Bedrijfswagen max 105g/km

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen,

Tijd voor een nieuwe bedrijfswagen al zijn de eisen dit jaar wel erg strikt geworden.
Prijs: €30.000 (incl. btw)
Max CO2-uitstoot: 105g/km (WLTP)
Uitgesloten brandstof: Diesel

Extra uitdaging: graag een stationwagen.

Iemand goede tips?

Alvast bedankt.

Hans

De hybride Toyota Corolla TS voldoet aan alle eisen.

Binnenkort komt ook nog de plug in hybride Renault Mégane E Tech, maar ik weet niet wat die gaat kosten.

Volgens Carbase voldoen alleen de volgende modellen aan je criteria:
- Opel Astra Sports Tourer 1.2
- Seat Leon ST 1.0
- Skoda Fabia Combi 1.0
- Toyota Corolla Touring Sports

Weet niet zeker of de uitstoot al volgens WLTP is in Carbase.

Mijn voorkeur zou dan naar de Corolla uitgaan.

- Opel Astra Sports Tourer 1.2
- Seat Leon ST 1.0
- Skoda Fabia Combi 1.0
- Toyota Corolla Touring Sports

als dit het lijstje zou zijn zou ik de fabia weg strepen want dat is echt een klasse kleiner. De leon ook, die staat op de nominatie om vervangen te worden. Dat model gaat al heel lang mee.

De Corolla is een relatief nieuw model en de Astra heel recent een facelift gehad en gemoderniseerd. Ik zou met beide rijden om te zien wat je het prettigst vind rijden en bij jou vind passen.

Bedankt allemaal.
Ik kom net van de Leon en daar ben ik allerminst tevreden van.
Tijd dus voor een andere optie.
Op zich spreekt de Toyota me op dit moment nog het meeste aan.

Carbase lijkt me gebaseerd op NEDC en niet op WLTP.
Goed mee opletten dus :).

Gezien de criteria denk ik ook, dat je niet om een Corolla TS heen kunt. Sterker nog, het zou wel eens de enige optie kunnen zijn.

Supervisor R zei:
Gezien de criteria denk ik ook, dat je niet om een Corolla TS heen kunt. Sterker nog, het zou wel eens de enige optie kunnen zijn.

Lijkt het inderdaad wel op. De Astra is ook een optie maar ondanks dat ik Opel liefhebber ben zie ik dan de Corolla wel hoger staan.

Even gekeken maar voor 30k incl. heb je bij Toyota de absolute instapper te pakken. Het 2e uitrustingsniveau komt meteen al boven de 30k uit. Bij Opel kan je de 130 pk Business uitvoering kiezen en bijna alle daarop mogelijke opties aanvinken. Dus eigenlijk is de keus "Zo kaal als de neten maar wel Automaat" ( Toyota ) of "Veel luxe maar wel zelf schakelen " ( Opel ). En flink proefrijden wat lekkerder rijd/beter bevalt uiteraard.

Het is bijna onmogelijk om een stationcar met 105g/km te vinden. De Corolla en Astra zouden inderdaad kunnen. Staat het bedrijf open om een demo/gebruikte Corolla van 1 jaar oud te gaan rijden?

vertmaori zei:
Het is bijna onmogelijk om een stationcar met 105g/km te vinden. De Corolla en Astra zouden inderdaad kunnen. Staat het bedrijf open om een demo/gebruikte Corolla van 1 jaar oud te gaan rijden?

Inderdaad, hij bestaat wel, maar boven het budget van TS:
https://www.peugeot.nl/showroom/508/hybrid/sw/

Bij een bedrijfswagen denk ik eerder aan iets op een grijs kenteken....
Of gaat het hier gewoon om een personenauto die zakelijk geboekt gaat worden?

Ik vermoed dat ik de oplossing gevonden heb.
De nieuwe Skoda Superb Combi IV komt op 33gr/co2.
Met het autosalon in België krijg je hier nog even een heleboel korting op wat hem uiteindelijk op maar 31.315 euro brengt.
Daarnaast hebben we via het werk nog een kleine fleetkorting wat hem op een bedrag onder de 30k brengt.

https://www.skodapromo.be/nl/private/superb-combi-iv-ambition-met-pack-corporate

Hans 4702409 zei:
Ik vermoed dat ik de oplossing gevonden heb.
De nieuwe Skoda Superb Combi IV komt op 33gr/co2.
Met het autosalon in België krijg je hier nog even een heleboel korting op wat hem uiteindelijk op maar 31.315 euro brengt.
Daarnaast hebben we via het werk nog een kleine fleetkorting wat hem op een bedrag onder de 30k brengt.

https://www.skodapromo.be/nl/private/superb-combi-iv-ambition-met-pack-corporate

Heb je ook nog bij de 508 SW Hybrid gekeken?

Een Skoda Superb Combi plug in hybride is gewoon een super goede deal, een betere hadden we denk ik niet kunnen adviseren. In Nederland is de auto leverbaar pas vanaf € 43.540,00.

Veel plezierige kilometers gewenst.

Terug
Bovenaan