Bandenspanningssensor geeft foute waarde na wisseling band.

Tom 1296587

Wegverkenner
Beste forumleden,

Recent heb ik 1 band van mijn Opel Ampera 2012 laten vervangen en sindsdien geeft deze de waarde van 120kPa aan terwijl de spanning op 280kPa staat.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Veel kilometers gemaakt.
-Band leeg en weer vol.
-Inleertool gekocht (maar vraag me af of die uberhaupt gebruikt kan worden)
-Garage gebeld maar die weet niet hoe het zit.

Iemand enig idee of ervaring hiermee?

Ik liet laatst banden van mijn camper wisselen, en was zo 15-20 minuten in het bedrijf. In die tijd 3 mensen die binnenliepen omdat hun systeem een foutmelding was gaan geven over de bandenspanning. Ik sprak er over met de man aan de balie die aangaf dat ze het na bandenwissel altijd netjes resetten maar toch komen er veel nog een keertje terug.

Eerlijk gezegd, het zit er tegenwoordig standaard op maar wat voegthet toe? Ja vooral nodeloze onrust bij de bestuurder.

Ik liet laatst banden van mijn camper wisselen, en was zo 15-20 minuten in het bedrijf. In die tijd 3 mensen die binnenliepen omdat hun systeem een foutmelding was gaan geven over de bandenspanning. Ik sprak er over met de man aan de balie die aangaf dat ze het na bandenwissel altijd netjes resetten maar toch komen er veel nog een keertje terug.

Eerlijk gezegd, het zit er tegenwoordig standaard op maar wat voegthet toe? Ja vooral nodeloze onrust bij de bestuurder.
Ja ergens heb je wel een punt. Maar goed als het goed werkt kun je wel eerder een lekke band constateren dan op zicht.

Ja ergens heb je wel een punt. Maar goed als het goed werkt kun je wel eerder een lekke band constateren dan op zicht.
Gemiddeld krijg je eens in de ongeveer 300.000 km een lekke band. Zelf vind ik het aantal foutieve meldingen van het systeem onacceptabel vergeleken met dat getal.

Ik snap bovenstaande opmerking wel, toch ben ik blij met het systeem.
Ik kreeg laatst een melding dat de spanning te laag was. Band onderweg even opgepompt, melding kwam niet eerst niet terug. Bij aankomst nadien even snelle check, niks geks bij de band te zien.
Later kreeg ik weer de melding, dus afspraak gemaakt bij de garage. Zat een scheur aan de binnenzijde, was lastig te zien zonder brug, maar volgens de garage wel gevaarlijk. Band direct vervangen.
Hierdoor toch wel blij met het systeem! Want voor mij was er niks zichtbaar.

Terug
Bovenaan