A
Anoniem
Guest
Even iets voorleggen, het gaat om een '09 Honda Civic 2.2 ctdi met 120.000km, NIET gechipt, ook geen powerbox of dergelijke... Dit weekend heb ik ondervonden dat de koppeling licht slipt wanneer ik bij het oprijden van de autoweg in vierde versnelling vol vermogen vroeg bij ongeveer 2000rpm. Met lichte slip bedoel ik dus, toerental schiet niet gelijk door naar de rode zone maar wel zo'n 500-1000 toeren alvorens de koppeling terug aanpakt. Bij een gewone rijstijl, zeg maar half gas en op koppel rijden (1500-2500 rpm) met dus snel opschakelen heb ik geen last van. Het heeft zich ook nog maar 2 keer voorgedaan, 2 keer bij vragen van vol vermogen en koppel (plankgas). Wanneer je geleidelijk het toerental laat oplopen geen probleem.
Is dus uiteraard een teken van slijtage, zo ver ben ik al mee, vraag is nu hoe erg is dit? Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden op een 'normale' manier vooraleer het echt een probleem wordt?
Is dus uiteraard een teken van slijtage, zo ver ben ik al mee, vraag is nu hoe erg is dit? Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden op een 'normale' manier vooraleer het echt een probleem wordt?