nu, maar zodra je die Clio hebt ingeruild voor een Golf is dat natuurlijk the car to ride . ;)

Als ik jou was. Eerste auto voor 500 euro tot 800 euro. Kan je eerste leren autorijden. Als je meer rijervaring hebt. Kun je een duurdere auto kopen.
Auto, 's van 500 tot 800 euro. Kun je een jaar in rijden. Dat is slim als je deuk hebt of een paaltje heeft geraakt. Kan je gewoon denken. Het is eerste auto om te oefenen.
Neem wel een 5deurs auto dat is hardstikke handig.
Kijk maar wat een leuk begin autootje is.

Een Fiat Grande Punto/ Punto Evo vind ik zelf een erg leuke en vlotte starters auto. Voor de rest zijn er al leuke opties voorbij gekomen.

V 7865124 zei:
Als ik jou was. Eerste auto voor 500 euro tot 800 euro. Kan je eerste leren autorijden. Als je meer rijervaring hebt. Kun je een duurdere auto kopen.
Auto, 's van 500 tot 800 euro. Kun je een jaar in rijden. Dat is slim als je deuk hebt of een paaltje heeft geraakt. Kan je gewoon denken. Het is eerste auto om te oefenen.
Neem wel een 5deurs auto dat is hardstikke handig.
Kijk maar wat een leuk begin autootje is.

Jij staat garant voor dat jaar?

en dan ook nog een 5 deurs willen? Tegen de tijd dat TS zich stoort dan die maar 3 deuren heeft ipv 5 dan staat die auto al op de sloop, en ik denk dat dat het laatste is waar je druk om moet maken tot 800 euro of een auto 3 of 5 deuren heeft.

Kijk maar naar een oudere c segmenter die zijn goedkoper in aanschaf.
gewicht tot 1050 kg.
B-segmenter zijn kleinere auto, 's zijn duurder. Omdat die kleiner en lichter zijn.
Kijk naar opel astra of een Japanse merk.
Die zijn ook goed. Kijk maar wat heel populair is. Die auto, 's zijn er veel van, zijn de prijzen als aanschaf goedkoper. Betaalbare prijs in onderhoudt.
Zijn veel onderdelen. Maak zelf een lijstje sportief en zuinig een beetje pit. Betaalbaar zijn. Niet te duur.

Terug
Bovenaan